Gość hehu Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Witam przyjechał wczoraj do mnie pacjent Opel Meriva 1.6 16v XE podczas przyspieszania klient stwierdził brak mocy, usterka pojawia się nie regularnie od czasu do czasu. Świece wykręciłem wyglądają na niedawno wymieniane ( NGK ) zawór EGR zdemontowany nie wygląda na zablokowany proszę o ewentualne konkretne podpowiedzi.Ja testując auto akurat nie zauważyłem tego objawu po odczytaniu błędów: P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin (0C) - Nie występuje P0130 - Sensor O2 za niskie napięcie obwodu 1 (02) - Nie występuje P0400 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartoć poza wymaganym zakresem (zawór zamknięty) (0B) - Nie występuje A oto logi na zgaszonym silniku, na zapalonym silniku zimnym i na zapalonym rozgrzanym: Na zimnym zgaszony silnik: Ustawiony normalny parametr synchronizacji.VIN: W0L0XCE7534351139RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001005923ProgrammingDate: 20041221systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115214590vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12214830 KMsystemSupplierECUSoftwareNumber: DYDTsystemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0008exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D03026systemNameOrEngineType: Z16XEIdentyfikator: 1553CalibrationDate: P0303A06Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,11.9 VGlówny przekaznik,AktywnyPrzekaźnik pompy paliwa,NieaktywnyCzujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 VCzujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 VWartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,AktywnyTP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.86 VTP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.14 VObliczona pozycja przepustnicy,14 %Położenie przepustnicy,Bieg jalowyPrędkość silnika,0 obr/minMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),4.72 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),99 kPaTemperatura cieczy chłodzącej,2.55 VTemperatura cieczy chłodzącej,8 °CTemperatura powietrza wlotowego,4.29 VTemperatura powietrza wlotowego,5 °CSensor zbiornika paliwa,5.15 VSensor zbiornika paliwa,8 Mala predkoscPrzełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12VCiśnienie oleju,Zmniejsz. cisn.Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 VCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPaPrzełącznik 1 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik 2 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.Prędkość pojazdu,0 km/hPrzelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywnyżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.37 VZawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %Uklad zapob. spalaniu stuk.,NieaktywnyB1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),NieaktywnyB1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),451 mVB1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),BogataB1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),NieaktywnyB1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),447 mVB1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),UbogaO2 Pętla sensora,OtwarteB1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 NmTryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OKPrzekaźnik A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyPrzekaźnik 1 wentylatora,NieaktywnyPrzekaźnik 2 wentylatora,NieaktywnyPrzekaznik 3 wentylatora,NieaktywnyLampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),ZałSerwisowa lampka kontrolna (SVS),WyłPoziom oleju,NormalneStatus poziomu oleju silnika,OkayPrędkość silnika,0 obr/minPożądana prędkość jałowa,1 525 obr/minPrzesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.Kat zwarcia styków,2.5 msCzas wtrysku,0.0 msKat wyprzedzenia zaplonu,6.7 CAOpóźnienie stukania cylinder 1,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 2,2 CAOpóźnienie stukania cylinder 3,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 4,0 CAStatus zapłonu,Zał 12VTryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona mocCałkowita liczba przerw w zapłonie,0Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),AktywnyZawór odpowietrzający zbiornika pali,NieaktywnyZaprogramowano funkcję immobilisera,YesCzas oczekiwania zabezpieczenia,- - -BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),YesZest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,YesBCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),OkayZestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,OkayNa zapalonym zimnym : Identyfikator: 1553CalibrationDate: P0303A06Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,14.4 VGlówny przekaznik,AktywnyPrzekaźnik pompy paliwa,AktywnyCzujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 VCzujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 VWartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,AktywnyTP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.84 VTP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.16 VObliczona pozycja przepustnicy,14 %Położenie przepustnicy,Bieg jalowyPrędkość silnika,1 075 obr/minMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.07 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPaTemperatura cieczy chłodzącej,1.68 VTemperatura cieczy chłodzącej,26 °CTemperatura powietrza wlotowego,4.22 VTemperatura powietrza wlotowego,8 °CSensor zbiornika paliwa,6.20 VSensor zbiornika paliwa,8 Mala predkoscPrzełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12VCiśnienie oleju,NormalnePrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 VCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),340 kPaPrzełącznik 1 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik 2 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.Prędkość pojazdu,0 km/hPrzelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywnyżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.37 VZawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %Uklad zapob. spalaniu stuk.,NieaktywnyB1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),AktywnyB1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),108 mVB1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),UbogaB1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),AktywnyB1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),546 mVB1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),UbogaO2 Pętla sensora,ZamknięteB1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-11Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 NmTryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OKPrzekaźnik A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyPrzekaźnik 1 wentylatora,NieaktywnyPrzekaźnik 2 wentylatora,NieaktywnyPrzekaznik 3 wentylatora,NieaktywnyLampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),WyłSerwisowa lampka kontrolna (SVS),WyłPoziom oleju,NormalneStatus poziomu oleju silnika,OkayPrędkość silnika,1 075 obr/minPożądana prędkość jałowa,1 075 obr/minPrzesunięcie prędkości jałowej,Rozruch zimn.Kat zwarcia styków,1.8 msCzas wtrysku,3.3 msKat wyprzedzenia zaplonu,5.2 CAOpóźnienie stukania cylinder 1,1 CAOpóźnienie stukania cylinder 2,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 3,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 4,0 CAStatus zapłonu,Zał 12VTryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona mocCałkowita liczba przerw w zapłonie,0Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),AktywnyZawór odpowietrzający zbiornika pali,NieaktywnyZaprogramowano funkcję immobilisera,YesCzas oczekiwania zabezpieczenia,- - -BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),YesZest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,YesBCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),OkayZestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,OkayNa zapalonym gorącym silniku : Identyfikator: 1553CalibrationDate: P0303A06Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,14.1 VGlówny przekaznik,AktywnyPrzekaźnik pompy paliwa,AktywnyCzujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 VCzujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 VWartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,AktywnyTP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.67 VTP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 VObliczona pozycja przepustnicy,9 %Położenie przepustnicy,Bieg jalowyPrędkość silnika,786 obr/minMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.05 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),30 kPaTemperatura cieczy chłodzącej,2.03 VTemperatura cieczy chłodzącej,91 °CTemperatura powietrza wlotowego,3.69 VTemperatura powietrza wlotowego,21 °CSensor zbiornika paliwa,6.09 VSensor zbiornika paliwa,7 Mala predkoscPrzełącznik Park/Neutral,R-D-3-2-1 12VCiśnienie oleju,NormalnePrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 VCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),420 kPaPrzełącznik 1 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik 2 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.Prędkość pojazdu,0 km/hPrzelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywnyżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.39 VZawór odpowietrzający zbiornika pali,10 %Uklad zapob. spalaniu stuk.,NieaktywnyB1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),AktywnyB1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),750 mVB1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),BogataB1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),AktywnyB1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),100 mVB1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),UbogaO2 Pętla sensora,ZamknięteB1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),6B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),1Wymagany moment obrotowy (automatyczna skrzynia biegów),204 NmTryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OKPrzekaźnik A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyPrzekaźnik 1 wentylatora,NieaktywnyPrzekaźnik 2 wentylatora,NieaktywnyPrzekaznik 3 wentylatora,NieaktywnyLampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),WyłSerwisowa lampka kontrolna (SVS),WyłPoziom oleju,NormalneStatus poziomu oleju silnika,OkayPrędkość silnika,786 obr/minPożądana prędkość jałowa,775 obr/minPrzesunięcie prędkości jałowej,NieaktywnyKat zwarcia styków,2.1 msCzas wtrysku,2.6 msKat wyprzedzenia zaplonu,5.2 CAOpóźnienie stukania cylinder 1,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 2,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 3,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 4,0 CAStatus zapłonu,Zał 12VTryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Zmniejszona mocCałkowita liczba przerw w zapłonie,0Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),AktywnyZawór odpowietrzający zbiornika pali,AktywnyZaprogramowano funkcję immobilisera,YesCzas oczekiwania zabezpieczenia,- - -BCM:ID pojazdu jest zaprogramowane (Moduł ster.nadw),YesZest.wskaźników: ID pojazdu jest zaprogramowane,YesBCM: Stan ID pojazdu (Moduł sterowania nadwozia),OkayZestaw wskaźników: Stan ID pojazdu,Okay. Edytowane 4 Lutego 2016 przez hehu   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 EGR stoi.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 egr jest caly czas zamkniety zrob loga z jazdy pod obciazeniem egr ma wtyczke na dwa czy cztery piny ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hehu Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Wtyczka na 4 piny, rozumiem że 0% w przypadku EGR oznacza jego zamknięcie..?? W czasie jazdy przy płynnym przyspieszaniu EGR pracuje w granicach od 0-37% natomiast przy pełnym dodaniu gazu wskazuje 0%.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 EGR napięciowo powinien stać od 0,8-1V. u Ciebie jest 1,39 a to że ma 0%nie świadczy o tym że jest zamknięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 przeczysc ta kostke piny domniemywam ze 2 sa od zasilania a 2 od potencjometru polozenia   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Pinów jest 5 skrajne to cewka elektro-magnesu środkowe, potencjometr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 no i wlasnie ten potencjometr moze byc niesprawny   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.