Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Słabe ogrzewanie w aucie

1.6 74kW 16V Z16XE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8579 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 14:51

Może ja tu coś dołożę.

Nie wiem jak wasze autka mają podpięte nagrzewnice i czy mają zawór na wlocie do nagrzewnicy.

Instalatorzy LPG najczęściej wkładają trójniki na przewodach do nagrzewnicy co daje efekt słabszego ogrzewania a w sytuacji gdy nagrzewnica nigdy nie była płukana może się okazać że płyn przez nią przestanie płynąć.

Większość współczesnych autek ma pełno przepływową nagrzewnicę (bez zaworu), a nawiewem gorącego lub zimnego powietrza kierują klapy puszczając powietrze na nagrzewnicę lub klimę.

Dlatego gdy nie ma zaworu lepiej jest usunąć trójniki a reduktor LPG wpiąć w układ powrotny nagrzewnicy (wylot z nagrzewnicy - wlot do reduktora LPG - wylot reduktora w miejsce powrotu nagrzewnicy). Taki układ nie zaburza przepływu gorącego chłodziwa przez nagrzewnice co daje nam ciepło w aucie i oszczędną jazdę na LPG. Oczywiście wydłuży to trochę czas przełączenia się LPG ale zwłoka jest nie wielka.


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6313 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 15:20

Powiem ci że myślałem o tym ale jak na razie mi to za bardzo nie przeszkadza.Mam auto w garażu i jak ruszam nie jest bardzo wymarznięte.


  • 0

#13 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8579 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 15:43

Adam - mnie przeszkadzało brak ogrzewania gdy autko stało poza garażem - druciarz który montował LPG w moim autku zrobił więcej chochlików i ciężko z tego się wygrzebać, ale jakoś wychodzę na prostą.

Teraz kolej na wymianę wiązki motorka i wiązki LPG.


  • 0

#14 OFFLINE   Gongsaj23

Gongsaj23
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 16V 100KM Z16XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2016 - 16:37

Sprawdzę auto jadąc na benzynie i dam znać
  • 0

#15 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 8579 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 17:02

Sprawdzę auto jadąc na benzynie i dam znać

Ale to raczej nie wiele da, i tak jak masz trójniki to płyn rozleje się tam gdzie ma łatwiej, nagrzewnica to wymiennik z u - rurkami czyli z jakimś tam oporem przepływu, reduktor to w zasadzie wymiennik płaszczyznowy czyli opory dużo mniejsze.


  • 0

#16 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6313 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 19:24

Sprawdzę auto jadąc na benzynie i dam znać

Najpierw to sprawdź jak ci pisaliśmy jak masz podpięte do układu chłodzenia.I ewentualnie możesz potem podjechać do gazownika aby przepiął ci jak radzi ci Rafał 


  • 0

#17 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2016 - 19:33

Bez względu na wszystko to przy LPG wydajność ogrzewania zawsze będzie niższa. Dochodzą dodatkowe węże czyli wzrasta pojemność układu chłodzenia. Miałem 2 Astry w gazie i tam były odwieczne problemy z ciepłem powietrzem w zimie.


  • 0

#18 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6313 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 styczeń 2016 - 19:37

Bo w obydwóch miałeś wpięty reduktor jak pisaliśmy z Rafałem i dlatego zmniejszyła się efektywność grzania.Gdyby było podpięte jak pisał Rafał to ogrzewanie reduktora byłoby dopiero po ogrzaniu nagrzewnicy.Na pewno będzie duża różnica.


  • 0

#19 OFFLINE   marcinmotors

marcinmotors
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Y17DT 75KM
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2016 - 19:43

Bo w obydwóch miałeś wpięty reduktor jak pisaliśmy z Rafałem i dlatego zmniejszyła się efektywność grzania.Gdyby było podpięte jak pisał Rafał to ogrzewanie reduktora byłoby dopiero po ogrzaniu nagrzewnicy.Na pewno będzie duża różnica.

 

Był i webasto też w jednej było, ale nie zmienia to faktu że im więcej dodatkowych "wodnych" przewodów a w nich cieczy tym dłużej będzie się to wszystko nagrzewało  :> W Astrze to jeszcze PRLowskim sposobem atrapę zasłaniałem ale gdzie tam takie "patenty" w Merivie stosować skoro tu taki niewielki jest ten wlot do komory silnika przez otwory w nadwoziu  :mrgreen:


  • 0

#20 OFFLINE   vertix

vertix
  • Zasłużony
  • 1849 postów
  • LokalizacjaPyrzyce
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 styczeń 2016 - 21:07

Instalatorzy LPG najczęściej wkładają trójniki na przewodach do nagrzewnicy co daje efekt słabszego ogrzewania

 

Rozpowszechniasz  legendę . Ja mam tak podłączony gaz i nawet - 20 stopni nie robi na mnie wrażenia.

 

Dlaczego ?? Nawet jeśli zawór trójdrożny się nie otworzy ( i nie bedzie ciepło w budzie ) , to i tak pojedziesz na gazie - aktualnie przerabiam ten temacik .

 

Śmiem twierdzić ,że chłop ma drugi termostat wadliwy , ale to sam zainteresowany musi obmacać chłodnicę i węże.

Ps Pewnie już nie ma zaworu trójdrożnego 

 

Bez względu na wszystko to przy LPG wydajność ogrzewania zawsze będzie niższa.

 

Pompa wodna ma decydujący wpływ na szybkość przepływu cieczy ( czyt wydajność ogrzewania). 

 

sytuacji gdy nagrzewnica nigdy nie była płukana może się okazać że płyn przez nią przestanie płynąć.

 

To jest argument ,żeby nigdy nie kupować opli . Dlaczego tylko w oplach nagrzewnica się zamula ?? Poza tym autko ma 13 lat max . Czy po roku 2000 opel nie wyprodukował nic dobrego ??

Moja nagrzewnica ma 20 lat i jakoś działa bezstresowo.....


  • 0





Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.6 74kW 16V Z16XE