Skocz do zawartości

Meriva 1.7 CDTi 130KM - problemy z cisnieniem turbiny


Gość iMoCks

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zapalil mi sie blad code 84 i auto stracilo swoje moce. Moj op-com jeszcze do mnie nie dotarl a kabel kolegi jest zbyt stary i nie obsluguje aut powyzej 2010 roku.

Del-phi nie pokazal zadnych bledow ale po sprawdzeniu cisnienia turbiny przy stopniowym dodawaniu gazu wartosc cisnienia z 88kPa rosla do 135-141kPa po czym bardzo spadala mimo dalszego dociskania pedalu gazu.

I teraz pytanie.

Czy bedzie to wina czujnika cisnienia czy usterki mozna doszukiwac sie jeszcze w innym miejscu?

Edytowane przez iMoCks

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie spada jak turbo nie pompuje, podłącz komputer zobacz jakie masz błędy i parametry podczas jazdy autem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widze wartosc 88 kpa to juz widze ze map sensor walniety albo polaczenie ma opor

 

chyba ze jestes 1100m n.p.m

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie spada jak turbo nie pompuje, podłącz komputer zobacz jakie masz błędy i parametry podczas jazdy autem.

Niestety nie mam dostępu do komputera o czym napisałem wyżej. Kolegi kabel nie obsługuje modeli po 2010 roku a mój najnowszy jeszcze nie dotarł.

A za diagnostykę w ASO 200 GBP płacił nie będę. Jutro będę miał szanse się podpiąć i na 100% to zrobię.

 

 

jak widze wartosc 88 kpa to juz widze ze map sensor walniety albo polaczenie ma opor

 

chyba ze jestes 1100m n.p.m

Nie no aż na takiej wysokości nie jestem.

A jakie powinno być aby można było powiedzieć, że jest w normie? Chodzi o ciśnienie bez dociskania pedału gazu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na zgaszonym silniku 95-100 kpa

Na zapalonym podobnie

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniłem, błędy pokasowane. Niestety po przejechaniu kilku km błąd się pojawił ponownie i moc uciekła. Po zgaszeniu i odpaleniu po kilku minutach błąd zniknął i pojawił sie po przejechaniu kilometra.
Czujnik założyłem jakis no-name bo nie miałem nigdzie dostepnego oryginału Boscha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem czujnik na oryginalny. EGR, dolot i przewody poczyszczone. Cisnienie ciagle 85-88kPa bez dodawania gazu, po dodaniu gazu cisnienie rownomiernie rosnie i nie ma skokow ale blad nadal sie pokazuje.

Jakies inne sugestie?

Edytowane przez iMoCks

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem zależność pokazywania się błędu, może to kogoś ukierunkuje.

Błąd pojawia się gdy temperatura na wskaźniku pokazuje w granicach 90 stopni. Jak auto postoi i ostygnie, to błąd znika i nie pojawia się do momentu osiągnięcia wyżej wymienionej wartości temperatury.
Mi już ręce opadają, żaden komputer nie pokazuje błędów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności