Skocz do zawartości

Astra G, GAZ, przełącza się na benzynę


Gość rysz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mojej Astrze coś niestety dolega :-(. Instalację gazową mam od jakiś 4 lat i jak do tej pory bez żadnych problemów.

 

W tej chwili za każdym razem, gdy przyspieszam instalacja przełącza się na benzynę, żeby znów za chwilę wrócić na gaz. Z mojej obserwacji wynika, że ma to związek z obciążeniem silnika. Jeśli jadę np. z górki lub auto pracuje na wolnych obrotach to przełączanie nie następuje.

 

Co zrobiłem do tej pory:

  • uzupełniłem płyn chłodzący, brakowało około 0,5-0,6 litra,
  • wymieniłem filtry od gazu,

Dodam, że gaz zatankowany do pełna.

 

W załączeniu wykres temperatury reduktora w trakcie przełączania na benzynę. Widać, że temperatura znacznie spada, żeby za chwilę znów powróć do normalnej. Normalnej tj około 80st. Wydaje mi się, że momentami pojawiała się nawet temperatura ujemna. Oczywiście jak temperatura rośnie, sterownik znów przełącza na gaz.

 

Ktoś pomoże ?

 

(stag-300.. jeśli potrzebne coś więcej to będę szukał ;) )

 

edit: Dodam jeszcze, że w zakładce "błędy" jest czysto. Tylko ostrzeżenie o przekroczeniu liczby prób uruchamiania awaryjnego.

post-23035-0-03419100-1450901478_thumb.png

post-23035-0-91663800-1450901488_thumb.png

Edytowane przez rysz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyłączyć mu przełączanie zależne od temp.i włącz przłączanie przy np.2000 or.

Jeżeli to zadziała i nie będzie się samoczynnie przełączać z LPG na benzynę to wymień czujnik temp LPG

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest dobrze :), tzn przy próbach na "ręcznym" nie przełącza na benzynę. Dam znać jak się kawałek przejadę..

Dzięki :)


No niestety moja radość była przedwczesna :-(. Okazuje się, że póki silnik jest stosunkowo zimny poprawnie pracuje na gazie. Jak się nagrzeje to znów przełącza.

 

Nie mogę całkiem wyłączyć czujnika temperatury. Nastawiłem tak jak w załączniku. Czyli zmieniłem ustawienia przełączania na benzynę. Nie wiem czy dobrze. Nie mogę ustawić niższej temperatury niż -30st.

 

Czy to znaczy, że wina jest po stronie reduktora ? Próbować go czyścić, czy rozglądać się za nowym ?

post-23035-0-17501000-1451115471_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz go ustawić na 0 st.C Próg przełączania na 2000 obr Z benzyny na gaz a z gazu na benzynę zostaw jak było przez gazownika.Sprawdź jeszcze kabel przy czujniku czy ma dobry styk.Mógłbyś jeszcze odpiąć kabel od niego i zobaczyć czy działa

U ciebie min obr. przełączania masz wysokie.U mnie są - 0

 

Ja mam jak w załączniku

post-37019-0-02088800-1451139909_thumb.png

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma siły żebym ustawił 0st w temp. przełączania na gaz, minimum to u mnie 15st.

 

Wypróbowałem już chyba wszystkie ustawienia, łącznie ze zmianą czujnika temperatury. Wybrałem taki który wskazuje mi minimalnie -4 (zamiast -30) ale to też nie pomogło. Jak tylko ruszam samochodem przełącza się na benzynę :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to moim zdaniem zostaje jeszcze sprawa zatkanych dysz LPG.Może jeszcze spróbuj je przemyć.Może być że jest za mała wydajność przez przytkanie.Przez 4 lata mogły dobrze zarosnąć syfem. Jeżeli to nie pomoże to trzeba się przyglądnąć reduktorowi

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o wtryski ?

A to nie jest tak, że skoro wtryski są za reduktorem to nie mogą mieć wpływu na jego temperaturę ?

 

Ja to rozumiem tak: wciskam gaz, reduktor dostaje więcej gazu i nie daje rady go ogrzać. Temperatura reduktora spada i sterownik przełącza na benzynę. A gdzie miejsce na zależność od wtrysków ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wtryski. Na początek możesz przeczyścić bo jeżeli przytkane to przy większym obciążeniu mogą nie wydalać i wtedy przechodzi na Pb.

Zrozumiałem że czujnik temp wymieniłeś.natomiast najgorsza opcja to reduktor też może być zapchany mazutem i to on może z kolei nie wydalać.A może też być zapowietrzony układ chłodzenia.Ale wtedy miałbyś oszroniony reduktor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności