Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Witam wszystkich, Mam problem z Corsą X12XE ( 99' ) po wymianie silnika. Zrobiłem trasę 150 km od mechanika - wszystko niby ok. Kilka dni później odpaliłem auto w mieście i szarpie przy 3 biegu a do tego jest mułowaty. Pojechałem na diagnostykę: P0650 Występuje ( 4 ) Przerwany obwód lampki kontrolnej ( spalona lampka CE to wiem ) P0130 Nie występuje ( 2 ) Za niskie napięcie obwodu sensora 02 P0130 Nie występuje ( 4 ) O2 Sensor otwarty obwód Widziałem tematy nt. P0130 ale nie widziałem aby ktoś miał dwa razy ten błąd z nawiasem 2 i 4. Moze mi ktoś wyjaśnić czy to dot. lambdy odnośnie czunika czy grzałki? Spalanie w trasie na poziomie 10l/100 km. Nagrałem film z odczytu parametrów mogę wrzucić jeśli to pomoże. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez S_Patryk   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu).Nie występuje oznacza że był kiedyś.Skasuj je i zobaczysz co wywali. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu). Zaśniedziałe styki np.? Odczyt był robiony na biegu jałowym i obroty są prawidłowe tak samo odpalanie itd. Auto stało 2 tyg w grudniu rozebrane (silnik) na dworze.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Tak ale ta lampka i te pozostałe to może być też uszkodzenie wiązki.Najpierw ja bym przedzwonił kable od sondy i od lampki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Lampka na pewno była spalona przed wymianą silnika. Z lambdą raczej nie miałem problemu na starym silniku. Tego błędu nie widziałem do tej pory. Pojawil się dopiero po wymianie silnika. Popraw mnie jeśli się mylę: lambda nie stykała komputer załadował wartości domyślne wzrosło spalanie i spadła elastyczność. Wrzucę za chwilę dane odczytane tech2.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Mogło tak być.W trybie awaryjnym masz w Op-comie wyświetlany opis :zmniejszona moc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Po wykasowaniu błędu nie był już mułowaty. To było odczuwalne od razu. Poniżej parametry z Tech2. Pogrubiłem kilka parametrów co do których mam wątpliwości. Temeratura powietrza w 32* ? Sonda lambda na jałowych ma stale 380 mV kiedy techem przewijano w dół napięcie cały czas to samo. No i napięcie oraz ilość powietrza przepływomierza jest poprawne ? Napięcie akumulatora 14.2 V Sygnał urządzenia unier ODEBRANE Prędkość silnika 840-880 obr/min Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V TPS sygnał (potencjomet 0.82 V Kąt przepustnicy 5* Przekaźnik biegu jałow Zamknięty 0V Sym. przełącznik pełneg Nieaktywny Przepływomierz powietrz 1.48 V Temperatura środka chło 95* Temperatura środka chło 0.90V Temperatura powietrza w 32* C Temperatura powietrza w 3.02V Typ silnika 4 cylinder Kodowanie przekładni Przeł. mechan. Przełącznik Park/Neutra P - N 0V Przełącznik Info A/C <S Nieaktywne 0V Przełącznik sprężarki A Nieaktywne 0V Sensor halla Aktywny Cewka zapłonowa 1 Ładunek Cewka zapłonowa 2 Ładunek Cewka zapłonowa 3 Ładunek Cewka zapłonowa 4 Ładunek Sygnał stukania Nieaktywny Opóźnienie spalania stu 0 CA Solenid EGR (recylkura 0% Wartość rzeczywista poz 0.92V Zawor wentylacji zbiorn 4% O2 Sensor 380 mV O2 Pętla sensora Otwarte Stosunek powietrze/pali Uboga Integrator pętli O2 128 kroki O2 Przepustnica BLM bie 152 kroki O2 BLM przepustnica czę 113 kroki Pożądane powietrze jało 12 kg/h Rzeczywiste powietrze j 10 kg/h Pożądane jałowe 900 obr.min Sygnał obciążenia silni 2.1 ms TPS Sygnał obciążenia ( 13 kroki kontrola momentu obroto 0% Kontrola momentu obroto Nieaktywny Przekaźnik A/C (System Nieaktywne 12V Puls prędkości pojazdu Nie odebrane 12V Prędkość pojazdu 0 km/h Lampka kontrolna Wył 12V Prędkość impulsów silnika Nieaktywny Obliczony przepływ powietrza 7.9 kg/h Impuls wtrysku 4.2 ms Wyprzedzenie zapłonu 5 CA Napięcie akumulatora 14.3 V Sygnał urządzenia unier Odebrane Urządzenie unieruchamia Aktywny   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) Niech się jeszcze ktoś wypowie ale moim zdanie masz problem z drugą sondą.Pętla sensora powinna być zamknięta Wprawdzie ta sonda powinna pracować bardzo wolno ale pętla powinna być zamknięta. Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość S_Patryk Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Sonda w X12XE jest jedna, cztero przewodowa montowana przed katalizatorem. W innych tematach przyczyną był czasami przepływomierz powietrza, ale nie wiem jak moje powyższe parametry mają się do prawidłowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 (edytowane) No fakt.Ale ona musi pracować.A ta stoi.Przemierz ją miernikiem.Na zacisk 2 i masa ma być napięcie.Miedzy 1 i 2 ma być 1.9Ohma Edytowane 8 Stycznia 2016 przez adam1954 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.