Skocz do zawartości

Brak "elektryki" w kabinie i zagadkowa wiązka przewodów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mojego zapoznawania się z Sintrą ciąg dalszy. Stąd też proszę was o pomoc w próbach rozwiązania kilku usterek. Od zakupu Sintry łatwiej jest mi napisać co wewnątrz działa, niż nie działa. Więc tak: poza deską rozdzielczą i tym co do niej przynależy, el. szyberdachem, el. fotelami (wybiórczo) i elektryczną szybą od kierowcy podpiętą przez kogoś "na ostro" nie funkcjonuje nic z elektryki. Fotel podgrzewa się tylko jeden. Nie świeci też kontrolka niezapiętych pasów.

Zależy mi głównie na ożywieniu oświetlenia kabiny i centralnym z pilota. Przeglądałem forum - dokopałem się do modułu komfortu w swojej Sintrze, wygląda jakby ktoś go już otwierał, ale wewnątrz żadnych oznak usterek. Mierzony miernikiem - niby wszystko ok.

 

Dzisiaj przy wymianie akumulatora zauważyłem ciekawą wiązkę, która mnie zaintrygowała, a mianowicie:

Przechodzi ona z komory silnika (tam jest rozdzielona na pojedyncze przewody) do wnętrza do miejsca zapalniczki i tam się kończy taśmą izolacyjną. A wygląda to tak:

Komora silnika - 2 pierwsze przewody nie podpięte zakończone konektorami (niebieski i fioletowy):

5ad9be509e1ccf0amed.jpg

W głębi widać brązowy, który ma swoje zakończenie i w kabinie biegnie pod kierownice, dalej nie dosięgłem :P

Następny to żółto-zielony podpięty w komorze do karoserii

59f0b0b1112c1dfamed.jpg

i dwa czerwone z bezpiecznikami przykręcone do mocowania bezpieczników w silniku

6f04e6a62b269ddcmed.jpg

Natomiast w kabinie wygląda to tak:

b969eabef000b7c0med.jpg

Tak luzem wisząca wiązka zaizolowana na końcu.

 

Mam jeszcze jeden gruby czerwony przewód nie wiem do czego nie związany z powyższym:

97f69b1d04393271med.jpg

Proszę o pomoc, autko to sintra 3.0 v6 '98r.

Edytowane przez stuartus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Według mnie są to zbędne kable - ktoś podpinał jakieś dodatkowe urządzenie np CB-radio, jakiś wzmacniacz, diabli wiedza co.

A co do oświetlenia napisz co już udało ci się sprawdzić. Wiesz że nad głową masz główny wyłącznik oświetlenia ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie są to zbędne kable - ktoś podpinał jakieś dodatkowe urządzenie np CB-radio, jakiś wzmacniacz, diabli wiedza co.

A co do oświetlenia napisz co już udało ci się sprawdzić. Wiesz że nad głową masz główny wyłącznik oświetlenia ?

Wiem. Co do oświetlenia to wg miernika jest obieg zamknięty, ale nie ma nigdzie zasilania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chcesz schematy aby łatwiej szukać ? Jak tak do podaj adres na @.

Jak nie czujesz się na silach aby rozszyfrować schematy, to spróbujemy podpowiedzieć gdzie co szukać i sprawdzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chcesz schematy aby łatwiej szukać ? Jak tak do podaj adres na @.

Jak nie czujesz się na silach aby rozszyfrować schematy, to spróbujemy podpowiedzieć gdzie co szukać i sprawdzać.

Co do schematów to jestem samouk, ale na pewno się przydadzą. Jeśli byś dysponował schematami całej sintry 3.0 to byłbym również wdzięczny. Maila spróbuje wysłać na PW

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwań ciąg dalszy... przeszukałem wiązki, sprawdziłem wszystko na spokojnie jeszcze raz i sytuacja wygląda następująco: spod kokpitu (chyba od komory silnika) idzie czerwony gruby plus do przekaźnika oświetlenia wnętrza w tablicy bezpieczników w kabinie (na nim jest 10-12V). Przekaźnik sprawdzony - działa. Od tego przekaźnika drugim końcem wychodzi pomarańczowy grubszy przewód i nurkuje pod deskę rozdzielczą, gdzie dokładnie to już nie wiem (dalej nie dosięgłem). Kolejne punkty które mogłem pomierzyć to dojścia zasilania przy lampkach i tam jest totalne zero volt. Próbowałem pomierzyć kostkę w włączniku świateł ale nie wiem jak go wypiąć. Podmieniłem moduł komfortu na drugi - też nie pomogło. Sam moduł zdaje się funkcjonować OK jak już wspominałem, natomiast jego schemat na pewno by mnie oświecił, który przewód jest do czego.

Stawiałem na moduł komfortu pierwotnie bo nie działa mi tez centralny z pilota, szyby i inne rzeczy za które ponoć odpowiada. Teraz już sam nie wiem co jest grane i gdzie jest przerwa.

Edytowane przez stuartus

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że nie pracuje moduł nadwozia.

W schematach które przesłałem jest on oznaczony jako K210.

Posprawdzaj (zakładam że dajesz radę czytać takie schematy) czy są napięcia zasilające i masy tam gdzie powinny być.

Masz też w dokumentacji rozrysowane wtyczki dla ułatwienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper podpowiedz mi jeszcze jedno. Czy jeśli w podsufitce byłby wyłącznik oświetlenia w pozycji wyłączone, a ja bym ustawił regulacje jasności w włączniku świateł na "włącz oświetlenie kabiny" to kabina powinna zaświecić czy też nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności