Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Meriva z16se - problem z ogrzewaniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   maciek1024

maciek1024
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:1.4 16v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 12:40

Mam problem którego nie mogę zwalczyć od dłuższego czasu.

 

Meriva 1.6 8V Z16SE - brak, albo bardzo słabe ogrzewanie w środku samochodu.

 

Termostat pod rozrządem - więc zamontowany dodatkowy od Reno na wylocie wody z silnika.

 

na postoju:

Autko grzeje się do temperatury 80-90 stopni, termostat otwiera - woda idzie na chłodnicę, następnie zaczyna gotować się w zbiorniczku wyrównawczym (na wskaźniku ok. 95 stopni), po dłuższym czasie załącza się wentylator i delikatnie schładza wodę.

Kiedy zaczynam jechać, temperatura na wskaźniku opada do minimum !

 

Co ciekawe, jadąc wskaźnik pokazuje brak temperatury (wskazówka oparta o lewą stronę), a kiedy się zatrzymam i zgaszę, a następnie odpalę silnik to natychmiast podnosi się na 80-90 stopni (czy jest możliwe ze w okolicy czujnika temperatury zbiera się powietrze ?)

 

Z nawiewów ZAWSZE, niezależnie od sytuacji leci chłodne lub delikatnie letnie powietrze.

 

W nagrzewnicy wlot jest gorący, a powrót letni.

 

- zmieniłem płyn w układzie

- usiłowałem odpowietrzać

- odłączyłem nagrzewnicę

- odkamieniłem nagrzewnicę (zapobiegawczo, była czysta)

- przelewałem wodę przez nagrzewnicę i jest drożna

- odłączyłem powrót z nagrzewnicy i gdy zapalę silnik to woda leci (pompa działa prawidłowo)

- uszczelka pod głowica wygląda na dobrą (brak objawów uszkodzenia)

 

Już siły do tego nie mam - to jest banalny układ, a zwalczyć go nie mogę.

 

ps. pisząc o wodzie mam na myśli płyn odpowiedni do układu chłodzenia

 

Moim zdaniem zapowietrza się powrót do silnika tam gdzie wchodzi również powrót z nagrzewnicy - ale czy to możliwe i dlaczego ?

Dlaczego na wskaźniku temperatury mam 95 stopni, a woda się gotuje ? Może być uszkodzony czujnik, ale wentylator również włącza się z dużym opóźnieniem...

 

Myślę o wymianie oryginalnego termostatu, ale jestem przekonany że to nic nie zmieni...

Zamówiłem nowy korek - ale małe szanse aby to była przyczyna problemów.

 

Pomocy !



Użytkownik maciek1024 edytował ten post 18 styczeń 2016 - 13:30

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 12:50

Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

Opadanie wskaźnika mogło by świadczyć że termostat jest całkowicie otwarty.Pytanie tylko jakie masz węże od nagrzewnicy?Gorące czy nie ? Jak wygląda ten termostat od Renaulta?



Użytkownik adam1954 edytował ten post 18 styczeń 2016 - 13:03

  • 0

#3 OFFLINE   maciek1024

maciek1024
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:1.4 16v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 13:29

Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

tak, jest zaznaczone w poście :-)


Można rozumieć że pisząc woda masz wlany płyn chłodniczy nie wodę?

Opadanie wskaźnika mogło by świadczyć że termostat jest całkowicie otwarty.Pytanie tylko jakie masz węże od nagrzewnicy?Gorące czy nie ? Jak wygląda ten termostat od Renaulta?

 

Wlot do nagrzewnicy gorący, powrót letni (nagrzewnica drożna !)

(brak obiegu, zapowietrzona ?)

 

termostat Vernet 4495.89J (zmieniony już 2x ! temperatura otwarcia 89 stopni)



  • 0

#4 OFFLINE   toms

toms
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • LokalizacjaSRS/SL
  • Model:Opel Astra II
  • Silnik:Z16SE
  • Nadwozie:HTB
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 13:31

Jak bym jednak wstawił normalny taki jaki ma być termostat najlepiej Wahrel. Bo takie kombinacje różnie czasem działają i też tak miałem nim nie wymieniłem termostatu wraz z uszczelką !!!

 

Powodzenia



  • 0

#5 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9165 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 16:54

Ja bym najpierw spróbował odpowietrzyć na otwartym zbiorniku wyrównawczym - trzeba tylko to zrobić z głową.

I chyba coś masz nie tak z klapami w nagrzewnicy, albo może coś być nie tak z pompą wody.



  • 0

#6 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 styczeń 2016 - 17:17

Może być jeszcze problem jak pisał toms.Nie wiadomo jak pracuje oryginalny termostat.Mysle że ze się przycina w jakiejś pozycji.Gdyby go wyjąć i zastosować ten od Renaulta to byłoby miarodajne.Jeżeli nie ma mokrych węży i  końcówek w silniku i innych podzespołach to można wstępnie wykluczyć uszkodzenia i zapowietrzanie.Wlot nagrzewnicy gorący a wylot chłodny oznacza że przez nagrzewnicę płyn płynie i ona ciepło oddaje.Pytanie czy jest odpowiednie cisnienie w układzie?Możesz moim zdaniem spuścić płyn ile się da i bardzo pomału go zalewać aby dokładnie odpowietrzał się każdy element układu.Aby było jak najmniej pęcherzy powietrza.Ale myślę że bez wyjęcia termostatu oryginalnego się nie obejdzie.Gotowanie sie płynu może być powodem zacinania się termostatu lub przytkania któregoś węża.No i w sumie też bez winy nie może być korek .Ale gdyby był zatkany zawór upustowy w korku węże były by bardzo twarde.



Użytkownik adam1954 edytował ten post 18 styczeń 2016 - 17:18

  • 0

#7 OFFLINE   czesterbial

czesterbial
  • Forumowicz
  • 100 postów

Napisano 18 styczeń 2016 - 18:15

Ja stawiam że to UPG właśnie teraz robię objawy podobne wskazówką robi co chce jak pokazuje że gorący to i tak wieje zimnym bo się za powietrza jedź niech sprawdza uszczelke chemicznie u mnie też nie było objawów

  • 0

#8 OFFLINE   grzesiek944

grzesiek944
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • LokalizacjaKrakow-Olkusz
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.6 8v 87KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 styczeń 2016 - 08:44

http://forum.opel24....ca/#entry610106 przeczytaj to mialem ten sam problem



  • 0

#9 OFFLINE   maciek1024

maciek1024
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Model:Opel Corsa B
  • Silnik:1.4 16v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 styczeń 2016 - 09:57

http://forum.opel24....ca/#entry610106przeczytaj to mialem ten sam problem

 

Nagrzewnicę czyściłem octem i płynem do chłodnic, jest czysta i drożna - mam zamienić wlot z odpływem ???



  • 0

#10 OFFLINE   papieju

papieju
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • LokalizacjaWłoszczowa
  • Model:Opel Astra I
  • Inna marka:Wartburg, Lada, Polonez
  • Silnik:C16SE
  • Nadwozie:Kombi
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 styczeń 2016 - 10:26

To gotowanie to może nie być gotowanie a bąbla spalin w zbiorniczku. Robiłeś test na spaliny? Objawy wskazują na UPG, ewidentnie



  • 0





Podobne tematy: Collapse

Uruchom; JavaScript!
Odśwież