Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Odpalenie silnika 2.0 cdti


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 styczeń 2016 - 16:26

Witam. Jak powinien odpalać silnik 2.0 cdti. U mnie trzeba kilka razy zakręcić, wcześniej miałem Passata z dieslem i kręcił praktycznie po jednym obrocie. Czy tak powinien odpalać ten silnik czy coś u mnie jest nie tak?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 styczeń 2016 - 16:35

Coś jest nie tak. Najprawdopodobniej paliwo spływa.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 styczeń 2016 - 17:35

A zła dawka paliwa też wchodzi w grę? Bo mam wrażenie że ciepły silnik potrzebuje więcej kręcenia
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 30 styczeń 2016 - 21:22

Najpierw trzeba to zdiagnozować. Myślę, że problem będzie tkwił albo w zaworze SCV pompy wysokiego ciśnienia, albo w samych wtryskach. Diagnostyka komputerowa i podgląd pewnych parametrów.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 luty 2016 - 10:08

Po czasie stwierdzam, że auto na zimnym silniku odpala ok, natomiast ciepły silnik ewidentnie potrzebuje dłuższego kręcenia. Niestety na forum jest bardzo dużo możliwości rozwiązania takiego problemu, od wgrania nowego softu, poprzez wymianę filtru paliwa aż do wymiany wtryskiwaczy włącznie. Gdybym chciał zrobić te wszystkie wymiany jakie są sugerowane to koszt pewnie byłby 5 cyfrowy :/ ktoś miał podobny przypadek że ciepły silnik miał problem z odpaleniem? Co warto zrobić napewno a co sobie odpuścić?
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 luty 2016 - 10:54

Czy była diagnostyka komputerowa?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 luty 2016 - 12:21

Nie. Czyli rozumiem że trzeba zacząć od niej.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 4909 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 luty 2016 - 17:09

2 tygodnie temu to miało być zrobione. 

W ASO 150zł - powiedzą, co jest przyczyną ciężkiego palenia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 17 luty 2016 - 11:41

Wiec tak - diagnostyka w aso to koszt 240 zł ;) Brak jakichkolwiek błędów w pamięci, czujniki podają prawidłowe parametry. Przepływy w porządku. Zasugerwano mi zwiększenie dawki paliwa do rozruchu na ciepłym,co z kolei świadczyłoby o zużyciu wtryskiwaczy. Ale pewności w oczach diagnosty nie widziałem.

 

 

Skorzystałem dzisiaj z doświadczenia znajomego który jest właścicielem vectry i na własny użytek zakupił program diagnostyczny dla samochodów marki opel. Podłączył sprzęt i spędziliśmy 2 godz w aucie sprawdzając poszczególne elementy. Okazało się, że zawór EGR "stoi" na 95% otwarcia i ani drgnie. Dopiero kilka testów sprawiło, że się ruszył i zaczął pracować. Ewidentnie zmieniło się też wtedy odpalanie auta, tzn paliło normalnie. Niestety EGR ma co jakiś czas problem z odpowiednim otwarciem bądź zamknięciem, więc będę chciał go wyczyścić i zobaczę czy to coś zmieni na dłuższą metę. 

 

Czy ktoś mogłby podpowiedzieć gdzie w Antarze znajduję się owy zawór?


Użytkownik artilee edytował ten post 17 luty 2016 - 12:02

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   artilee

artilee
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.0 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 luty 2016 - 19:51

Kolejna wstawka. Zanim dotrę do egra, postanowiłem rutynowo wymienić filtr paliwa. I zdarzyło się coś czego się zupełnie nie spodziewałem. Po wymianie filtra silnik zaczął odpalać zupełnie inaczej w znaczeniu lepiej. I to zdecydowanie lepiej. Niezależnie czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Czy naprawdę filtr mógł mieć aż tak duży wpływ na tę czynność?  Czy to przypadek?



Użytkownik artilee edytował ten post 23 luty 2016 - 19:52

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse