Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Adam zgadzam się z tobą - najlepszy zalecany przez producenta do danego modelu i wersji.

Mamy optymalnie dobrany aku do potrzeb i altka, zbyt mały będzie przeładowywany co w konsekwencji go zabije bo woda odparuje, za duży znów niedoładowany co daje zasiarczenie płyt i tak samo śmierć aku. W tej chwili nie pamiętam ale można spokojnie większy o 10% do zalecanego zamontować.

 

Oczywiście inna sprawa jak ktoś zamontował ekstra audio ze wzmacniaczami dodatkowymi i głośnikami ale wtedy też trzeba zmienić altek (żeby nie brakło prądu) i do niego dobrać aku.


Poza tym piszemy chyba nie w tym dziale.

Przenoszę do odpowiedniego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powiazania miedzy aku alteratorem. Dla przykladu 1.9 tdi mialy altki 90 A 120 140 i chyba tez 150A oraz 70A. Akumualtory maja po 74Ah. Nowsze audi itp maja wiecejnieco elektryki na pokladzie to maja tez i mocniejsze altki 180A i 220 A a akumualotry nie sa wcale wieksze. W sharanch alhambrach itp tez byl altek 120 A a akumualtory byly nawet 95 Ah plus drugi akumualtor 44Ah pod siedzeniem. Akumualotr jest ladowany przez alternator do scisle okreslonego napiecia. Po to ma regulatro napeicia wlasnie taki alternator. JEst tak dobrany by wytwarzac napiecie takei ze lekko juz rozladowany aku czyli napiecie jakies 12 V z malm haczykiem ma pdoniesc na okolo 13 z hakiem. Wtedy akumualtor juz ma doprowadzany prad zaledwie konserwujacy a altek produkuje prad tylko do odbioernikow. Nie ma opci przelaodwania ani niedoladowania akumualtora przez alternator sprawny technicznie. Neidolaodwanie akumulatora bedzie wtedy gdy malo jezdizmy wiec czas jaki laduje altek jest za krótki by przywrocic prad do akumuaotra. To ze altek moze dpostarczac prad 90- czy 180 A to nie znaczy ze tyle daje na akumuator. i wna jednym i na drugim prad ladowania akumuatora bedzie podobny SPrawdzalem to wielokrotnie i jak jeszcz erpacowalem w oplu i w swoich autach i innych kolegów ktorym cos tam robilem nie raz. Taki altek laduje akumulatro zazwyczja prądem okolo 8A do 10A. Chyba ze duzo krecilismy rozrusnikiem bo auto nei chcialo odpalic itd. Po 5-10 minutach prad spada do okolo 3-5 amper. Nie ma tak ze altek ładuje 20-30 amperami nam akumulator jak jechalismy 5 minut do pracy czy do sklepu i sprawa zalatwiona. Mozna szybko wyliczyc ile energi tracimy przy odpalaniu i ile trzeba jechac bu akumualtor byl doladowany do poprzedneigo stanu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Neidolaodwanie akumulatora bedzie wtedy gdy malo jezdizmy wiec czas jaki laduje altek jest za krótki by przywrocic prad do akumuaotra

No i właśnie o podobne sytuacje chodzi.No i piszesz że altek musi być sprawny.Ale wiesz że nie jeden kierowca nawet raz w roku nie robi przeglądu ładowania.Kto kiedy czyści lub chociaż sprawdza styki na aku i altku?Mało jest takich.Natomiast wielu jest takich co pakują większy aku bo dłużej wytrzyma a potem się dziwią że 2 lata i aku padło.Ja w Favoricie na aku.z Tesco jeździłem 5,5 roku ale kupiny był 44 a kolegom 55 padały po 3 latach. W Wartburgu miałem 72 ale to było auto bez żadnych właściwie potrzeb elektrycznych.A i to co dwa miesiące go doładowywałem na prostowniku bo by padł.Nie piszesz też o dość ważnej rzeczy jaka jest charakterystyka ładowania układu prostowniczego a z tego co ja się doczytałem to one są różne do różnych altków.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powiazania miedzy wielkoscia aku a prostownikiem. Jescze raz to pwotarzam tak jak prostownikiem mozesz ladowac i akumualtor 35 Ah i taki 180 Ah. Chcdzi tylko oto ze taki wylaodwany akumulator by go naladowac w pelni to ten mniejszy ladujesz powiedzmy 10 godzina ten drugi neistety ale 40 godzin powiedzmy. Jednakze maajc oba akumualtory naladowane do fulla i i z jednego i z drugiego wyciagniesz jakims sprzetem pwoeidzmy 10 Ah pradu bo nei wiem uzywales oswietlenai jakiegos gdzies sobei w piwnicy czy cos w tym stylu to zeby przwyrwocic prad spowrotem potrzeb a ci dokladnie tyle samo czasu i dla teog duzego aku i dla tego malego aku.

Regulatory kolego sa generalnie tej samej konstrukcji. Zasada dzialania jest tez taka sama. Tu sie niewiele zmienilo do wielu lat. Niskie napiecie na wyjsiu z altka to regulatro pcha wiekszy prad na wypelnienie uzwojenia wirnika czyli wiecej pradu produkuje altek i podnosi napiecie. Tez tylko w nowszych altkach wprowadzaja tylko teraz od jakeigos czasu cyfrowa linie diagnostyczna. Mam w piwnicy i taki i taki regulator. Jednakze zakladajc nawet ten cyfrowy do auta z analogiem to ladowanie jest oczewiscie tylko bedy wywala na osprzetach jak abs ESP itp. Nie wiem jak tam ucza w icnnych szkolach ale unas w SZczecinie bardzo ladnie mielismy to przerabiane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po prostu zresetowałeś ustawienia . Musisz podrzebać w menu i znaleźć język polski."

 

Właśnie o to chodzi że co zmieniłem ustawienia na takie jak chciałem - język, wyłączone radio i te nawiewy i wentylator o których pisałem to po wyjęciu kluczyka i ponownym włączeniu zapłonu wszystko wracało jakby do ustawień fabrycznych. Język niemiecki, radio od razu startowało i nawiewy na A. Ale dziś jeszcze kilka razy popróbowałem to pozmieniać podczas jazdy i w końcu chyba zaskoczył. Tzn. wygląda na to że zapamiętuje ustawienia. Nie za bardzo wiem jak to się udało bo nic innego nie robiłem tyle że autem przejechałem kilka km i był nagrzany ale to raczej nie powinno mieć znaczenia. Tak czy inaczej jest tak jak powinno.

Dzięki za podpowiedzi.

Edytowane przez mardy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kroljulian

55 Ah to jeszcze nie jest duża nadwyżka, choć, jeśli nie masz dużo elektroniki, niepotrzebna. Katalogi mi podpowiadały 46 Ah albo 52 Ah:

http://www.ceneo.pl/33202473

http://www.ceneo.pl/33202472

I tak jak słusznie zwrócił uwagę - dobrze, żeby jeszcze pod maskę wchodziło ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 Ah to jeszcze nie jest duża nadwyżka, choć, jeśli nie masz dużo elektroniki, niepotrzebna. Katalogi mi podpowiadały 46 Ah albo 52 Ah:

http://www.ceneo.pl/33202473

http://www.ceneo.pl/33202472

I tak jak słusznie zwrócił uwagę - dobrze, żeby jeszcze pod maskę wchodziło ;)

Na pewno nie sugeruj się fabrycznymi zaleceniami. Kiedyś kupiłem akumulator wg tego co sugeruje producent i okazał się za słaby. Kupiłem go we wrześniu przyszła zima i dobrze, że nie było większych mrozów bo słabo kręcił. Z elektryką miałem wtedy już wszystko w porządku.​

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa jeszcze w sprzedazy takie akumualtory GM niebieskie 44 Ah czy tam 40 czy 36?? Wydaje mi sie ze od gdzies 2011 roku juz nie bylo takich pojemnosci i najmniejszy to chyba 50 czy 5Ah. Takie kazano nam wkladac do tych popierdulek z tymi malymi aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności