Skocz do zawartości

Spadek napięcia ładowania na przewodzie +


Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

Witam.

Pytanie do osób którym znana jest inst. elektryczna w Vectrach C i signum polift.

Problem u mnie polega na dość znacznym spadku napięcia na przewodzie + pomiędzy alternatorem a główną szyną zasilającą przy akumulatorze. Spadek rzędu 1V. Auto jeździ jednak tak słabe ładowanie zabije mi prędzej czy później akumulator oraz powoduje migotanie świateł przy załączaniu odbiorników.

Zanim cokolwiek rozbiorę i porozpinam wiązkę kabli, chciałbym potwierdzić czy dobrze widzę.

Kabel + od alternatora (na oko 16mm2) idzie do rozrusznika gdzie jest sprasowany na wspólnej końcówce z kablem (na oko 35mm2) który idzie od rozrusznika do plusowej klemy akumulatora.

Czy tak jest na pewno? Czy przekroje tych kabli są takie jak opisałem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

To wiem. Połączenia były sprawdzane i są ok. Podejrzenie pada na zapraski końcówek. Zanim jednak rozbebeszę oryginalną wiązkę chciałbym się upewnić czy ten kabel biegnie tak jak wyżej pisałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbij igłę miernika w przewód przed klemą,sprawdź napięcie,a potem zobacz ile masz na klemie.

Obstawiam samą klemę.

Po odpaleniu włącz ile się da odbiorników w aucie i zobacz czy nie robi się klema gorąca.

Edytowane przez BENY72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

rozumiem i dziękuję za Wasze odpowiedzi ale ja już te wszystkie możliwości sprawdzałem. Jestem elektrykiem z zawodu więc wiem co i jak. Pytanie dotyczy jednak czego innego a konkretnie trasy kabli i ich przekroi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Nie mierzyłem prądu tylko napięcie. Na altku jest 14,4V, Na aku 13,2V. Na rozruszniku 13,2V. Właśnie podejrzewam połączenie prasowane kabla na rozruszniku. Chciałem się jednak upewnić że kabel od alternatora biegnie poprzez rozrusznik. Nie chcę robić tego po omacku dlatego chcę się przygotować wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem może się tak dziać przez dołożenie dodatkowych bajerków bez zwiększenia przekroju kabla + od alternatora jaki i samego alternatora na mocniejszy, wówczas dojdzie też wymiana aku(w zależności od ilości bajerów) na jak najpojemniejszy który sie zmieści wg. producenta, przy prawie golasach przekrój tego kabla jest właśnie na 16mm2, w troche bardziej zbajerowanych na 25mm2 a przy full 35mm2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności