Skocz do zawartości

czy to uszczelka pod głowicą? Corsa B


Gość niuteq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Corsa B 2000 rok 1,2 16V+LPG przebieg 177tys
Objawy:
zabrudzony płyn chłodniczy, robi się ciemny czasami pojawia się ciemny nalot w zbiorniczku wyrównawczym.
Pierwsze padło na uszczelkę pod głowicą, ale:
- płynu nie ubywa anie nie przybywa - przy nagrzanym silniku odkręcając korek w zbiorniczku czuć ciśnieni,
- oleju nie przybywa, ubywa 200-300 setek od zmiany do zmiany
Mechanik mówi ze może to być spowodowane krótkimi trasami 20 km -8h przerwy i znów 20 km
Czasami pod korkiem oleju pojawia się nalot jasny (podobno spowodowane krótkimi trasami)
Mechanik mówi ze możliwe jest gdzieś dodatkowa nieszczelność ale nie potrafię powtórzyć o co mu chodziło.
Możecie mnie naprowadzić gdzie szukać nieszczelności.
Pozatym auto jeździ całkiem dobrze nie ma braków mocy problemów z odpaleniem (chyba ze aku słabe) jeździ i na LPG i na PB bez zarzutów.

czy corsa ma jakąś chłodniczkę olejową lub coś innego co mogło by przy nieszczelności mieszać płyn chłodniczy z olejem??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Upewnij się czy to UPG i każ sobie sprawdzić zawartość spalin w płynie.Może po prostu wypłucz układ i zalej mu nowy płyn.Kiedy to robiłeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio płyn wymieniałem wiosną 2015 roku, w grudniu przy wymianie oleju ponownie wymieniałem bo kolor plynu z niebieskiego zrobil sie brazowy z nalotem tłustym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentne przedmuchy na uszczelce głowicy....bez sensu dalsze dyskusje.Coś się zaczyna dopiero dziać.Reaguj szybko.Czyli głowica do zdjęcia oraz nowa uszczelka głowicy,planowanie jej itp. (nie planowanie uszczelki....planowanie głowicy).Już mnie żadne tematy nie zdziwią.Piszą ludzie,że potrafią dolać płyn do pojemnika płynu spryskiwacza szyb,uzupełnić olej oraz zatankować i nic więcej.Wiec staram sie powiedzieć tak....aby wszystko było jasne jak słońce.Chociaż sam nie wiem czy oni to rozumieją.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A było coś wcześniej robione z układem chłodzenia?Wymieniana chłodnica?

Adaś?

 

Nie myśl tyle,tylko snuj wnioski do namacalnych objawów w układzie chłodzenia (zaoliwionym) przez autora tematu.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę na bo miałem podobny przypadek.Wymieniana była chłodnica w golfie która w środku była zakonserwowana nie wiedzieć czemu czymś tłustym.Taką dostał kolega w sklepie.Tez podejrzenie było na uszczelke ale dwa płukania i wszystko przeszło.Więc?Po drugi jak pisze ArKos remont to koszt 1000 wzwyż a CO2 kilkadziesiąt zł

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A było coś wcześniej robione z układem chłodzenia?Wymieniana chłodnica?

ja akurat nic nie robiłem z układem chłodzenia,

myślę, że

 

 

Sprawdzenie zawartości CO2 w płynie chłodniczym

to bedzie pierwszy krok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności