Skocz do zawartości

Bertone 1.8 125KM Sonda? Czy co innego? P0130


Gość GuRaL1935

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Ale czy możliwe ze mam takiego pecha i 3 używki

 

Czasem się zdarza ale fakt że to trochę za dużo.A kolektor wydechowy masz sprawny?Uszczelka cała?Nie masz dymu z kolektora?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GuRaL1935

Kolektor jest spawany w dwóch miejscach, ale nie widać żeby gdzieś dymiło czy sadza była, w jednym miejscu była mała kropka sadzy przy spawie ale została to poprawione nowym spawem. Uszczelka założona nowa bo przy wymianie pierwszej sondy urwała sie ta co siedziała pewnie od nowości i trzeba było rozwiercać, więc i zdejmowany był kolektor. Dodam że jak wcisnę buta na niskich obrotach, np skrzyżowanie, dwójeczka i chce się rozpędzić po skręcie to potrafi nie raz się przydławić, na wyższych obrotach jest dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co pytasz?Masz dalej ten sam problem. Pętla ma być zamknięta.Masz do sprawdzenia wiązkę kabli do sondy,samą sondę,lub najgorsze sterownik.No i ten nieszczęsny kolektor wydechowy.

No i napięcie aku też trochę małe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka sprawdzona a pętla nie jest zamknięta.Czyli w dalszym ciągu jest problem albo z sondą albo z wydechem.Sprawdź jeszcze czy czasem nie ciągnie lewe powietrze szpilkami od kolektora wydechowego.

Co z tym napięciem?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wydechu powinny być ślady (okopcenia).

Jak nie ma to odpalić i sprawdzać połączenia i wydech od głowicy do sondy czy nie dmucha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GuRaL1935, masz ewidentnie problem albo z sondą albo jej elektrycznym podłączeniem do sterownika.

 

Stałe napięcie 412mV jakie odczytujesz na blokach pomiarowych to jest napięcie wystawiane przez sterownik do monitorowania obwodu sondy lambda.

Takie rozwiązanie stosuje Opel, nie koniecznie inne marki.

 

Sprawna sonda kiedy zaczyna działać to zbija te napięcie do masy. ECU gdy widzi, że na wejściu jest cały czas stałe około 412 mV to od razu "wie", że coś nie gra i nie przechodzi w tryb pętli zamkniętej, tylko cały czas jest na otwartej.

 

Zrób prosty test:

1. Podłącz kabel OBD2 i przełącz na bloki pomiarowe tak aby widzieć napięcie sondy 1 czyli przed katalizatorem: ostatnio miałeś stałe około 400 mV i zakładam, że teraz też tak będzie odczytywał

2. Odłącz sondę lambda,

3. Weź próbnik samochodowy taki na 12V i podłącz do masy lub ujemnej klemy akumulatora.

4. Sprawdź czy masz dobrą masę na próbniku, czyli dotknij nim dodatniego zacisku aku, powinien świecić.

5. Dotknij próbnikiem do sygnałowej końcówki odpiętego przewodu sondy, który idzie do sterownika.

6. Obserwuj napięcie sony w blokach pomiarowych: Jeżeli dalej będzie około 400 mV bez zmian to masz przerwę w obwodzie, a jeżli zareaguje i spadnie do zera to znaczy, że połączenie elektryczne jest ok i sonda do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności