Skocz do zawartości

Słabe ogrzewanie w aucie


Gość Gongsaj23

Rekomendowane odpowiedzi

Może ja tu coś dołożę.

Nie wiem jak wasze autka mają podpięte nagrzewnice i czy mają zawór na wlocie do nagrzewnicy.

Instalatorzy LPG najczęściej wkładają trójniki na przewodach do nagrzewnicy co daje efekt słabszego ogrzewania a w sytuacji gdy nagrzewnica nigdy nie była płukana może się okazać że płyn przez nią przestanie płynąć.

Większość współczesnych autek ma pełno przepływową nagrzewnicę (bez zaworu), a nawiewem gorącego lub zimnego powietrza kierują klapy puszczając powietrze na nagrzewnicę lub klimę.

Dlatego gdy nie ma zaworu lepiej jest usunąć trójniki a reduktor LPG wpiąć w układ powrotny nagrzewnicy (wylot z nagrzewnicy - wlot do reduktora LPG - wylot reduktora w miejsce powrotu nagrzewnicy). Taki układ nie zaburza przepływu gorącego chłodziwa przez nagrzewnice co daje nam ciepło w aucie i oszczędną jazdę na LPG. Oczywiście wydłuży to trochę czas przełączenia się LPG ale zwłoka jest nie wielka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Powiem ci że myślałem o tym ale jak na razie mi to za bardzo nie przeszkadza.Mam auto w garażu i jak ruszam nie jest bardzo wymarznięte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - mnie przeszkadzało brak ogrzewania gdy autko stało poza garażem - druciarz który montował LPG w moim autku zrobił więcej chochlików i ciężko z tego się wygrzebać, ale jakoś wychodzę na prostą.

Teraz kolej na wymianę wiązki motorka i wiązki LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę auto jadąc na benzynie i dam znać

Ale to raczej nie wiele da, i tak jak masz trójniki to płyn rozleje się tam gdzie ma łatwiej, nagrzewnica to wymiennik z u - rurkami czyli z jakimś tam oporem przepływu, reduktor to w zasadzie wymiennik płaszczyznowy czyli opory dużo mniejsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdzę auto jadąc na benzynie i dam znać

Najpierw to sprawdź jak ci pisaliśmy jak masz podpięte do układu chłodzenia.I ewentualnie możesz potem podjechać do gazownika aby przepiął ci jak radzi ci Rafał

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinmotors

Bez względu na wszystko to przy LPG wydajność ogrzewania zawsze będzie niższa. Dochodzą dodatkowe węże czyli wzrasta pojemność układu chłodzenia. Miałem 2 Astry w gazie i tam były odwieczne problemy z ciepłem powietrzem w zimie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w obydwóch miałeś wpięty reduktor jak pisaliśmy z Rafałem i dlatego zmniejszyła się efektywność grzania.Gdyby było podpięte jak pisał Rafał to ogrzewanie reduktora byłoby dopiero po ogrzaniu nagrzewnicy.Na pewno będzie duża różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinmotors

Bo w obydwóch miałeś wpięty reduktor jak pisaliśmy z Rafałem i dlatego zmniejszyła się efektywność grzania.Gdyby było podpięte jak pisał Rafał to ogrzewanie reduktora byłoby dopiero po ogrzaniu nagrzewnicy.Na pewno będzie duża różnica.

 

Był i webasto też w jednej było, ale nie zmienia to faktu że im więcej dodatkowych "wodnych" przewodów a w nich cieczy tym dłużej będzie się to wszystko nagrzewało :> W Astrze to jeszcze PRLowskim sposobem atrapę zasłaniałem ale gdzie tam takie "patenty" w Merivie stosować skoro tu taki niewielki jest ten wlot do komory silnika przez otwory w nadwoziu :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Instalatorzy LPG najczęściej wkładają trójniki na przewodach do nagrzewnicy co daje efekt słabszego ogrzewania

 

Rozpowszechniasz legendę . Ja mam tak podłączony gaz i nawet - 20 stopni nie robi na mnie wrażenia.

 

Dlaczego ?? Nawet jeśli zawór trójdrożny się nie otworzy ( i nie bedzie ciepło w budzie ) , to i tak pojedziesz na gazie - aktualnie przerabiam ten temacik .

 

Śmiem twierdzić ,że chłop ma drugi termostat wadliwy , ale to sam zainteresowany musi obmacać chłodnicę i węże.

Ps Pewnie już nie ma zaworu trójdrożnego

 

 

 

Bez względu na wszystko to przy LPG wydajność ogrzewania zawsze będzie niższa.

 

Pompa wodna ma decydujący wpływ na szybkość przepływu cieczy ( czyt wydajność ogrzewania).

 

 

 

sytuacji gdy nagrzewnica nigdy nie była płukana może się okazać że płyn przez nią przestanie płynąć.

 

To jest argument ,żeby nigdy nie kupować opli . Dlaczego tylko w oplach nagrzewnica się zamula ?? Poza tym autko ma 13 lat max . Czy po roku 2000 opel nie wyprodukował nic dobrego ??

Moja nagrzewnica ma 20 lat i jakoś działa bezstresowo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności