Skocz do zawartości

Błąd p0400 p0130


Gość hehu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyjechał wczoraj do mnie pacjent Opel Meriva 1.6 16v XE podczas przyspieszania klient stwierdził brak mocy, usterka pojawia się nie regularnie od czasu do czasu. Świece wykręciłem wyglądają na niedawno wymieniane ( NGK ) zawór EGR zdemontowany nie wygląda na zablokowany proszę o ewentualne konkretne podpowiedzi.Ja testując auto akurat nie zauważyłem tego objawu po odczytaniu błędów:

P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin (0C) - Nie występuje
P0130 - Sensor O2 za niskie napięcie obwodu 1 (02) - Nie występuje
P0400 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartoć poza wymaganym zakresem (zawór zamknięty) (0B) - Nie występuje

A oto logi na zgaszonym silniku, na zapalonym silniku zimnym i na zapalonym rozgrzanym:

 

Na zimnym zgaszony silnik:

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0XCE7534351139
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001005923
ProgrammingDate: 20041221
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115214590
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12214830 KM
systemSupplierECUSoftwareNumber: DYDT
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D03026
systemNameOrEngineType: Z16XE

Identyfikator: 1553

CalibrationDate: P0303A06

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,11.9 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.86 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.14 V
Obliczona pozycja przepustnicy,14 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,0 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),4.72 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),99 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,2.55 V
Temperatura cieczy chłodzącej,8 °C
Temperatura powietrza wlotowego,4.29 V
Temperatura powietrza wlotowego,5 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.15 V
Sensor zbiornika paliwa,8 Mala predkosc
Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V
Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.37 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),451 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),447 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Otwarte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0
Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 Nm
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Poziom oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Prędkość silnika,0 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,1 525 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.
Kat zwarcia styków,2.5 ms
Czas wtrysku,0.0 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,6.7 CA
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,2 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Status zapłonu,Zał 12V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona moc
Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,- - -
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay

Na zapalonym zimnym :

Identyfikator: 1553

CalibrationDate: P0303A06

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.4 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.84 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.16 V
Obliczona pozycja przepustnicy,14 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,1 075 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.07 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.68 V
Temperatura cieczy chłodzącej,26 °C
Temperatura powietrza wlotowego,4.22 V
Temperatura powietrza wlotowego,8 °C
Sensor zbiornika paliwa,6.20 V
Sensor zbiornika paliwa,8 Mala predkosc
Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.37 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),108 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),546 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-11
Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 Nm
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Poziom oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Prędkość silnika,1 075 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,1 075 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.
Kat zwarcia styków,1.8 ms
Czas wtrysku,3.3 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,5.2 CA
Opóźnienie stukania cylinder 1,1 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Status zapłonu,Zał 12V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona moc
Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,- - -
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay

Na zapalonym gorącym silniku :

 

Identyfikator: 1553

CalibrationDate: P0303A06

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.67 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 V
Obliczona pozycja przepustnicy,9 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,786 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.05 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,2.03 V
Temperatura cieczy chłodzącej,91 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.69 V
Temperatura powietrza wlotowego,21 °C
Sensor zbiornika paliwa,6.09 V
Sensor zbiornika paliwa,7 Mala predkosc
Przełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12V
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.39 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,10 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),750 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),100 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Zamknięte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),1
Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 Nm
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przekaźnik 1 wentylatora,Nieaktywny
Przekaźnik 2 wentylatora,Nieaktywny
Przekaznik 3 wentylatora,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Poziom oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Prędkość silnika,786 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,775 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Kat zwarcia styków,2.1 ms
Czas wtrysku,2.6 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,5.2 CA
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Status zapłonu,Zał 12V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona moc
Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,- - -
BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),Yes
Zest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,Yes
BCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),Okay
Zestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay.

Edytowane przez hehu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr jest caly czas zamkniety zrob loga z jazdy pod obciazeniem

 

egr ma wtyczke na dwa czy cztery piny ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka na 4 piny, rozumiem że 0% w przypadku EGR oznacza jego zamknięcie..?? W czasie jazdy przy płynnym przyspieszaniu EGR pracuje w granicach od 0-37% natomiast przy pełnym dodaniu gazu wskazuje 0%.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności