Skocz do zawartości

Problem Check Engine......


Gość mamaj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowy na forum. Jeśli piszę w niewłaściwym temacie proszę o delikatne traktowanie.

Mam nieco podobny problem z astrą silnik 1.6 benzyna bez instalacji LPG, a mianowicie problem jest następujący:

Pewnego dnia jechałem astrą po przejechaniu ok. 50 km żółta kontrolka Check i toru jazdy spadek mocy i silnik stanął wyłączyłem autko przez około 2-3 minuty nie dało rady odpalić potem wszystko ok zapaliłem jechałem normalnie do następnych 60-70 km znowu to samo. kolejnego dnia i przez dwa następne autko jeździło normalnie. Parę dni temu stało się coś takiego jadę znowu Check i stabilizator jazdy spadek mocy i koniec jazdy jak chciałem zapalić autko to mi akumulator świecił na czerwono i nie da rady odpalić po jakimś czasie odpaliło i tak z 4 razy to samo.

byłem na diagnostyce wywaliło dużo błędów chyba z dwanaście dokładnie nie pamiętam ich ale było coś w rodzaju poduszka powietrzna za niskie napięcie potem poduszka powietrzna za wysokie napięcie i wiele innych, diagnosta powiedział, że skasuje błędy bo się tak da i trzeba obserwować czy się problem powtórzy oczywiści jeden dzień pojeździło i znowu to samo (diagnosta powiedział, że prawdopodobnie winna jest cewka) na drugi dzień pojechałem do innego diagnosty by porównać i tez powiedział ze da rady skasować błędy ale wg. niego winny jest przepływomierz. Zdenerwowałem się i postanowiłem pojechać do serwisu opla jakimś cudem tam dojechałem po drodze problem powtórzył się z 3 razy w serwisie zrobili pełną diagnostyka elektryczna i komputera na Techu wgrali podobno nowe oprogramowanie do silnika i stwierdzili, że to wszystko wina komputera (ta skrzynka kolo akumulatora), że trzeba ja wymienić i tyle tylko za ta przyjemność chcą ponad 2 tyś. Oczywiście powiedziałem, że dziękuje i chcę zabrać autko do domu - ku mojemu zdziwieniu do domu dojechałem bez żadnej usterki autka jeździło normalnie. Czy możliwe, że podczas tej diagnostyki przy sprawdzaniu mogli gdzieś na stykach poprawić jakiś sygnał i teraz jest wszystko ok :?: lub jest to jeszcze coś innego
kody błędów

020100
020200
020300
020400
023002
065070
15505A
16003A
210300
210400
210870
213970

Proszę o pomoc, objawy takie same jak opisałem wyżej

Proszę o pomoc co mogło się stać z moją ASTRĄ

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli było to spowodowane brakiem styku na wtyczkach od sterownika a oni je wypinali to mogli poprawić styk.Ale obserwuj czy nie pokaże się ponownie.

Filmiki o sterownikach i ich naprawie są na Youtoube.Kody błędów ;http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powtórzyło się dzisiaj rano po przejechaniu 15 km miałem do zrobienia jeszcze 7 km i około 6-7 razy zgasło mi autko na takich samych objawach a po jakiś 3 godzinach autko jeździ normalnie specjalnie zrobiłem nim dzisiaj 80 km i do tej pory bez usterki, tylko pamięta kody błędów ale jeździ ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi pamiętać.One mogą się ponownie pokazywać.Czyli jak się nagrzeje to gaśnie .Zimny jedzie dobrze?Na filmikach masz to wytłumaczone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zazwyczaj jak sie troche nagrzeje ale pewien nie jestem, czasem to jest różnie - dzisiaj jak zrobiłem ok. 25 km się usterka pojawiała a potem jak ręką odjął wszystko ok.


 

 

Nie musi pamiętać.One mogą się ponownie pokazywać

 

tylko kontrolka się nie swieci jak wciskam hamulec i gaz sie pojawiają - znaczy się wywołuje te kody

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskanie gaz -hamulec to odczyt kodów.Może być że są jako nie występuje.Czyli kontrolka się pokazuje np.po nagrzaniu silnika.Wtedy błąd jest.Ale gdy ostygnie błędu nie ma i kontrolka gaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz w ogóle gdzie znajduje się jednostka sterująca silnika w twoim oplu?za pracę silnika nie jest odpowiedzialny komputer a sterownik!Wyjąć ,wysuszyć,oszyszcić na bank pomoże.Zasada numer 2 omijaj Aso Opla:)

Edytowane przez vic73

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności