Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Błąd 48, gaśnie x30xe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   tedi509

tedi509
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:x30xe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 styczeń 2016 - 17:39

Witam

Mam problem z autkiem, mianowicie sporadycznie podczas pracy na wolnych obrotach zapala sie check i auto gaśnie tak jak by mu wyłączył zapłon. Czasami podczas ruszania szarpnie jak do zgasniecia, mrugnie check i jedzie dalej...  Błąd jaki w tym momencie jest rejestrowany to 48 - zbyt niskie napięcie. Aku naładowany i sprawdzony testerem i jest ok, ładowanie na poziomie 14.3v więc też ok. W czym może tkwić problem?

 


  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19980 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 styczeń 2016 - 17:52

sprawdzic ladowanie
z obciazeniem
bez
krecac do np 4000
no i podstawa
kable od altka
od aku
i masy

 


  • 0

#3 OFFLINE   tedi509

tedi509
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:x30xe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 styczeń 2016 - 22:27

ładowanie bez obciążenia 14.3, 14.4 i podczas obciazenia wszystkim co jest  w aucie 14.2, 14.3V. Spadek przy rozruchu do 11v czyli aku ok. Zmieniłem akumulator i dalej to samo. Dzisiaj podłączyłem go pod op-coma i gasnie ale błędów brak... Dziwne jest to, że gdy się jedzie np ze stałą prędkością 50km i 2000rpm wszystko jest ok. Problem występuje tylko na jałowych, i czasami podczas próby ruszenia.


Użytkownik tedi509 edytował ten post 12 styczeń 2016 - 22:31

  • 0

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19980 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 styczeń 2016 - 22:31

swapa sam robiles ??
na jakim osprzecie ??
  • 0

#5 OFFLINE   tedi509

tedi509
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Silnik:x30xe
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 styczeń 2016 - 21:31

tak robiłem sam, zaznaczę że to nie pierwszy już mój swap. osprzęt jest z c25xe narazie. Nie sugerować się obrotami, bo zegary są z 2.0. Link do filmiku jak to wygląda:


Problem rozwiązany;) wziąłem pod oscyloskop czujniki wału i wałka i okazało się że coś zakłóca ich pracę, przez co sterownik gubi synchro i silnik gaśnie. Okazało się że zakłócenia generują przewody zapłonowe, po prostu kabel od czujnika wału biegł pomiędzy przewodami WN i to generowało zakłócenia. Inne poprowadzenie kabli załatwiło sprawę, przy okazji zaizolowałem całą wiązkę izolacją materiałową i jest ok. Zauważyłem że nawet auto lepiej odpala :) Tak więc temat do zamknięcia. Dziękuję za wszystkie rady i pomocne wskazówki. Pozdrawiam Kamil :)


Użytkownik tedi509 edytował ten post 12 styczeń 2016 - 23:18

  • 0

#6 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19980 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 styczeń 2016 - 22:10

niezly numer
  • 0





Podobne tematy: Collapse