Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

swap z 2.0 8v na 2.0 16v

2.0 85kW 8V C20NE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Calmar92

Calmar92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v 115km
  • Nadwozie:coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 01 styczeń 2016 - 20:05

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Chciał bym do swojej Cali wsadzic w.w. silnik. I mam do Was pytania dotyczące takiej ooeracji...a mianowicie
1- Czy automat z mojego auta bedzie pasowal?
2- Co z Klimatyzacją ? Czy sprężarka pasuje do 16v ( dawca nie posiada klimy)
3- czy jesli mam dawce tj. omega B to bede musiał dokupić jakieś części czy raczej mam wszystko co potrzeba?
I pytanie po za konkursem...czy ktoś z kolegów bawił sie w swap deski rozdzielczej z vectry B ?
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2606 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 02 styczeń 2016 - 12:00

Przygotuj się na dokupowanie i kombinowanie.

Smok olejowy, miska, zatkanie i wywalenie wałków równoważących itd...


  • 0

#3 OFFLINE   Calmar92

Calmar92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v 115km
  • Nadwozie:coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2016 - 13:28

Mam jeszcze opcję kupić za rozsądne pieniądze vectre b z niemiec. Tylko przebieg spory bo juz ponad 370tkm. Co sądzisz kolego? Bo moim zdaniem to przed włożeniem do cali przydalo by sie rozdłubać motor i powymieniac co nie co.
  • 0

#4 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2606 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 02 styczeń 2016 - 14:01

Znalezienie silnika 150KM z mniejszym przebiegiem niż 300tys. to marzenie ściętej głowy.

Z pewnością łatwiej będzie przerzucić silnik z VB niż z Omegi, której przebieg pewnie też oscyluje w granicach 350-400tys. km

 

Skoro kupujesz całe auto, silnik można odpalić, sprawdzić kompresję, po prostu posłuchać.

 

Szukasz mocy? Nie baw sie w zmianę z 115 na 150, kup 3.0 V6 :-)


  • 0

#5 OFFLINE   Calmar92

Calmar92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v 115km
  • Nadwozie:coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2016 - 16:26

Nie tyle mocy co tak czy siak silnik juz na wykończeniu.. W omedze moze trudno w to uwierzyc ale mam niespelna 75tkm. Auto od Ciotki z niemcowa. Kupili nowe wujo zmarl a ciotka trzymala bo jej szkoda uzywac bylo. Jak jej passat odmowil wspolpracy to wzięla omege i pechowo oberwala w lewy tyl...i tak trafila do mnie. Tak ze silnik pewniak z tym ze jesli jest troche kombinacji to moze jednak skusze sie na vectora...mniej czasochłonna opcja.
A jesli zalóżmy 3.0v6 to w jakim aucie szukac?
Wydaje mi sie ze z v6 to dopiero jest kombinowania...zawieszenia, hamulce, caly uklad napędowy no i raczej instalacja el. co by wszystko pięknie grało.. Cali mam od 2001r w tej chwili ma juz 660tkm tylko skrzynia wymieniona trzy lata wstecz. I chcial bym zeby zostalo wyposazenie ktore posiada i funkcjonuje... Zadnych tuningow tylko motor i dalej sie cieszyc bezawaryjna jazda.. Moze coś zaproponujesz? . Chcialem zamowic w aso nowy silnik 8v ale juz nie ma takiej opcji. Gościu skierowal mnie do aso w niemczech lecz czekam na odpowiedz i narazie cisza
  • 0

#6 Gość_Krazor_*

Gość_Krazor_*
  • Gość

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:00

za cene nowego c20ne starczyło by pewnie na cały swap 3.0 z omegi bfl

Nazbieraj sobie woreczek kasy i wtedy kup porządne auto zadbając przy okazji o swoje bezpieczeństwo, zamiast prowadzenia szrotowiska, lecz decyzje pozostawie tobie.



#7 OFFLINE   Calmar92

Calmar92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v 115km
  • Nadwozie:coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:27

Jeszcze by zostalo ;)u nas w aso jeszcze jak byl dostepny kosztowal okolo 23 tys. Lecz kasa to nie problem. Mam sentyment do Cali i chcial bym aby cieszyla moje oko i dusze za ladnych parę latek... Nie jest to samochod, ktorym jezdze na codzien. Od trzech lat uzywana bardzo sporadycznie 2-3x w roku na odcinku dom, stacja paliw. Karoseria bez jakiej kolwiek rdzy..lakier co prawda juz w stanie b.kiepskim ale reszta ladna. Lakier dostanie na wiosnę, ale najpierw musze zamknąć sprawę silnika. Chyba ze macie namiar na warsztat, który doprowadzi ten silnik ktory mam, do stanu zbliżonego do fabrycznego. Bo karoserię i wnętrze zrobię sam, ale z racji na interes który prowadzę nie mogę zająć się mechaniką
Pomyłka...znalazłem e-mail z Aso:

slawomir.krawczyk@ligeza.plWitam,

Silniki nie są już dostarczane. Ostatnia znana mi cena do tego modelu to od 24200;- do 30500;- z osprzętem



Pozdrawiam,

Sławomir Krawczyk

Kierownik działu części i akcesoriów

F.M. „LIGĘZA” Sp. z o.o.

Wincentego Pola 28; 58-500 Jelenia Góra

PL057 / PL557

( 75 642-14-82 wew. 114

Fax.75 642-14-80

--------------------------------------------------
  • 0

#8 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2606 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 02 styczeń 2016 - 20:48

W takim razie, zrób kapitalkę, części są dostępne od zaraz...


  • 0

#9 OFFLINE   Calmar92

Calmar92
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:2.0 8v 115km
  • Nadwozie:coupe
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 styczeń 2016 - 21:44

I tu sie zaczyna rozlegly temat... Jakich producentów części wybierac?
Zawory, gniazda, prowadnice
Uszczelniacze
Szklanki
Płytki
Wałek roz.
Podpory
Koła pasowe
Pierścienie
Panewki
Tłoki
Cylindry
Ogrom tego wszystkiego a zeby to mialo sens to wybebeszyc wszystko.
czy kupic nową głowicę czy uzbrajać starą w nowe części,
Jeśli mam wymieniać wszystkie bebechy to potrzebuję mądrego człowieka, który posiada wiedzę z jakimi momentami dokręcać poszczególne elementy....a troszkę tego jest.
  • 0





Podobne tematy: Collapse