Skocz do zawarto軼i

Zdj璚ie
- - - - -

Opel Meriva olej w uk豉dzie ch這dzenia


  • Zaloguj si, aby doda odpowied
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   kmita

kmita
  • U篡tkownik
  • 2 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 luty 2016 - 22:50

Witam, 

Na wstępie napiszę tylko  że pracuję w delegacji  a problem  z autem  ma moja żona ,  teraz do  sedna problemu :

Dzisiaj  po  wyjeździe z pracy  koleżanka zadzwoniła do  niej  że w miejscu  gdzie stała jest jakaś plama.

Auto  przejechało  jakieś 10 km  do  domu  i  zaparkowała -  nie mówiła o jakiejś nie równej  pracy  silnika czy  przegrzaniu  się układu.

Pierwszą rzeczą która przyszła mi  do  głowy było  kazanie jej sprawdzenia poziomu  płynu  chłodniczego - sama się bała ,  przyszedł  teściu i  jak  spróbował  odkręcić korek  to  był  w nim  jak  to  stwierdził  gorący  olej  -  który  zaczął  wydobywać się podczas odkręcania korku  zbiornika na płyn  chłodniczy.

 

 

Żona nie zgłasza mi  praktycznie żadnych  problemów z autem : jedyne co  mówiła to  że strasznie wolno  się nagrzewa ( praktycznie się nie nagrzewa według Niej).

 

Nie wiem czy  te dwa fakty można połączyć ?

 

Moje pytanie jest następujące co  może być przyczyną ? uszkodzona chłodniczka oleju ?  uszczelka pod głowicą ? piszę bo  już za dużo  się naczytałem  dzisiaj  niestety w internecie.

 

Prosił  bym o  pomocne odpowiedzi  które pozwolą naprowadzić mnie na trop   -  oddać auto  do  mechanika nie problem  ale nie chciał  bym  aby ktoś ponaciągał żonę gdyż ja wrócę za dwa tygodnie do PL dopiero.

Pozdrawiam  i  oczekuję odpowiedzi

Kmita 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 post闚
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 luty 2016 - 22:57

polaczyc mozna jak najbardziej
a zdiagnozowac na odleglosc ??
niestety nie
bez auta sie nie da
trzeba zaczac od sprawdzenia chlodniczki oleju
czyli ja zdemontowac i sprawdzic cisnieniowo
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   kmita

kmita
  • U篡tkownik
  • 2 post闚
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 luty 2016 - 23:17

w sensie  włożyć do wody  i  dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo 

 

a może orientujesz się jak  to  może być koszt ( nowa chłodniczka oleju)  ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 post闚
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 luty 2016 - 00:15

nie wiem
ceny mozesz sobie zobaczyc
np na allegro
albo na stronie intercarsu
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   mk5

mk5

    Marek

  • Forumowicz
  • 3208 post闚
  • Lokalizacjawoj.lubelskie
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:1.9 TDI
  • Nadwozie:hatchback
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 12 luty 2016 - 10:45

Samo ci

 

w sensie  włożyć do wody  i  dmuchnąć kompresorem zobaczyć czy nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.

Ok dziękuję bardzo 

 

 

Sprawdzenie zimnej chłodniczki nic nie da.Musi byc rozgrzana chłodniczka.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Trebuh

Trebuh
  • Forumowicz
  • 105 post闚
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:Lubi te OPLE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 luty 2016 - 19:28

9/10 przypadków pojawienia sie oleju w zbiorniczku to problem z uszczelkami obsad wtrysków a nie z chłodniczką.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

U篡tkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • U篡tkownik
  • 1060 post闚
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   andrzej27137

andrzej27137
  • U篡tkownik
  • 1 post闚
  • Model:Opel Meriva B
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 26 luty 2017 - 14:45

Mam ten sam problem. Silnik 1.3 CDTI i olej pojawił się w zbiorniku wyrównawczym.  Oleju silnikowego nie ubywa, korek oraz bagnet są czyste. Ubywa natomiast płynu chłodniczego. Po dłuższej przerwie dym z wydechu jest siwy i bardzo intensywny. Po zagrzaniu się silnika nie kopci ale po przejechaniu np.20 km trzeba dolać około 1/2 litra płynu.  Chętnie bym Ci pomógł ale sam jak widzisz mam problem i chciałem Cię pocieszyć że nie jesteś odosobniony


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post