Skocz do zawartości

Brak mocy, nie pali na jeden cylinder.


Gość kolbe11

Rekomendowane odpowiedzi

Wiitam, zanim zostanę zlinczowany za to, że temat był już wałkowany chciałem powiedzieć, że ja już zgłupiałem ponieważ każdy mechanik ma swoją teorię i po prostu nie wiem co robić.

 

Zanim auto przestało palić na jeden garnek dało się odczuć spadek mocy, musiałem redukować biegi w takich miejscach gdzie bez problemu miałbym zapas na 5 biegu, Że Vectra w zimę lubi paliwo a dojechać do pracy trzeba 30 km postanowiłem pobujać się busem.Po niecałych 2 tygodniach poszedłem przepalić no, i tu się okazało, że pomimo tego, że auto odpala na dotyk to nie pali 3 gar.

 

Co wiem na pewno, strzelone były kable, wymieniłem. Świece wyglądają zdrowo, iskra jest. Problem jest taki że każdy mechanik ma swoją wersję: jeden mówi, że przestawiony rozrząd (wymieniany pół roku temu), drugi uszczelka pod głowicą (kompresja niby jest, płynu chłodniczego jest na minimum ale prawdopodobnie przy wymiany pompy z rozrządem nie był dolany bo nie ma w nim ani plam, ani nie robi się błoto, ani nie bulgocze. spalin też nie wyczuwam. Kolejny mówi, że wtryski, pierścienie, zawory coś tutaj. No, i ostatni stwierdził, że świece, uważa, że nawet pomimo tego, że jest iskra, nawet jak wyglądają dobrze to mogą być strzelone (konsultacja przez telefon).

 

Zauważyłem na bagnecie i pod korkiem delikatny biały nalot ale auto robi małe przebiegi do 30 km dziennie, pod komputerem brak błędów, check engine brak, obroty falują do 1,500 po czym spadają na 800-1000, jak mu się ich nie przytrzyma to może zgasnąć jak się silnik zagrzeje.

 

Auto tak czy tak idzie na sprzedaż, za dużo mi wyjdzie dojazd do pracy (wcześniej miałem auto firmowe często, teraz muszę dojechać codziennie) dlatego nie chcę za bardzo strzelać w ciemno bo więcej to wyjdzie niż auto jest warte.

 

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.

 

EDIT: Nie mam LPG, nie wiem dlaczego na profilu jest.

Edytowane przez kolbe11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w pierwszym poście nie ma checka, nie ma błędów. Jak zrobilem zworke i przekreciłem kluczyk to po prostu lampka gasnie, nie daje żadnych kodów.

Edytowane przez kolbe11

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ma odczytac skoro to robil

bledow brak

check tez gasnie jak powinien

 

kable to nie jest caly uklad zaplonowy

reszta do sprawdzenia

swiece tez mozna wymienic

majatku nie kosztuja

 

a sprawdzenie rozrzadu to moze godzina roboty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teroetycznie powinien cos komp pokazac

ale w praktyce roznie bywa

btw Z16xe jest chyba na listwie bez kabli

wiec cos mi tu nie pasuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michas8802

dokładnie z16xe jest na cewkach osobno na każdy cylinder. sprawdz wiązkę od modułu do cewek. miałem identyczny problem z paleniem na 3 garki i problem był w tej własnie wiazce

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostałe objawy tzn. falowanie obrotów i gaśnięcie na ciepłym silniku i jałowym też by pod to podeszło ? Gdzieś tam wyszperałem, że mógłby być czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności