Skocz do zawartości

Lokalizacja czujnika temperatury z16se


Gość DawiDz16se

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DawiDz16se

Witam posiadam astrę G 2001 rok 1.6 8v, mam pytanie: czy ten czujnik pod DISem jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej w silniku z16se? czy jego wymiana mogłaby pomóc w utrzymywaniu większej temperatury? Wymieniłem już 2 termostaty, w tym jeden włożyłem od dacii w "świński ogon" czyli rurę idącą do chłodnicy, niestety temperatura silnika nadal się nie zmieniła i wynosi w trasie około 82-85 stopni, a na postoju z nawiewu leci zimne powietrze. Czy wymiana czujnika mogłaby pomóc w tej kwestii? dodam, że termostat otwiera się prawidłowo, bo przy 87 stopniach mniej więcej wąż idący do chłodnicy jest nadal zimny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik raczej nie ma wpływu na temperaturę silnika.

Myślę że jeżeli masz prawidłowo działający termostat to problem tkwi w zanieczyszczonej nagrzewnicy.

Nie wiem czy w twoim autku jest zamontowany zawór do nagrzewnicy - w AG syna nie ma takiego - więc może i tu być problem z ogrzewaniem.

Tu masz jak się sprawdza termostat - http://forum.samnaprawiam.com/sprawdzenie-i-wymiana-termostatu-astra-g-vt1961.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest faktycznie pod disem, ale jak koledzy piszą nie ma on nic do podniesenia temp.Przy 82st powinno leciec gorące powietrze, to nie wina termostatu, winna może byc jak kolega wyzej napisał zapchana nagrzewnica, problem z UPG lub np z pompą wody(mało prawdopodobne, ewentualnie zawór nagrzewncy jezeli jest do sprawdzenia jak Rafał napisał, były chyba do 2002r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DawiDz16se

Witam, dziękuję za rady, są dla mnie bardzo cenne. być może jest u mnie ten zawór. po południu sprawdzę. Po waszych radach Wczoraj zaobserwowałem takie coś: Włączyłem silnik i odkręciłem korek w zbiorniczku, ogrzewanie ustawiłem na full, i zacząłem naciskać dwa węże idące do nagrzewnicy, jeden z nich wydawał mi się chłodniejszy, ale za to gorące powietrze powróciło no i temperatura stała tuż przed 90 stopni, jak tylko ruszyłem i poprzeciągałem na biegach porządnie w pewnej chwili temperatura spadła z przed 90 na poniżej 80 i znów wzrastała, może termostat puścił obieg, ale żeby aż tak, z 15 minut stał to myślałem, że już duży obieg się zdążył włączyć. Już sam nie wiem co z tym autem jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co, masz nie bardzo drożny duży obieg układu chłodzenia, też obstawiam zawór nagrzewnicy, pierwsze sprawdz wężyk od niego czy nie sparciał i dobrze by było wypróbować podciśnieniowo czy otworzy sie na rozgrzanym?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności