Skocz do zawartości

P0130 ( 2 i 4 ) - duże spalanie, spadek mocy CB 1.2.


Gość S_Patryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mam problem z Corsą X12XE ( 99' ) po wymianie silnika. Zrobiłem trasę 150 km od mechanika - wszystko niby ok. Kilka dni później odpaliłem auto w mieście i szarpie przy 3 biegu a do tego jest mułowaty.

 

Pojechałem na diagnostykę:

 

P0650 Występuje

( 4 ) Przerwany obwód lampki kontrolnej ( spalona lampka CE to wiem )

 

P0130 Nie występuje

( 2 ) Za niskie napięcie obwodu sensora 02

 

P0130 Nie występuje

( 4 ) O2 Sensor otwarty obwód

 

Widziałem tematy nt. P0130 ale nie widziałem aby ktoś miał dwa razy ten błąd z nawiasem 2 i 4. Moze mi ktoś wyjaśnić czy to dot. lambdy odnośnie czunika czy grzałki? Spalanie w trasie na poziomie 10l/100 km. Nagrałem film z odczytu parametrów mogę wrzucić jeśli to pomoże.

Edytowane przez S_Patryk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu).Nie występuje oznacza że był kiedyś.Skasuj je i zobaczysz co wywali.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakiś brak styku na wtyczce od sondy(Nieprawidłowe działanie obwodu).

 

Zaśniedziałe styki np.? Odczyt był robiony na biegu jałowym i obroty są prawidłowe tak samo odpalanie itd. Auto stało 2 tyg w grudniu rozebrane (silnik) na dworze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka na pewno była spalona przed wymianą silnika. Z lambdą raczej nie miałem problemu na starym silniku. Tego błędu nie widziałem do tej pory.

Pojawil się dopiero po wymianie silnika.

 

Popraw mnie jeśli się mylę: lambda nie stykała -> komputer załadował wartości domyślne -> wzrosło spalanie i spadła elastyczność.

 

Wrzucę za chwilę dane odczytane tech2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błędu nie był już mułowaty. To było odczuwalne od razu. Poniżej parametry z Tech2. Pogrubiłem kilka parametrów co do których mam wątpliwości. Temeratura powietrza w 32* ? Sonda lambda na jałowych ma stale 380 mV kiedy techem przewijano w dół napięcie cały czas to samo. No i napięcie oraz ilość powietrza przepływomierza jest poprawne ?

 

Napięcie akumulatora 14.2 V

Sygnał urządzenia unier ODEBRANE

Prędkość silnika 840-880 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjomet 0.82 V

Kąt przepustnicy 5*

Przekaźnik biegu jałow Zamknięty 0V

Sym. przełącznik pełneg Nieaktywny

Przepływomierz powietrz 1.48 V

Temperatura środka chło 95*

Temperatura środka chło 0.90V

Temperatura powietrza w 32* C

Temperatura powietrza w 3.02V

Typ silnika 4 cylinder

Kodowanie przekładni Przeł. mechan.

Przełącznik Park/Neutra P - N 0V

Przełącznik Info A/C <S Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A Nieaktywne 0V

Sensor halla Aktywny

Cewka zapłonowa 1 Ładunek

Cewka zapłonowa 2 Ładunek

Cewka zapłonowa 3 Ładunek

Cewka zapłonowa 4 Ładunek

Sygnał stukania Nieaktywny

Opóźnienie spalania stu 0 CA

Solenid EGR (recylkura 0%

Wartość rzeczywista poz 0.92V

Zawor wentylacji zbiorn 4%

O2 Sensor 380 mV

O2 Pętla sensora Otwarte

Stosunek powietrze/pali Uboga

Integrator pętli O2 128 kroki

O2 Przepustnica BLM bie 152 kroki

O2 BLM przepustnica czę 113 kroki

Pożądane powietrze jało 12 kg/h

Rzeczywiste powietrze j 10 kg/h

Pożądane jałowe 900 obr.min

Sygnał obciążenia silni 2.1 ms

TPS Sygnał obciążenia ( 13 kroki

kontrola momentu obroto 0%

Kontrola momentu obroto Nieaktywny

Przekaźnik A/C (System Nieaktywne 12V

Puls prędkości pojazdu Nie odebrane 12V

Prędkość pojazdu 0 km/h

Lampka kontrolna Wył 12V

Prędkość impulsów silnika Nieaktywny

Obliczony przepływ powietrza 7.9 kg/h

Impuls wtrysku 4.2 ms

Wyprzedzenie zapłonu 5 CA

Napięcie akumulatora 14.3 V

Sygnał urządzenia unier Odebrane

Urządzenie unieruchamia Aktywny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się jeszcze ktoś wypowie ale moim zdanie masz problem z drugą sondą.Pętla sensora powinna być zamknięta

Wprawdzie ta sonda powinna pracować bardzo wolno ale pętla powinna być zamknięta.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda w X12XE jest jedna, cztero przewodowa montowana przed katalizatorem.

 

W innych tematach przyczyną był czasami przepływomierz powietrza, ale nie wiem jak moje powyższe parametry mają się do prawidłowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności