Skocz do zawartości

[1.7 CDTI] Dziwne świsty z silnika


Gość jmazur

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna jeżdżę Astrą H z silnikiem 1.7 cdti. Podczas pracy silnika pojawiają się dziwne świsty. Słychać je od ok. 6 sekundy poniższego filmiku.

 

https://goo.gl/photos/oL2BzyXicyWZBqib6

 

Czy spotkał się może ktoś z czymś takim i jest w stanie naprowadzić mnie co to może być?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Od niedawna jeżdżę Astrą H z silnikiem 1.7 cdti. Podczas pracy silnika pojawiają się dziwne świsty. Słychać je od ok. 6 sekundy poniższego filmiku.

 

https://goo.gl/photos/oL2BzyXicyWZBqib6

 

Czy spotkał się może ktoś z czymś takim i jest w stanie naprowadzić mnie co to może być?

 

 

 

Nie wiem co to ten świst...

Ale te drgania obrotów i nieregularna praca silnika wskazuje że chyba pada Ci zawór SCV (kontroler ciśnienia paliwa) Miałem ten sam problem miesiąc temu. Po wymianie problem zniknął.

 

A co do tego świstu to ktoś inny może będzie wiedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość kiewicz12

Witam, ten świat to slizgajacy się pasek wielorowkowy. Posiadam Astre j i mecze się z tym tematem od paru miesięcy. Żadne forum i mechanik nie było w stanie mi powiedzieć co się dzieje gdyż dźwięk zdarzało się raz na 10-20km i ciężko go było komuś pokazać. Dopiero gdy zacząłem słyszeć kolejny dźwięk, dowiedziałem się co to jest. Okazało się ze kompresor klimatyzacji był u kresu swojego żywota,łożysko się rozsypywalo i stawiał baaaardzo duży opór na pasek i sprawiał że ten slizgal przy redukcji biegu lub przyspieszaniu.

 

Proponuję ściągnąć pasek klinowy i to sprawdzić. Koszt używanej sprężarki na allegro to 400 zł. Nowa to 3600zl. Regeneracja jakieś 1500zl o ile się da regenerowac.

 

PS. Posiadam sprężarka zapieta na stałe więc opór stawiala cały czas, niezależnie od włączanie lub wylaczonej klimy i pojawiał się ten dźwięk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ten świat to slizgajacy się pasek wielorowkowy. Posiadam Astre j i mecze się z tym tematem od paru miesięcy. Żadne forum i mechanik nie było w stanie mi powiedzieć co się dzieje gdyż dźwięk zdarzało się raz na 10-20km i ciężko go było komuś pokazać. Dopiero gdy zacząłem słyszeć kolejny dźwięk, dowiedziałem się co to jest. Okazało się ze kompresor klimatyzacji był u kresu swojego żywota,łożysko się rozsypywalo i stawiał baaaardzo duży opór na pasek i sprawiał że ten slizgal przy redukcji biegu lub przyspieszaniu.

 

Proponuję ściągnąć pasek klinowy i to sprawdzić. Koszt używanej sprężarki na allegro to 400 zł. Nowa to 3600zl. Regeneracja jakieś 1500zl o ile się da regenerowac.

 

PS. Posiadam sprężarka zapieta na stałe więc opór stawiala cały czas, niezależnie od włączanie lub wylaczonej klimy i pojawiał się ten dźwięk

 

Czy ten dzwiek pojawial Ci się losowo w trakcie jazdy? Bo bardzo podobny do tego co jest u mnie (http://forum.opel24.com/topic/75363-astra-j-17-cdti-co-to-za-dzwiek/). Jak tak to twoja diagnoza bardzo może mi ułatwić sprawę. Dodam jeszcze, że bardzo rzadko, ale się zdarza, że nawiewy zupełnie u mnie nie działają - włączają się dopiero po jakimś czasie (kilkanaście minut). Ale nie wiem czy to może mieć związek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiewicz12

Raczej związku nie ma nawiew. ten dźwięk u mnie jest identyczny, pojawia się losowo, niezależnie od prędkości i obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej związku nie ma nawiew. ten dźwięk u mnie jest identyczny, pojawia się losowo, niezależnie od prędkości i obrotów.

Czyli pewnie to samo. Wymiana tej sprężarki wiąże się z wymianą rozrządu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kiewicz12

Raczej nie, ale trzeba spuscic i z powrotem napełnić układ klimy, koszt wlu mnie w Krakowie to wszędzie około 300zl plus koszt sprężarki, jakieś 400-500 używanej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk dotyczy silników DTR i DTJ i ma związek z przepływem paliwa.Radzę się oswoić z tym dźwiękiem.

 

 

A tu trochę informacji:

 

Klient uskarża się na jękliwy odgłos (odgłos przepływu) z obszaru pompy wysokociśnieniowej. Jękliwy odgłos jest słyszalny, gdy pojazd porusza się na wybiegu, gdy pedał przepustnicy jest zwolniony, a niekiedy może być także słyszalny na biegu jałowym silnika.

 

 

Najczęstszą przyczyną jest zjawisko przenikania powietrza na stronę
niskociśnieniową układu paliwowego. Pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym mogą stanowić przyczynę
tego rodzaju hałasów, lecz nie stanowią zagrożenia dla układu.

 

Na wstępie można wymienić filtr paliwa.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk dotyczy silników DTR i DTJ i ma związek z przepływem paliwa.Radzę się oswoić z tym dźwiękiem.

 

 

A tu trochę informacji:

 

Klient uskarża się na jękliwy odgłos (odgłos przepływu) z obszaru pompy wysokociśnieniowej. Jękliwy odgłos jest słyszalny, gdy pojazd porusza się na wybiegu, gdy pedał przepustnicy jest zwolniony, a niekiedy może być także słyszalny na biegu jałowym silnika.

 

 

Najczęstszą przyczyną jest zjawisko przenikania powietrza na stronę

niskociśnieniową układu paliwowego. Pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym mogą stanowić przyczynę

tego rodzaju hałasów, lecz nie stanowią zagrożenia dla układu.

 

Na wstępie można wymienić filtr paliwa.

 

Te jęczenie to jest inna sprawa i zdaje mi się, że dotyczy raczej astry J a nie astry H. Tutaj cały temat o tym: http://forum.opel24.com/topic/39140-astra-j-iv-dziwny-odglos-w-okolicach-silnika. Na wrzuconym filmiku wyraźnie słychać inny dźwięk.

Edytowane przez ckaj90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności