Skocz do zawartości

Woda/Mokro pod dywanikiem kierowcy - Corsa C


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kartagena

Dzięki za podpowiedź. Zapowiada się chyba długa sobota i mokra robota.Mam nadzieję, że pogoda dopisze a ja dam radę.Jak wyeliminuję problem to napiszę co i jak żeby inni wiedzieli jak sobie z tym poradzić. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podbijam temat.

U mnie po wczorajszym deszczu (lało przez pół nocy) rano jak ruszyłem do pracy to polało mi się po nodze gdzieś z okolicy pedału sprzęgła. Postaram się obadać uszczelkę tą od komputera nadwozia i przelotkę od linki otwierania maski (nie wiem tylko gdzie szukać tej linki, gdzie ona wychodzi?) Corsa na bank nie była nigdy bita więc jakieś dziwne nieszczelności raczej odpadają. Najgorsza opcja jaka by chyba mogła być to nieszczelność na serwie hamulcowym :/

PS. idzie w ASO dostać samą uszczelkę pod ten moduł komfortu?

Edytowane przez KubaK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla potomnych - w sprzedaży nie ma samej uszczelki do obudowy modułu komfortu, kupić można jedynie całą obudowę za około 160zł.

Ja zakupiłem w castoramie uszczelke gumową do kien (1 metr wystarcza na styk) - uszczelka dobrze pasuje w rowek na uszczelkę. Zobacze czy wszystko będzie szczelne po jakiś większych deszczach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Chciałbym odświeżyć trochę temat. Otóż posiadam corse a właściwie vauxhalla corse c 2001r i mój problem polega na tym, ze na miejscu pasażera( z lewej strony, posiadam auto 3 drzwiowe) na podłodze jest bagno pełno wody z przodu jest tez woda ale jest jej dużo mniej. Ostatnie 2 dni padało dość solidnie. Na miejscu kierowcy po prawej stronie jest trochę wilgotne, przy sprzęgle wykładzina jest sucha ale kiedy włożyłem rękę pod nią gdzie znajduje się gąbka/filc jest on wilgotny. Za siedzeniem kierowcy jest sucho. Auto kupiłem tydzień temu. Problem zauważyłem dzisiaj, różni się on trochę od wyżej poruszonych. Czy problem możne leżeć w uszczelkach przy drzwiach ? Aha i zauważyłem trochę wody w bagażniku z lewej strony tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przeczytałem cały temat, ale niezbyt przypasowałem odpowiedź do swojego problemu.

 

Posiadam Opla Corse C 2001 1.7TDI, wersja sport, trzydrzwiowa + szyberdach. Problem polega na tym (jak i u większości) że pod dywanikiem (a właściwie pod wszystkimi warstwami wykładziny) od strony kierowcy zbiera się jakaś ciecz. Dla mnie nie jest to woda - przypuszczałem wyciek z nagrzewnicy, bo płyn jest gęstszy od wody. Po wyjęciu nagrzewnicy przelałem ją wodą, ale nie wygląda żeby gdziekolwiek ciekła. Teraz pytanie - czy to może być nagrzewnica? I drugie pytanie - jeśli tak to czy powodem braku wycieku z wyjętej nagrzewnicy może być temperatura płynu przez nią przepuszczonego? No bo tam idzie chyba płyn o dość wysokiej temperaturze a ja wlałem zwykłej wody o temperaturze pokojowej.

Zaznaczam że wilgoć nie pojawiła się po deszczach itp. a auto przez ostatnie 2 miesiące było garażowane (chociaż pare razy zdarzyło mi się jeździć po deszczu).

Z góry dziękuję za rzetelne i szybkie odpowiedzi :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia w Oplach jest ciśnieniowy - tzn po rozgrzaniu silnika jest w nim podwyższone ciśnienie.

Dlatego możliwe że wyciek masz dopiero gdy silnik jest ciepły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak o tym myślałem, że temperatura i/lub ciśnienie mogą mieć na to wpływ. Pytanie - czy można to jakoś sprawdzić domową metodą czy w ciemno kupić nową nagrzewnicę i liczyć, że to to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz nagrzewnicę a okaże się że to na wężach cieknie. :-D

Jak już wiesz kiedy przecieka to nic innego jak zaopatrzyć się w małą latarkę "zanurkować" i obserwować gdzie cieknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

ja wszelkie sposoby tutaj przeczytane juz przerabialem...pokrywe juz uszczelnialem dwa lata temu...a teraz po obfitych deszczach ponownie mam mokre dywany oraz filc i to porzadnie..jakby wiadro wody wlane...

masakra z tymi corsami...

 

wiec teraz czytalem na roznych forach opla i bede przerabial to...cytuje z innego forum co znalazlem :

 

"jestem w trakcie naprawy kolejnej corsy wada fabryczna.nalezy uszczelnic element zaslepki dokladnie pod przewodem sprzegla.ja uszczelniam klejem do szyb,bardzo elastycznym.trzeba zdjac plast.podszybie,wycieraczki,mech.wycier.,ja odcagam pompe ham z przewod.,rozlaczam przewod elast sprzegla,wyciagam serwo ham imamy duuuuzzzzooooo miejsca.powodzenia"

 

mam nadzieje ze to pomoze...bo prawde mowiac rozebralem podszybie i mam tam czysto wiec po wysuszeniu filca zaczlem lac wode na podszybie...i zauwazylem ze woda ciurkiem sie lała mi chyba wlasnie pod ta czarna pokrywa

za pedalem gazu co sie znajduje...i chyba to jest to co ten gosc pisze...wiec oby to bylo to...

 

pomagam tym co nie beda wiedziec tak na przyszlosc, jesli beda juz przerabiac etap mokrej podlogi w opelku :-) u mnie drugi raz i to w innym miejscu :-)

no i na pewno nie szyba przednia. bo nie lalem wody po szybie a woda lala sie do srodka....parodia.

 

w poniedzialem dopiero zamierzam oddac auto...przez weekend je podsusze i podjade do mechaniora...jak dostane go spowrotem i naprawia owa usterke to dam znac co to bylo...

 

 

chyba ze ktos ma inne pomysly to slucham. mam czas do poniedzialku


oraz inna informacja..niewiem czy to , to samo jest....ale wlasnie mam podobnie co ma wlasnie ten gosciu...

 

"Woda napływała pomiędzy pedałem sprzęgła i hamulca.

Później:
3. Odkręciłem wycieraczki, plastikową osłonę z podszybia.
4. Od środka wymontowałem i rozłączyłem pedał hamulca z serwem.
5. I wtedy mamy dostęp do przegrody. Jest tam blacha (ok. 40cm x 40cm) skręcona od strony silnika czterema śrubami. Uszczelniona silikonem. Na dole od strony silnika ten silikon nie uszczelniał dobrze. I w moim przypadku to właśnie tam był przeciek.
6. Trzeba odkręcić te 4 śruby i odchylić blachę do środka, usunąć stary silikon tak do połowy wysokości tej blachy i położyć nowy a następnie docisnąć blachę śrubami, nadmiar silikonu usunąć.
7. Po tym jak sylikon zaschnie dobrze jest pokryć to łączenie "farbą", którą zabezpiecza się spód auta przed korozją. Obecnie mieszkam w UK i kupiłem "Hammerite Underbody Seal" w sklepie Halfords a silikon, który używałem to "Evo-Stik Liquid Metal".
Jest to pracochłonne, ale od tygodnia nic nie przecieka. Dopiero dzisiaj będę montował gąbkę pod pedały i wykładzinę na podłogę. "

Edytowane przez raczek83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności