Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Astra f 1.4 8V silnik za bardzo się grzeje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   art1ek

art1ek
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 16:41

Witam forumowiczów. Chciałbym opisać swój problem z asteroidem... Dodam, że przeczytałem już kilkanaście postów odnośnie temperatury w astrach i wiem, że jest dosyć wysoka, ale....
Problem pojawia się gdy jest ciepło na polu (powyżej 10stopni). Przy normalnej jeździe, wystarczy że zatrzymam się np na światłach 2min i jest jakieś większe wzniesienie to auto odrazu ma 100 stopni i włacza sie wentylator. Temp spada, ale moim zdaniem wolno. Nie wspominając w lecie jest katastrofa. Wentylator potrafi iść przez 15km. Wyminiłem pompe wody, termostat, chłodnicę, płyn, obieg drożny, ogrzewanie dobre. Ostatnio jakiś mechanik mi powiedział, że to może być wina źle zamontowanego parownika od gazu, ale nie chce mi się w to wierzyć. Macie jakieś pomysły? Dodam jeszcze, że jedyne co podejrzewam to chłodnica może być złom, bo nowa z allegro kosztowała 45zł i może ona jest za mało wydajna? Z drugiej strony na starej chlodnicy było tak samo z tego co pamietam, bo bylo to zaraz po kupnie auta. Żaden mechanik nie ogarnia tego tematu. Może ktoś na forum ma jakiś pomysł?

Użytkownik art1ek edytował ten post 20 luty 2016 - 16:58

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 luty 2016 - 16:59

zly montaz gazu jest mozliwy
a takze
wadliwy termostat
uszkodzony czujnik
zapchana nagrzewnica
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   art1ek

art1ek
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 17:06

Do gaziarza jestem umowiony na czwartek takze zobaczymy. Jesli chodzi o termostat to wydaje mi się, że jest ok, bi widać jak się otwiera przy ok 96 stopniach i odrazu spada do 90-92, chlodnica robi się gorąca. Czujnik temperatury ten w silniku czy na chlodnicy? A co do nagrzewnicy to jak sprawdzic czy zapchana? Aczkolwiek auto grzeje bardzo dobrze... Dodam, że u mnie normalna temperatura jest rowno 95 stopni i pracuje między 95-100. Ponizej 95 schodzi tylko w momencie otwarcia termostatu i zaraz wraca na 95. Nie jest to troche za duzo?

Użytkownik art1ek edytował ten post 20 luty 2016 - 17:09

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 17:16

A może wskaźnik ci przekłamuje?Sprawdź na komputerze jaką masz temp.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   art1ek

art1ek
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 17:22

Wydaje mi się, że nie przekłamuje, bo przy 100 stopniach widać, że w wyrownawczym zaczyna bulgotać... Ale sprawdzę to, tylko znajdę kogos z kompem.
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   koni2305

koni2305
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • LokalizacjaWałbrzych
  • Model:Opel Vivaro
  • Silnik:2.0 CDTI 114KM (2013)
  • Nadwozie:Van

Napisano 20 luty 2016 - 19:39

Czytałeś co napisałeś w ostatnim poście

Wydaje mi się, że nie przekłamuje, bo przy 100 stopniach widać, że w wyrownawczym zaczyna bulgotać
. To jest układ ciśnieniowy, poprzez to że jest w nim podwyższone ciśnienie woda/płyn w chłodnicy zaczyna bulgotać przy 120- 130 stopniach. Jeśli bulgocze przy 100 jak to jest przy normalnym ciśnieniu np. w czajniku znaczy, że układ ma nieszczelność. Prawdopodobnie korek od zbiorniczka wyrównawczego (bo one padają najczęściej), lub źle założona opaska na jakimś wężu (skoro były wymieniane chłodnice i takie tam inne rzeczy to może któregoś słabo docisnęli).
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   Mały 25

Mały 25
  • Forumowicz
  • 710 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8V 60 KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 luty 2016 - 19:48

jeśli to silnik 1.4 8V 60 koni, to tak te silniki mają.

mam tak, od 2009r. Na silniku, można jajka smażyć.

W trasie mam 95 stopni, chwila w korku 100stopni,

u mnie wentylator włącza się na 15-20 sekund zbija

temperaturę 96-97 i znowu 100, i się włącza i tak

w kółko. Ta ma być.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   art1ek

art1ek
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8v
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 20:32

Tak 1.4 8v i dokladnie mam jak napisałeś, tyle ze u mnie wentylator chodzi 1,5 a w lecie nawet 2 min. Ale to moze przez tą chłodnice. Troche mnie uspokoiłeś :-) skoro od 2009r tak jezdzisz to znaczy ze tak ma byc. Dziwne te ople....
  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   Mały 25

Mały 25
  • Forumowicz
  • 710 postów
  • Model:Opel Astra I
  • Silnik:1.4 8V 60 KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 luty 2016 - 20:55

kto ma opla, to ma hopla :biggrin:

jeszcze gaz, ma wyższą temperaturę spalania,

więc to też może wpływa na to, że ta temperatura

się utrzymuje tak wysoko.

Ale dla spokojności sumienia, to wszystko posprawdzaj,

z tym chłodzeniem, nie każdy przypadek jest taki sam.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9498 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 luty 2016 - 21:13

Mały a za załączanie wentyla odpowiada termowłącznik w chłodnicy czy ecu?

Tu bym coś poszukał ewentualnie.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse