Skocz do zawartości

Na mrozie przy wyższych prędkościach wraca na PB.


Gość tomekfura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z moim dość leciwym aczkolwiek jak dotąd mało awaryjnym autem.

Do rzeczy - pacjent Corsa B silnik 1.4 x14sz, instalacja LPG: II gen, sterownik Bingo S4, reduktor Tomasetto AT07 100HP.

 

Problem polega na tym że od około miesiąca podczas jazdy na autostradzie podczas mrozu (takie szopki zaczynają się od temp. +2 st.C) samochód przełącza się z LPG na benzynę (temp płynu chłodzącego jest lekko ponad 90st - więc ok), problemu nie ma przy niższych prędkościach. Generalnie im niższa temperatura panuje na dworze tym przy mniejszej prędkości przełącza się na benzynę, przykładowo przy -6st. C już przy 110 km/h jadę tylko na PB, natomiast przy +2st, C dzieje się to dopiero przy ok 150km/h (testowane na autostradzie), gdy zwolnię i chwilę pojadę to przełącza się na LPG. Do tego przy pierwszym przełączeniu potrafi zamulić (wciskanie nic nie daje, pomaga przełączenie na PB i z powrotem na LPG).

 

Co zrobiłem dotychczas: ustawienie składu mieszanki LPG, wymiana węży płynu chłodzącego, przepięcie reduktora z podłączenia szeregowego na równoległe (gaziarze stwierdzili że był źle podłączony). Po zabiegu przepięcia reduktora jest lepiej, aczkolwiek problem nadal występuje.

Gaziarze rozkładają ręce, a to mówią że może reduktor wymienić a to zwalają winę na układ chłodzenia ("może pompa się kończy, może chłodnica, może odkamienić układ lub (to jest hit) proponują żebym ocieplił reduktor "ubrankiem"").

 

Instalacja LPG ma 3 lata i przejechane ok 50kkm. Nie wiem co mam zrobić, bo jak tak dalej pójdzie za namowami gaziarzy to wymienię całą instalację i pół samochodu. Czy to możliwe że reduktor już nie wyrabia? Przy butowaniu na niższych prędkościach jest ok.

 

Jeśli ktoś z Was ma pomysł co sprawdzić lub miał podobny problem to będę ogromnie wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez tomekfura

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale z doświadczenia wiem, że tak może się dziać gdy gdy jest problem z układem chłodzenia. Może się zapowietrzać lub brakuje płynu. Takie cuda na PB nie występują Jak możesz Sprawdź czy w czasie wystąpienia problemu .parownik jest gorący. Jak będzie zimny to na bank układ chłodzenia. Często węże po przeróbce sa wyżej niż odpowietrzenie.

Ja stawiam byś odpowietrzył prawidłowo układ- nic to nie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz ustawienia progu obrotów przy których jest przełączenie z LPG na Pb.Powinno być jak najwyższe obroty.Ja mam 6000.

Po drugie co robili z wtryskami LPG? Mogą być zaklejone i gdzieś je chwyta.

Filtry wymienione?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale z doświadczenia wiem, że tak może się dziać gdy gdy jest problem z układem chłodzenia. Może się zapowietrzać lub brakuje płynu. Takie cuda na PB nie występują Jak możesz Sprawdź czy w czasie wystąpienia problemu .parownik jest gorący. Jak będzie zimny to na bank układ chłodzenia. Często węże po przeróbce sa wyżej niż odpowietrzenie.

Ja stawiam byś odpowietrzył prawidłowo układ- nic to nie kosztuje.

Jeśli chodzi o możliwość zapowietrzenia układu to dzwoniłem dzisiaj do zaprzyjaźnionego mechanika (co prawda nie ma pojęcia o LPG), ale dowiedziałem się od niego (później utwierdziłem się w tym czytając w internecie) że w Corsie B układ chłodzenia odpowietrza się sam.

 

Sprawdź jakie masz ustawienia progu obrotów przy których jest przełączenie z LPG na Pb.Powinno być jak najwyższe obroty.Ja mam 6000.

Po drugie co robili z wtryskami LPG? Mogą być zaklejone i gdzieś je chwyta.

Filtry wymienione?

Jutro jadę do "speców" od LPG zapytam ile mam ustawione, natomiast wątpię żeby problem był w tym, gdyż dzieje się to tylko gdy na dworze jest zimniej. Przy obecnej temperaturze plusowej wszystko działa jak należy. Filtr miał ledwie 5000km przejechane ale odrazu je wymieniłem i problem nadal istniał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze zostaje czujnik temp.w reduktorze.Może podmuch powietrza idzie prosto na czujnik i on świruje.Ogrzewanie masz dobre w aucie?

Odpowietrza się sam ale są przypadki że nie zawsze do końca.Sprawdź jak pisał krzys51

A jeszcze jedno.Z wtryskami się rozpędziłem a ty masz silniczek krokowy.Może on świruje lub jest do czyszczenia

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po krótkiej przerwie, dopiero miałem czas się tym wszystkim zająć.

Postanowiłem że odpowietrzę układ chłodzenia, a więc odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego, ogrzewanie na max, odpaliłem silnik i czekam, czekam, czekam aż ponad 30 min (co jakiś czas gazowałem auto w ok 2500 obr aby było szybciej.

Wentylator zawsze włączał mi się lekko ponad 100C, natomiast tym razem w ok 100C nagle zaczeło wywalać płyn ze zbiorniczka (wyglądało to jakby płyn się gotował).

 

1) Macie pomysł co może byc z tym nie tak?

2) Czy normalne jest to że silnik tak długo się grzał? Ponad 30 minut a temp za oknem w ok 8C?

3) Podczas grzania poziom płynu podnosił się, więc pompa chyba działa, tak?

 

Dodam tylko że węże od układu chłodzenia nie są napuchnięte, w zbiorniczku nie widać śladów oleju ani pęcherzyków powietrza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwarłeś wentylator na krótko czy w ogóle działa?Sprawdziłeś wąż od termostatu do chłodnicy czy gorący?Może termostat się nie otworzył?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to układ zamknięty, ciśnieniowy to po otwarciu termostatu ciśnienie wyjdzie na zewnątrz. W Twoim przypadku był to brak korka w zbiorniczku.Dodatkowo płynu się rozszerza gdy jego temperatura wzrasta.Jedynie to powinieneś odkręcać odpowietrznik w odpowiedniej chwili. Powietrze powinno wychodzić po otwarciu termostatu. ale pewny nie jestem jak jest w oplach.

Próbuj odpowietrzać po wyłączeniu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności