Skocz do zawartości

[1.9 CDTI 120KM] Brak mocy po postoju kilka dni na mrozie


Gość Grandalf

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Daniello30
Problem pojawił się znowu tyle, że jest jeszcze gorzej. Zacznę od początku, przejechałem ok 5km i auto straciło moc, po chwili zapaliła się kontrolka check. Dopiero powyżej 3k rpm silnik kręcił normalnie. Zgasiłem auto, sprawdziłem wszystkie wtyczki. po 10 minutach odpaliłem i było jeszcze gorzej, auto w ogóle nie chciało jechać, z trudem wróciłem do domu.

Nie dawno czyściłem czujnik doładowania, przepływomierz i EGR. Odczytałem 3 błędy metodą gaz-hamulec Ecn 227956, Ecn 010008, Ecn 010021. Zabrałem się za szukanie podobnych tematów i wyszło na to, że muszę jeszcze przepustnicę wyczyścić i dolot do IC (intercoolera), bo tam również zbiera się nagar który powoduje spadek mocy.


Dolot już wyczyszczony, zabrałem się za przepustnicę i zauważyłem, że na niej jest plastikowa obudowa mocowana na 5 zaczepów z czego 1 był pęknięty, na obudowie został po nim odłamek. Otworzyłem tą obudowę i ujrzałem zalany mechanizm z płytką i ta płytka dziwnie wygląda, jakby coś się z niej wylało i stwardniało. Czy nie czasem szlak trafił przepustnicę?

Jak ją wymontowywałem to była w pozycji otwartej, ale widzę, że na allegro wszystkie używki oferowane są otwarte.

W ogóle to już musiało lecieć z tej przepustnicy, bo pod nią były trochę zalane osłony przewodów.

Kurde, cały czas coś z tym autem nie tak ;/


56aa529263fa9.jpg


210_bez_tytu_u.jpg


56aa52957247f.jpg

Edytowane przez robusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Przepustnica jest ok. Czasem dostaje się do niej olej z dolotu poprzez oś przepony. Wyczyść i będzie ok. To białe to zabezpieczenie izolacyjne obwodów drukowanych więc też ok. Możesz poprawić luty (te osiem szt. koło dużego scalaka)tak profilaktycznie bo pękają i czasem robią kłopot. Bez przepustnicy auto będzie jeździć normalnie z kontrolką na zegarach ale bez trybu serwisowego. Błędy które odczytałeś bez dokładnego sprawdzenia (np. opcomem) sugerują że doszło do zaburzenia masy powietrza w kolektorze dolotowym. Masz do sprawdzenia dwa elementy: przepływomierz i EGR. EGR możesz zaślepić blaszką z "aledrogo" za kilkanaście zł, wtedy wyeliminujesz problem nieszczelności i zacinania się zaworu. Przepływomierz możesz sprawdzić odłączając jego wtyczkę w sytuacji gdy pojawi się problem z mocą. Po odpięciu uszkodzonej przepływki autko powinno dobrze się zbierać. To tyle bez dokładnej diagnostyki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

EGR nie dawno czyszczony, jakoś 2-3tyg temu i mało km zrobiłem więc na pewno jest czysty. Po zdjęciu przepustnicy widziałem sporo syfu w kolektorze.

Skąd wziąć taką blaszkę do tej obudowy plastikowej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

blaszką się nie przejmuj skoro nie było tam kurzu. Możesz dać lekką warstwę silikonu dla uszczelnienia. To że EGR czysty to nie znaczy że sprawny. Tam panuje wysoka temp i ciśnienie więc może być różnie. Póki nie zaślepisz go nie przekonasz się na 100% że jest sprawny lub nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

Przepustnicę też mogę sprawdzić odpinając przewód?

 

Tą płytkę można wyjąć z tej plastikowej osłony przepustnicy? Odkręciłem te dwie śrubki i mogę jej wydostać, pod nią jest olej i chciałbym to wyczyścić.

Można wymoczyć całą przepustnicę bez płytki w benzynie ekstrakcyjnej? Czy to nie uszkodzi tych mechanizmów?

Edytowane przez robusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ja bym tego nie zanurzał bo pod mechanizmem jest silnik krokowy. Jeśli przepustnica samoistnie wraca do ustawienia początkowego to nic z nią nie trzeba robić. Płytka pewnie wyjdzie z pinami w kostce lub trzeba będzie je odlutować. Jak odłączysz wtyczkę od przepustnicy to różnica powinna być tylko przy gaszeniu. Będzie trochę telepało silnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

Wyczyściłem przepustnicę oraz wlot kolektora dolotowego i dalej brak mocy, jest minimalna różnica, bo już nie zbiera się jak czołg, ale auto nie chce przyspieszać. Zrobiłem tak jak mówiłeś, odpiąłem wtyczkę od przepływomierza - nic. Następnie odpiąłem EGR i też nic. Gdy wciskam mocniej gaz to auto trochę kopci.

 

zdjęcie wyczyszczonego wlotu

 

56abbd85881f2.jpg

 

 

zdjęcie wnętrza kolektora dolotowego

 

56abbd868f902.jpg

Edytowane przez robusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Daniello30

Zastanawiam się czy mogłem coś poruszyć zdejmując zderzak? A jak najlepiej sprawdzić te przewody?

Ponoć jak jest nieszczelność to rura od IC do kolektora zasysa i się spłaszcza przy dodawaniu gazu, to prawda?

Edytowane przez robusek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności