Skocz do zawartości

Odpalenie silnika 2.0 cdti


Gość artilee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak powinien odpalać silnik 2.0 cdti. U mnie trzeba kilka razy zakręcić, wcześniej miałem Passata z dieslem i kręcił praktycznie po jednym obrocie. Czy tak powinien odpalać ten silnik czy coś u mnie jest nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpierw trzeba to zdiagnozować. Myślę, że problem będzie tkwił albo w zaworze SCV pompy wysokiego ciśnienia, albo w samych wtryskach. Diagnostyka komputerowa i podgląd pewnych parametrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po czasie stwierdzam, że auto na zimnym silniku odpala ok, natomiast ciepły silnik ewidentnie potrzebuje dłuższego kręcenia. Niestety na forum jest bardzo dużo możliwości rozwiązania takiego problemu, od wgrania nowego softu, poprzez wymianę filtru paliwa aż do wymiany wtryskiwaczy włącznie. Gdybym chciał zrobić te wszystkie wymiany jakie są sugerowane to koszt pewnie byłby 5 cyfrowy :/ ktoś miał podobny przypadek że ciepły silnik miał problem z odpaleniem? Co warto zrobić napewno a co sobie odpuścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak - diagnostyka w aso to koszt 240 zł ;) Brak jakichkolwiek błędów w pamięci, czujniki podają prawidłowe parametry. Przepływy w porządku. Zasugerwano mi zwiększenie dawki paliwa do rozruchu na ciepłym,co z kolei świadczyłoby o zużyciu wtryskiwaczy. Ale pewności w oczach diagnosty nie widziałem.

 

 

Skorzystałem dzisiaj z doświadczenia znajomego który jest właścicielem vectry i na własny użytek zakupił program diagnostyczny dla samochodów marki opel. Podłączył sprzęt i spędziliśmy 2 godz w aucie sprawdzając poszczególne elementy. Okazało się, że zawór EGR "stoi" na 95% otwarcia i ani drgnie. Dopiero kilka testów sprawiło, że się ruszył i zaczął pracować. Ewidentnie zmieniło się też wtedy odpalanie auta, tzn paliło normalnie. Niestety EGR ma co jakiś czas problem z odpowiednim otwarciem bądź zamknięciem, więc będę chciał go wyczyścić i zobaczę czy to coś zmieni na dłuższą metę.

 

Czy ktoś mogłby podpowiedzieć gdzie w Antarze znajduję się owy zawór?

Edytowane przez artilee

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wstawka. Zanim dotrę do egra, postanowiłem rutynowo wymienić filtr paliwa. I zdarzyło się coś czego się zupełnie nie spodziewałem. Po wymianie filtra silnik zaczął odpalać zupełnie inaczej w znaczeniu lepiej. I to zdecydowanie lepiej. Niezależnie czy to na zimnym czy ciepłym silniku. Czy naprawdę filtr mógł mieć aż tak duży wpływ na tę czynność? Czy to przypadek?

Edytowane przez artilee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności