Skocz do zawartości

Corsa C 1.3 CDTI '05 - jaki olej


Gość adiGTR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od razu prosze wybaczyć błędy, to moj pierwszy post na tym forum :gwizd:

 

Mam pytanie dotyczące oleju. Opel Corsa C 1.3 CDTI, zalecany olej 5W30 i taki był wlasnie wlewany aż do 90 tys przebiegu - wtedy został wlany 5W30 po raz ostatni, więc zakładam że do 100 - 105 tys km było jeszcze na nim jeżdzone - jest to udokumentowane w książce, obecnie auto ma 130 tys przebiegu a na plakietce przy silniku jest informacja że przy 119 tys został wlany olej 10W40 - nie wiedzieć czemu.

 

Pytanie brzmi: jaki olej wlać przy wymianie oleju którą mam za tydzień? Wrócić do zalecanego 5W30 czy zostać przy "gorszym" 10W40. Auto ma niewielki przebieg, dlatego skłaniałbym się pierwszej opcji, bo auto powinno jeździć na tym co zaleca producent, nie wiem dlaczego mechanik postanowił być mądrzejszy od fabryki, no ale auto nie bylo wtedy jeszcze moje.

 

Jak myslicie? Czy powrót do zalecanego oleju może miec jakieś negatywne konsekwencje, czy mozna smiało wracać? Trochę szkoda lać "gęsty" 10W40 do silnika z tak małym przebiegiem

 

Dzięki z góry za odpowiedzi, co złego to nie ja : SMILE :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej 5w30 najlepiej z normą GM Dexos2, może być oplowski, ja stosuję motul 8100 x-clean fe, wchodzi ok 3,5l. Nie lej gęstszych olei i pilnuj poziom oleju pow. 3/4 na bagnecie to utrzymasz rozrząd w dobrej kondycji. Jeśli po wymianie pojawią się jakieś wycieki, to po prostu je usuń.

Edytowane przez Mixmich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej 5w30 najlepiej z normą GM Dexos2, może być oplowski, ja stosuję motul 8100 x-clean fe, wchodzi ok 3,5l. Nie lej gęstszych olei i pilnuj poziom oleju pow. 3/4 na bagnecie to utrzymasz rozrząd w dobrej kondycji. Jeśli po wymianie pojawią się jakieś wycieki, to po prostu je usuń.

 

Dziękuję tak zrobię :) mam nadzieje ze nie zacznie się pocić po wymianie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to normalne .ze jak sprawdzam olej na nierozgrzanym silniku jest go mniej na bagnecie? Na rozgrzanym jest 3/4 skali a na zimnym....minimalnie nad 1/2 stanu na bagnecie....

Edytowane przez impress

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to normalne .ze jak sprawdzam olej na nierozgrzanym silniku jest go mniej na bagnecie? Na rozgrzanym jest 3/4 skali a na zimnym....minimalnie nad 1/2 stanu na bagnecie....

Olej się sprawdza na rozgrzanym silniku, kilka minut bo zgaszeniu żeby wszystko ściekło do do miski olejowej, więc wydaje mi się że stan na ciepło jest tym którym trzeba się kierować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności