Skocz do zawartości

Astra G 1.4 16v - wysokie obroty


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.
W październiku zakupiłem Astrę G i zazwyczaj po odpaleniu miała około 1500 obr po czym spadała na ok 500 i wracała zawsze do ok 800-900 (zjawisko to trwało dosłownie ułamki sekund i nie przeszkadzało mi to w ogóle, zresztą gdzieś słyszałem, że to wręcz normalne). Jednak od pewnego czasu mam poważniejszy problem z obrotami. Pojawił się on nagle podczas codziennej podróży dom-szkoła-dom. Otóż nieraz jest dobrze a nieraz obroty są lekko podwyższone (w granicach 1000-1300 i to jakoś mi zbytnio nie przeszkadza). Jednak najczęściej jest tak, że auto utrzymuje obroty w rejonach 2000-3000 obrotów (oczywiście bez dodawania gazu na luzie). W czasie jazdy czuć, że auto samo jedzie, nie trzeba dodawać gazu. Teraz przy odpalaniu zazwyczaj jest tak, że obroty wskoczą na ok 1000 a potem idą w górę. Nie zauważyłem jakiegoś dużego falowania, owszem czasami jakieś niewielkie się zdarzy (zazwyczaj różnica koło 200-300 obrotów, ale nigdy obroty nie spadają poniżej 800-900), ale najczęściej jest tak, że jak już w jakieś rejony obroty wskoczą to tylko operowanie gazem może je zmienić. Dodam także, że czasami przy dodaniu gazu obroty minimalnie spadną (tak jakby gaz działał w odwrotną stronę), ale za chwile reakcja na gaz jest już ok (jest tak na zimnym, na ciepłym już normalnie reaguje na gaz). Na początku mocne przegazowanie "zbijało" obroty do normalnych, jednak teraz nie ma na to reguły raz są okej a raz są lekko lub mocno za wysokie. Czyściłem krokowca i przepustnicę (jednak nie wymontowywałem przepustnicy, a miejsce pracy krokowca wyczyściłem "z grubsza". Sam krokowiec nie był mocno zasyfiony. Czyszczenie nie przyniosło żadnego skutku.
Podłączyłem pod komputer, jednak on także nie wykazał żadnych błędów, no chyba że jest tu ktoś kto z odczytów jest w stanie powiedzieć w którym kierunku iść? Poniżej wypiszę (mam zdjęcia słabej jakości, dlatego lepiej wypiszę) odczyty (oczywiście robione na luzie bez gazu):

Napięcie akumulatora ok 14,20 V
Sygnał obrotów 2400-2450-2425-2450-2475 Obroty
Impuls wtrysku 2,15-2,06ms
Kąt wyprzedzenia zapłonu 25-26-27o TDC
Potencjometr przepustnicy 0,76-0,78V
Potencjometr przepustnicy 4-5%
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym 1,21-1,25 V
Regulacja sondy lambda 544-248-645mV
Integrator sondy lambda 108 krok
Temperatura płynu chłodzącego 2,03-2,05-1,99V
Sterowanie obrotami biegu jałowego 55krok
Czujnik temperatury powietrza zasysanego 0,00V
Zawór przewietrzenia zbiornika z węglem aktywnym otwarty 0%

Regulacja składu mieszanki 15

Czujnik prędkości własnej pojazdu 0km/h

Regulacja spalania stukowego 11otrzymany
Czujnik spalania stukowego cylinder 1 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 2 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 3 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 4 3 krok

Było 7 zakładek każda nazwana parametry systemu 1,2,3, 4, 5, 6, 7. W niektórych "zakładkach" powtórzone były te same pomiary jednak wyniki nieraz były inne. Dlatego wartości po "-" to wartości z kolejnych "zakładek z pomiarami". Są one w kolejności w takiej jakiej się pojawiały, jak widać niektóre z nich "skakały".
Powyższe wartości, a przynajmniej większość z nich nie mówi mi za wiele. Jak ktoś się zna to proszę o jakąś podpowiedź czy zauważyliście coś nie tak czy może wszystko na pierwszy rzut oka jest okej?
Jutro spróbuję jeszcze raz wymontować krokowca i przeczyścić dokładniej miejsce w przepustnicy gdzie on pracuje. Jak to nie pomoże to go wymienię na oryginalną używkę lub nowy zamiennik dobrej jakości i wtedy się zobaczy. Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Na 4 cylindrze masz wykryte spalanie stukowe. Czyli 4 źle działą. Wyłącz całkowicie LPG.najlepiej wyjmij bezpiecznik.Zacznij trochę jeździć na Pb.

Może być nieszczelność na dolocie.Wypnij rurę ssąca powietrza od filtra i na pracującym silniku ją przytkaj.Jeżeli silnik zgaśnie jest ok.Jeżeli nie to uszczelnienie przepustnicy no i nie wiadomo czy kolektora ssącego też.Przepływomierz i przepustnicę i EGR też możesz wyczyścić.

Gdy chcesz sprawdzić sondę to musisz wiedzieć że ona pracuje w zakresie 0.1-0.9V

Co to był za program?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 cylindrze masz wykryte spalanie stukowe. Czyli 4 źle działą. Wyłącz całkowicie LPG.najlepiej wyjmij bezpiecznik.Zacznij trochę jeździć na Pb.

Może być nieszczelność na dolocie.Wypnij rurę ssąca powietrza od filtra i na pracującym silniku ją przytkaj.Jeżeli silnik zgaśnie jest ok.Jeżeli nie to uszczelnienie przepustnicy no i nie wiadomo czy kolektora ssącego też.Przepływomierz i przepustnicę i EGR też możesz wyczyścić.

Gdy chcesz sprawdzić sondę to musisz wiedzieć że ona pracuje w zakresie 0.1-0.9V

Co to był za program?

Ostatnio trochę jeździłem na PB, jednak w porównaniu km robionych na lpg to rzeczywiście nie wiele. Jutro sprawdzę z tym powietrzem. Rozumiem, że przytkać całkowicie?

Czyszczenia dokonam w wolnej chwili...

Rozumiem, że to w jakim zakresie pracuje sonda to muszę przeliczyć wartość regulacja sondy lambda z mV-V? I wystarczy porównać? Czyli wg powyższego sonda jest ok?

Co dla laika oznacza to spalanie stukowe bo ciocia wikipedia coś powiedziała, ale nie ma opisanych skutków tego. Przełączenie się na pb na jakiś czas zneutralizuje problem? Czy przez to spalanie stukowe też może być coś nie tak z obrotami?

Aha dodam, że jestem świeżo po wymianie rozrządu, ale wcześniej też badałem auto komputerem i wyniki były podobne.

Auto podłączyłem pod urządzenie Autocoma z programem do tego urządzenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda pracuje ale to 0.6 jest za mało.Powinno dochodzić do 0.8-0.9V.Sprawdź to.

Spalanie stukowe to jest po prostu nieprawidłowe spalanie w danym cylindrze.Ale czekaj ja się rozpędziłem bo przecież ty masz 3 cylindry.Coś mnie zaślepiło.Podepnij się do innego programu bo z tym masz coś nie tak.

Rura ssąca tak całkowicie zatkać np.ręką.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda pracuje ale to 0.6 jest za mało.Powinno dochodzić do 0.8-0.9V.Sprawdź to.

Spalanie stukowe to jest po prostu nieprawidłowe spalanie w danym cylindrze.Ale czekaj ja się rozpędziłem bo przecież ty masz 3 cylindry.Coś mnie zaślepiło.Podepnij się do innego programu bo z tym masz coś nie tak.

Rura ssąca tak całkowicie zatkać np.ręką.

Spokojnie mam 4 cylindry : SMILE :. W sygnaturce jest nieaktualne auto, w 1 poście napisałem, że chodzi o astrę : SMILE :

Jak sprawdzić tą sondę? Wymiana czy jest na to jakiś sposób?

 

EDIT:

Zaktualizowałem już informacje w profilu, żeby na przyszłość nikogo nie zmylić.

Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie.
Dzisiaj musiałem zrobić kilka kilometrów asterką i zachowanie miała bardziej dziwne. Po wyjeździe ze stacji benzynowej zaczął się palić "check" ale za chwilę zgasł, po dodaniu gazu obroty wzrastały normalnie ale po odpuszczeniu spadały do ok 500 i wzrastały ponownie do ok 2000 i na tym poziomie zostawały, po chwili wszystko się unormowało (dodam, że topnieją śniegi i kałuże straszne więc możliwe, że coś się zachlapało). Chwilę później check zaświecił ponownie i zgasł dopiero po dłuższej chwili. Podłączyłem pod komputer i wykazało 2 błędy:

P0105 - nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
P0170 - usterka w układzie sterowania dawką paliwa (BANK1)
Po skasowaniu błędy nie pojawiły się ponownie. Jednak zobaczymy co czas przyniesie.

Przed skasowaniem (po również) usterek sprawdziłem parametry (w podobnych warunkach pracy silnika jak poprzednio:
Przed kasacją błędów:

Napięcie akumulatora ok 14,10 V
Sygnał obrotów 1725-1750 Obroty
Impuls wtrysku 2,41-2,49ms
Kąt wyprzedzenia zapłonu 18-19o TDC
Potencjometr przepustnicy 0,70-0,72V
Potencjometr przepustnicy 3%
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym 1,13-1,11 V
Regulacja sondy lambda 239-332-579mV
Integrator sondy lambda 125 krok
Temperatura płynu chłodzącego 2,01-1,99-1,97V
Sterowanie obrotami biegu jałowego 37krok
Czujnik temperatury powietrza zasysanego 0,00V
Zawór przewietrzenia zbiornika z węglem aktywnym otwarty 6%

Regulacja składu mieszanki 15

Czujnik prędkości własnej pojazdu 0km/h

Regulacja spalania stukowego 11otrzymany
Czujnik spalania stukowego cylinder 1 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 2 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 3 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 4 0 krok

Po skasowaniu błędów:

Napięcie akumulatora ok 14,00 V
Sygnał obrotów 1650-1700-1675 Obroty
Impuls wtrysku 2,49-2,58ms
Kąt wyprzedzenia zapłonu 18o TDC
Potencjometr przepustnicy 0,68-0,66V
Potencjometr przepustnicy 3%
Czujnik ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym 1,09-1,11 V
Regulacja sondy lambda 212-398-283mV
Integrator sondy lambda 128-130 krok
Temperatura płynu chłodzącego 1,68V
Sterowanie obrotami biegu jałowego 36krok
Czujnik temperatury powietrza zasysanego 0,00V
Zawór przewietrzenia zbiornika z węglem aktywnym otwarty 10%

Regulacja składu mieszanki 15

Czujnik prędkości własnej pojazdu 0km/h

Regulacja spalania stukowego 11otrzymany
Czujnik spalania stukowego cylinder 1 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 2 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 3 0 krok
Czujnik spalania stukowego cylinder 4 0 krok

Jak widać spalania stukowego już nie wykrywa...
Ponadto zrobiłem test tak jak podpowiedział adam1954. Wykręciłem dolot powietrza (przy puszce filtra) i w tym momencie auto miało około 3000 obrotów. Po zatkaniu dolotu ręką auto spadało do 1500 obrotów, ale nie gasło, nie dusiło się, wręcz pracowało lepiej, ale obroty i tak były trochę za wysokie. Dzisiaj spróbuję wykręcić przepustnicę i od nowa uszczelnić ją, a w sumie to już zacząłem i w sumie trochę mnie to zaniepokoiło. Na rurce od dolotu powietrza (od środka) jest maź jakby olej i się zrobiło takie wręcz jasne, naleciało też trochę na przepustnice... Tak powinno być czy jest coś nie tak z odmą? To też może powodować problemu z obrotami?

post-44243-0-89170000-1453816548_thumb.jpg

post-44243-0-39794600-1453816563_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat masła jest wiele postów.Poczytaj,wyciągnij wnioski i sam zdecydujesz co zrobisz.Na pewno musisz przeglądnąć odmę i wyczyścić ją. Na korku wlewu oleju też masz masełko?A dla czego masz tak uchlapany wąż nad przepustnicą?Sprawdź tą wtyczkę pod wężem czy nie jest zalana.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że może być uszczelka to wiem, ale to raczej miałbym też widoczne ślady na korku, a na korku czyściutko.
Wąż uchlapany od wody/błota. Mieszkam na takim terenie, że wody na szerokość drogi i trzeba jechać przez wodę i gdzieś tam od dołu chlapnie. Teraz już jeżdżę trochę wolniej, żeby tak wysoko nie chlapało. Wtyczka nie jest zalana. Generalnie wyczyściłem jeszcze raz i porządniej przepustnicę w miejscu pracy krokowca i sam krokowiec. Po odpaleniu było ok 3000 obr po czym spadło na niecałe 2000. Chwilę tak pochodził, lekko przygazowałem i narazie utrzymuje się w rejonie odpowiednich obrotów. Nie wiem czy to chwilowe, czy może pozbyłem się problemu (na pewno napiszę po jakimś czasie czy jest ok czy może powrócił problem). Na razie nic więcej nie robię bo nie mam czasu, jeżeli problem powróci i znajdę czas to wtedy będę próbować z uszczelką przepustnicy itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na korku nie ma masła to może jeszcze być takie wytłumaczenie że miałeś nieszczelne połączenie uchwytu powietrza(puchy) a przepustnicą i chlapiąca woda połączyła się z resztkami oleju rzucanymi na przepustnicę z pokrywy zaworów..Zrób jeszcze adaptację przepustnicy.Jest opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności