Skocz do zawartości

Astra f 1.4 8 v benzyna brak ogrzewania silnik długo się nagrzewa


Gość Rafal_78

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam taki problem z moja Astrą F,od pewnego czasu auto (silnik) bardzo długo się nagrzewa.Po 30 min jazdy ledwo ma 90 °C a jak wyłacze silnik na chwile to bardzo szybko stygnie,przy tym jest bardzo słabe ogrzewanie w kabinie.Termostat wymieniony na nowy i nic nie pomogło

Edytowane przez Rafal_78

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody wymieniana w wakacje.

Nie, nie sprawdzałem starego tylko od razu kupiłem nowy termostat i po wymianie mechanik powiedział,że jest poprawa a wcale nie ma.

Po godzinnej jeździe wąż z z chłodnicy powrót był lekko ciepły ale po naciśnięciu miałem takie wrażenie jak by był pusty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czasem bywa z termostatami.

Przy zakupie sprawdź działanie nowego przed montażem - strasznie dużo jakiegoś badziewia mają w sklepach i to uznanych firm. Sporo opisów kolegów że nowe nie działają poprawnie.

Sam na 4 w sklepie tylko jeden wybrałem (bo działał prawidłowo i był szczelny zimny). Resztę właściciel sklepu odesłał do hurtowni - jako niedziałający złom.

Powrót z chłodnicy może być zimny (dolny przewód), natomiast górny ma być gorący tylko wtedy gdy otwarty termostat (duży obieg).

Mały obieg to silnik nagrzewnica i pompa wody.


Do nagrzewnicy ma być jeden przewód gorący (dolny) drugi zdecydowanie chłodniejszy (górny).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko,że stary termostat był w bardzo dobrym stanie i objawy były takie same. Przed tą usterką na tablicy wskazówka temp.najpierw szła ponad 90 °C i nagle spadała jak się termostat otworzył a teraz przed i po wymianie ledwo i to ledwo dochodzi do 90 °C. Do pracy mam 10 km i stoję w korkach (chłodnica zakryta kartonem)i ledwo wskazówka podchodzi po 90 stopni

A i po jakimś czasie ogrzewanie w kabinie jest bardzo mocne gdzieś po ponad godzinie jazdy

Jutro sprawdzę te przewody

Edytowane przez Rafal_78

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak - po uruchomieniu silnika górny przewód od chłodnicy ma być zimny, do nagrzewnicy za chwilkę gorący.

Jak jest inaczej to termostat do śmieci.

Jeszcze jedna rzecz - na pewno układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony? I pompa jakoś też mi się nie podoba.

Czy przelew z silnika do zbiornika wyrównawczego (odpowietrzenie chłodzenia silnika ) płynie nim płyn chłodniczy, po uruchomieniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu paru km wąż od termostatu do chłodnicy ciepły potem wyście z chodnicy dolny wąż zimny górny zimny płyn w wyrównawczym zimny

Dwa przewody co idą do nagrzewnicy ciepłe

Ogólnie silnik gorący a wskazówka na desce ledwo ponad niebieskie pole

Może to pompa padła?

Ale co w niej może się popsuć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności