Skocz do zawartości

Astra G 1.4 16v - wymiana/naprawa sterownika silnika


Gość adison420

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adison420

Witajcie.
Ostatnio miałem małe problemy z obrotami (o czym pisałem w innym temacie). Problemem okazał się komputer. Otóż jeden z pinów przegnił i zwyczajnie wypadł. Problem rozwiązałem tymczasowo poprzez włożenie kawałka kabla tak by stykał w miejsce pinu. Wszystko jest w miarę okej, aczkolwiek znów obroty zaczęły trochę wariować. Prawdopodobnie moja tymczasowa metoda była metodą na chwilę, dlatego chce rozwiązać problem na zawsze. Rozważałem naprawę tego, jednak nie wiem czy w ogóle/gdzie i za ile podjąłby się ktoś wlutowania pinu (wszystko musi być idealnie ustawione, tak by pin wchodził w kostkę). Ogólnie będę próbował naprawić, ale jeżeli coś się nie powiedzie to chce wiedzieć co i jak by nie opóźniać :) . Najbardziej prawdopodobnym zastosowaniem będzie wymiana sterownika. Dlatego mam kilka pytań.
Otóż moje auto to Astra g z silnikiem 1.4 16v x14xe. Chciałbym wymienić sterownik, bez dodatkowych kosztów na zasadzie montuję i odpalam bez żadnego kodowania itd. Wiem też, że nowy sterownik musi być z immobilizerem. I tutaj pojawiają się pytania.
Co oprócz immobilizera jest potrzebne do uruchomienia bez żadnych kodowań itd. ?
Na co zwrócić uwagę kupując sterownik? Na którą część oznaczeń i czy w ogóle mają one jakieś znaczenie?
Czy sterownik z jakiegoś innego silnika będzie pasował bez problemu? W sensie w ogłoszeniach ludzie piszą, że do silnika 1.6 i 1.4 i tak się zastanawiam czy to rzeczywiście to samo? Jeżeli tak to miałbym możliwość zakupu od x16xe, oczywiście sprawdziłbym jeszcze czy to taki.
No i też inna kwestia czy może być od innego auta? Wiem, że podobne silniki (a co za tym idzie i sterowniki) były montowane w innych opelkach.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup o identycznych numerach,kupujesz komplet czytnik i transponder(pestka), mozesz spytac sprzedajacego czy ma security code.

Od x16xel ponoć podchodzi, ale sprzedajacy czesta sie myla i ja wole kupowac o identycznych numerach.

 

Jest na forum mnóstwo tematów jezeli chodzi o wymianę sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od x16xel pasuje bez dyskusji,jedynie vin zmieniasz i ew sps robisz jak chcesz miec napisane po podłączeniu x14xe a nie X16xel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Ok. Ogólnie to na razie na patencie działa nawet, nawet więc się zacząłem zastanawiać czy w ogóle jest sens wymiany. Ale dzięki za podpowiedzi, będę wiedział na przyszłość co i jak mniej więcej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jednym zapomnieliśmy, jezeli masz klimę, a kupisz ecu z auta które nie posiada klimy, to musisz "dodać"potem programem diagnostycznym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

O jednym zapomnieliśmy, jezeli masz klimę, a kupisz ecu z auta które nie posiada klimy, to musisz "dodać"potem programem diagnostycznym.

 

Nie mam klimy, w sumie to nigdy nie przepadałem za tym ustrojstwem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość adison420

Sorki za odkop po roku, ale temat sterownika po roku wrócił, więc i ja wracam do tematu... Oprócz błędów, które wywalał wtedy, wywala też inne błędy, prawdopodobnie rozładowuje acu i prawdopodobnie jest również winien problemom gazu, więc najwyższa pora wymienić dziada.

Czy jeżeli kupie sterownik z x16xel czy nawet z x14xe to czy op-comem chiniolem dam radę zmienić vin i reszte danych w sterowniku? Na które oznaczenia sterownika zwrócić uwagę? W sensie, co musi się zgadzać? Czy po prostu wystarczy, że kupię komplet z x16xel lub x14xe?

Edytowane przez adison420

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adison420

Nikt nie odpowiedział to odpowiem sam sobie : SMILE :. Kupiłem sterownik od takiego samego silnika wraz z immo i nr nie muszą się zgadzać, byleby był komplet. I wszystko działa jak należy. To tak dla potomnych : SMILE :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności