Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Słabe ogrzewanie w aucie

1.6 74kW 16V Z16XE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#41 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7728 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 15 styczeń 2016 - 14:13

Rafał dzwoniłem dzisiaj do Staga i nie mają kolanek fi 19.Są tylko fi 16.Ale stwierdził że nie powinno być znaczących zadławień ogrzewania.Ja dziś sprawdziłem jak to pracuje i jest trochę lepiej.Zrobię dzisiaj małą trasę i dam znać  

 

 

 

No i sprawdzone.Rafał masz u mnie zgrzewkę browara. :beer:  :beer: Jak na razie grzeje dobrze.Myślę tylko przedmuchać jeszcze nagrzewnicę z zewnątrz z pyłu bo na pewno się go nazbierało.

 

Przepięcie reduktora w powrót nagrzewnicy polecam.



Użytkownik adam1954 edytował ten post 15 styczeń 2016 - 20:17

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#42 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 23 grudzień 2016 - 23:59

Panowie, czy na obrotach biegu jalowego leci wam plyn do zbiorniczka rurka przelewowa?

 

U mnie jeszcze miesiac temu po wymianie rozrzadu z pompa wody i nowym termostatem caly czas lecial plyn,  Nastepnie zalozylem gaz, i po paru tygodniach zauwazylem ze plyn leci ciurkiem tylko  po mocnym nagrzaniu silnika. Gdy dodawalem gazu, plyn zamiast pierwszej rurki, wlatywal do zbiorniczka druga. Dzisiaj juz nie leci  w ogole. Poza tym mam wrazenie ze auto zaczelo dluzej sie nagrzewac (biore poprawke na temp. zewn). Moje 1,8T, na ktore tez kiedys narzekalem, jesli chodzi o kwestie grzania, to teraz robi to ok 2x szybciej niz z16xe, szczegolnie  gdy silnik jest calkowicie zimny.

 

Plyn w zbiorniczku wyrow. po trasie 30km jest ledwo letni.

W momencie rozgrzewania silnika, to gdy na postoju zwiekszam obroty momentalnie czuje cieplejsze powietrze z nawiewow, Po zejsciu z obrotow, powietrze leci chlodniejsze. W drugim aucie 1.8T przez 5 lat jego uzytkowania, nie zauwazylem takiego dziwnego zachowania.

Tak ma byc w z16xe?

 

W z16xe gaz mam ustawiony na 15C, i potrzeba teraz ok 1km na przelaczenie, zas w 1.8T mam ustawione 25C i potrzebuje ok 500m na przelaczenie.

Jakas porazka z tym oplowskim silnikiem.



Użytkownik Mario_80 edytował ten post 23 grudzień 2016 - 23:59

  • 0

#43 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9161 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 16:23

Mario - czy ty nie umiesz czytać?

Sprawdź szczelność układu chłodzenia oraz jak masz wpięty reduktor LPG.

 

Nie ma co porównywać innych marek a nawet różnych modeli tej samej marki pod względem ogrzewania.

Czasem wymiana filtra kabinowego poprawia skuteczność ogrzewania o 100%.




  • 0

#44 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 20:26

Sprawdź szczelność układu chłodzenia oraz jak masz wpięty reduktor LPG.
Uklad szczelny, plynu nie ubywa. Reduktor wpiety szeregowo pod nagrzewnice.

Termostat wydaje sie ze dziala OK.



  • 0

#45 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7728 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 24 grudzień 2016 - 21:53

Szeregowo ale czy na powrocie od nagrzewnicy?Czy na wlocie do niej?



  • 0

#46 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 22:08

Szeregowo ale czy na powrocie od nagrzewnicy?Czy na wlocie do niej?
Na przewodzie blizej kierowcy.

  • 0

#47 ONLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7728 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 26 grudzień 2016 - 22:52

Wyjście z silnika to zasilanie.

Wyjście z magistrali wodnej to powrót



  • 0

#48 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 grudzień 2016 - 00:25

by sprawdzić nagrzewnice to jest prosta metoda mianowicie wąż wylotowy od nagrzewnicy do silnika ma mieć prawie taką samą temperaturę jak wlotowy sprawdzamy bez dmuchawy jesli wylot jest znacznie chłodniejszy to nagrzewnica do wymiany została zamulona lpg nie istotne w tym teście



  • 0

#49 OFFLINE   Mario_80

Mario_80
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW Passat 1.8T tiptronic
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 27 grudzień 2016 - 21:57

Ok, dzieki za wskazowki.

W piatek bede u gazownika wiec sie dowiem. Do tego czasu auto bedzie nieodpalane ;)



  • 0





Podobne tematy: Collapse


Proszę włączyć JavaScript!
Odśwież