Skocz do zawartości

[Meriva B] Fabryczny LPG nie działa przy temp. otoczenia poniżej -8*C


Gość A_FLY

Rekomendowane odpowiedzi

Cena jest średnia od początku prowadzenia dziennika dla tego pojazdu (od 22 grudnia 2015) - 1,736zł/1l LPG.

Filtry dla tej instalacji należą raczej do najdroższych, ale chętnie sprawdzę jak długo reduktor i wtryskiwacze pożyją - czy warto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przy obecnych notowaniach LPG już nie jest aż tak atrakcyjny w stosunku do diesela.

Po gwarancji od razu zmieniłbym te filtry na standardowe. To samo z reduktorem, wiązką i sterownikiem. Nie dość, że ceny kosmiczne, to jeszcze sterownik blokowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Bedżamin

Mam taki sam silnik i instalacja fabryczna. Mi auto chodzi idealnie cały czas a nabite juz 60kkm jedyne co to na gazie czasme cyklicznie tak jakby przygasał obroty spadają może o 50 i tak jakby nadrabiał to wciśnięciem gazu na max przez co są drgania na budzie. Ale czy jest +40 czy -20 lpg się włącza tylko, że trzeba strasznie dużo czasu żeby się silnik rozgrzał ale też nie zawsze no, czasem już dłuższy czas było 90 na liczniku a po kliknięciu w lpg lampka mignęła pare razy i zgasła. Sterownik bym zmienił żeby szło to regulować. Pytanie tylko na jaki sterownik i czemu chciałbyś wiązkę zmieniać? Szło by tam wsadzić jakiś sterownik staga? Jaki filtr fazy lotnej można tam wstawić? Tylko taki, żeby wtryski i silnik nie dostał za moc. Mam interfejs do staga dlatego zależałoby mi na tym żeby szło tam coś takiego wsadzić. Gaz w moim drugim aucie sobie sam reguluję i tutaj też bym chciał to samemu robić bo jakoś nie mam zaufania do gazowników.

Edytowane przez Bedżamin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po gwarancji możesz wstawić co chcesz. Staga albo Techa na przykład. Fabryczny jest zablokowany i wymaga klucza. Jak wtryski i reduktor zakończą żywot, też bez problemu wstawisz polskie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bedżamin

Auto ma juz 3 lata. 2 tyg temu zmieniałem sam wszystkie filtry i olej, okazało się że aso mimo to że kazałem im za każdym razem zmienić filtr powietrza, tego nie robiło... Filtr był czarny jak smoła, 3 lata i ponad 59kkm przebiegu. Stag podejdzie pod tą oryginalną wiązkę czy trzeba przekładać przewody na wtyczce? Jakie parametry powinien mieć ten filtr fazy lotnej?

Edytowane przez Bedżamin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka tam jest wiązka, ale najlepiej podpytać na forum LPG.

Filtr kupujesz solidny np. KME włókno szklane i wymieniasz co 10-15 tys. Musisz oczywiście dobierać pod średnicę węży, które masz w instalacji (pewnie 2x12).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Bedżamin

Ostatnio wyskoczył mi check engine i błąd mieszanka zbyt uboga. Jak jechałem autem normalnie to korekty krótkoterminowe banku 1 są w okolicach +-7% ale jak puszczę gaz i potem go znowu dodam to przez około sekundę jest korekta ponad 30%. Na 3 przeciągnąłem go od 1,5k do odcinki na pełnym gazie i do pewnego momentu było 7% korekty a powyżej jakiś obrotów pokazywało cały czas 0,0%. Na razie błąd skasowałem i nie wraca. Idzie na to coś poradzić żeby ten błąd się więcej nie pokazywał? Tak żeby zapobiec jakiejś większej usterce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wyskoczył na LPG czy Pb.

 

Jeżeli na LPG to masz regulację do zrobienia.

0 % może po prostu oznaczać że sterownik nie czyta z sondy tylko leci w pętli otwartej.

Spróbuj tak samo go sprawdzic na Pb

 

Poszukaj jakiegoś gazownika który ci go sprawdzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bedżamin

Błąd wywaliło na lpg. Jak jadę na Pb podczas jazdy korekty nie przekraczają 2,5% ale zapomniałem zwrócić uwage co się dzieje jak dodam gaz gdy wcześniej nie był dodawany i jechał na biegu. Byłem wcześniej i w autoryzowanym serwisie landi renzo i w aso, powiedzieli mi że nie ma możliwości regulacji gazu przy fabrycznej instalacji na sterowniku przy normie euro5 więc z regulacji nici. Filtry zmieniałem w grudniu jak na licznik wskoczyło 60kkm.

Edytowane przez Bedżamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności