Skocz do zawartości

Corsa C 1.3 cdti szarpanie/dławienie się


ragen

Rekomendowane odpowiedzi

Będę próbował pożyczyć przepływkę i sprawdzić czy problem nadal występuje. Z tego co też wyczytałem podobne objawy daje uszkodzona plecionka.

 

Swoją drogą są jakieś zamienniki przepływomierza do CC 1.3 Cdti ? Bo jednak nowy oryginał boscha kosztuje około 500zł, a z używkami róznie to bywa.. Z moją niby też wszystko jest w porządku, żadnych błędów nie wyrzuca a jednak jest coś na rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciąg dalszy. W/w rzeczy nie byly tego przyczyną, a mechanicy tez ( moim zdaniem ) probują naciągnac na kase mowiac ze to mogą byc wtryskiwacze a drugi ze rozrząd.Stad moje pytanie czy ciezsze odpalanie i pogorszenie osiagow na rozgrzanym silniku moze byc przyczyną rozciagnietego lancucha rozrządu? Pozatym nie zadnego stuków w pracy silnika itp.

 

Druga sprawa panowie, sprawdzalem wielokrotnie. Przy jezdzie rozgrzanym silniku ostatnie temperatury zmusily mnie do jazdy z klimatyzacją. Obroty wzrastają do 1000 na biegu jalowym i ... Samochod jezdzi plynnie ! Nie szarpie,niebl dlawi przy ruszaniu. Czy to nie jest problem z walniętym alternatorem? Prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dalsze zaobserwowania :

Tak jak mowilem na chlodnym i slabo rozgrzanym silniku ( do 80 stopni ) wszystko dziala wporzadku, samochod ma moc, nie ma szarpan. Przy temperaturze powyzej 80 do 90 auto traci na mocy (tak jak w samochodzie siedzialo by 5 osob z pelnym bagaznikiem) i zaczyna sie szarpanie. Na rozgrzanym tez dluzej odpala, trzeba krecic 3-4 sekundy. Anomalia szarpania i braku mocy ustepują gdy wlacze klimatyzacje. Auto plynnie przyspiesza i znowu jest dynamiczne. Po przekroczeniu temperatury 90 stopni (korki, upalny dzień itp) auto spowrotem przestaje szarpac, jest dynamiczne. O co moze chodzic, w czym moze byc problem ze te anomalia utraty mocybi szarpania pojawiaja sie w przedziale temperatury silnika 80-90 stopni? Moze ktos z was ma jakis pomysl, bo ja juz nie mam zadnego. Przeplywka w normie, egr wporzadku, auto nie kopci, w najwieksze mrozy odpala no dotyk..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich po prawie rocznej przerwie.

Problemy poruszanie w tym temacie tj. szarpanie/dławienie się i cięższy rozruch ciepłego silnika zostały rozwiązanie.

 

Zacznę od cięższego rozruchu na ciepłym silnikiem - trop okazał się banalny - akumulator. Brałem pod uwagę wszystko za wyjątkiem akumulatora, ponieważ nawet w zimy, największe mrozy gdy było po -15, -20 stopni po kilku dniach stania odpalał za pierwszym razem, a cyrki były z rozruchem na ciepłym silniku, nieżależnie od pory roku. Problem został rozwiązany, gdy samochód któregoś dnia odpalił normalnie jak zawsze od strzała, a wracając ze sklepu nie miał siły odpalić, aż wkońcu padł akumulator. Po jego wymianie problemy rozruchem na ciepłym silniku odeszły w niepamięć.

 

Odnośnie poszarpywań i przydławień podczas nabierania temperatury okazał się zawór EGR. Żeby było śmiesznej tak jak wspominałem wypięcie kostki od przypływomierza pozornie rozwiązywało problem, bo samochód jeździł płynnie ale w trybie awaryjnym nie miał mocy i palił więcej. Były podejrzenia że to przepływka, ale zamieniłem na inną sprawną i problem nie został rozwiązany. Analogicznie było z zaworem EGR - został podmieniony z innej corsy, która nie miała takich problemów. A w mojej dalej występowały podszarpywania i te dławienia. Do dzisiaj nie wiem co było bezpośrednią przyczyną w tym zaworze EGR - problem został rozwiązany przez tunera, który komputerowo wyłączył zawór EGR a następnie został zaślepiony. Wszystkie problemy z szarpaniem i dławieniem się odeszły w niepamięć, auto głównie teraz jeździ po mieście i będę miał z tym święty spokój. Samochód przejechał dopiero ponad 1000km od wyprogramowania EGR. Efekty? Wbrew pozorom nie zauważyłem zwiększenia obrotów silnika na biegu jałowym, dalej jest ok 700obr. Różnicy w spalaniu nie sprawdzałem dokładnie, ale też nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego spalania, jeśli jest jakaś różnica to pewnie minimalna. Moc? Samochód reaguje ciut żwawiej, zrywniej na przyspieszenie. Prędkość maksymalna pewnie bez zmian, nie sprawdzałem szczerze mówiąc. Jedynie w temperaturze silnika jest różnica, samochód szybciej zbija temperaturę. Słyszałem, że EGR tymi spalinami utrzymywał wyższą temperaturę.

 

Życzę wszystkim zdrowych, wesołych świąt.

Edytowane przez ragen

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Analogicznie było z zaworem EGR - został podmieniony z innej corsy, która nie miała takich problemów. A w mojej dalej występowały podszarpywania i te dławienia

 

Bo problem mógł leżeć po stronie wiązki a nie EGR.

Wyprogramowanie go usunęło problem bo sterownik go nie czyta.

 

Wzajemnie wesołych świąt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności