Skocz do zawartości

Woda/Mokro pod dywanikiem kierowcy - Corsa C


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,jakis czas temu zauwazylem ze wewnatrz auta dokladnie po stronie kierowcy (kierownica z prawej) jest jeden punkt w ktorym zbiera sie woda-wysuszyc trudno w dodatku w podwoziu znalazlem nie wielka dziure,gdy chcialem pozbyc sie wody za pomoca szmaty i mocnej ja przycisnalem do podlogi to z pod auta wylewal sie strumien wody-tak chodzby ktos odkrecil kran.Nie wiem ktoredy dostaje sie woda ale martwie sie o podwozie-jesli zbiera sie tam woda to kwestia czasu jak pojawi sie rdza :-((

 

Wyczyscilem rynienki kawalkiem druta tyle na ile moglem-bez skutku :-(

zakleilem tasma typu ''szkotka'' dziury ktore sa pod zbiornikiem do plynu spryskiwaczy-bez skutku :-(

Juz kilka razy uwaznie obserwowalem okolice zalanego punktu ale niczego sie nie dopatrzylem,plastiki sa suche,woda zbiera sie tylko w jednym punkcie-a dookola sucho.

 

Zastanawia mnie jedna rzecz-chodzi o panele ktore powinny w przypadku deszczu odprowadzac wode wprost do rynienek(Panel ktory jest miedzy maska a przednia szyba-zamontowane sa do panelu wycieraczki i spryskiwacze).Wydaje mi sie ze nie sa kompletne-akumulator jak i zbiornik plynu na spryskiwacze sa odsloniete,a gdy pada deszcz akumulator moknie...

 

Znalazlem na forum podobny temat ale,w tamtym przypadku wlasciciel zalaznego auta wiedzial gdie jest przeciek-a ja jestem w kropce :-(

 

Samochod to Corsa c 1.0 12v z 2002 roku

 

PS:

Sory za brak PL znakow,ale mam angielskiego windowsa-brak PL programisty

 

Prosze o pomoc

Edytowane przez bad
Połączyłem tematy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 miesiące temu...

Jestem 3 tygodnie po naprawie. Nic nie leci, dywaniki suche itd.

 

Zrobiłem tak, jak jest to opisane kilka postów wcześniej. Zdjęte plastiki, wycieraczki, mechanizm, wypiąłem serwo od pedału i odciągnąłem je razem z przewodami hamulcowymi.

Wyciąłem silikon dookoła blachy na tyle ile mogłem i zalepiłem wszystko silikonem, czyms w rodzaju kleju do szyb, czyli dookoła blachy, wejście linki otwierania maski, przewodów od pompy sprzęgła i dookoła otworu na serwo.

 

Polecam taki zabieg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Szukałem pomocy na tym i innych forach na temat wody wpływającej na dywanik od strony kierowcy. U mnie ten problem był od 2lat. Woda zbierała się gdzieś pod podszybiem i wpływała w okolicach dźwigni otwierającej pokrywę. Z tego co wyczytałem na forach ludzie rozbierali podszybie, zbiornik płynu do spryskiwaczy, mechanizm wycieraczek i cholera wie co jeszcze by coś tam uszczelniać silikonem. Ja nigdy nie miałem czasu, miejsca ani ochoty by się tak bardzo w to bawić - chociaż problem jest poważny, zawilgocona podłoga, wilgoć w powietrzu, zaparowane szyby, itp to duży problem.

 

Ostatniego dnia jesieni postanowiłem pod chmurką poskładać i wymienić plastikowe podszybie. Mechanicy zrobili mi z niego miazgę. Przy okazji zauważyłem, że samo podszybie jest delikatnie powyginane a co najważniejsze uszczelka rantowa szyby przedniej (wchodząca w rant podszybia) jest stara, sparciała, twarda, powyginana i zsunięta. Tego samego dnia kupiłem nową. Koszt 20-25zł (zamiennik). Uszczelka ma w sobie pasek kleju by trzymała się rantu szyby. Ja dodatkowo kupiłem mały czarny silikon w tubce (4zł). Położyłem pasek silikonu dodatkowo na styku uszczelki z rantem szyby i wsuwką podszybie.

 

Nie planowałem tych czynności ze względu na przecieki wody do kabiny! Okazało się jednak, że sytuacja z zalewaniem wodą już nigdy się nie powtórzyła! Wniosek z tego taki, że inżynier tego modelu nie przewidział do czego może doprowadzić uszkodzona uszczelka rantu szyby. Woda nie zostaje odprowadzana na boki do komór z których można ją odebrać poprzez wypusty. Przy okazji proszę zobaczcie w jakim stanie macie wypusty. Oczyśćcie je i przepłakujcie pod ciśnieniem np na myjni SO wsadzając dyszę obok pojemnika na płyn do spryskiwaczy i obok akumulatora.

post-40381-0-39976600-1420545891_thumb.jpg

post-40381-0-95180100-1420545897_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki ma związek dolna uszczelka szyby z przeciekaniem. Po demontażu podszybia nie kojarzę miejsc, którędy miałaby przedostawać się woda. Może poza filtrem kabinowym, ale na pewno nie trafiałaby do kabiny w miejscu dźwigni klapy.

Woda i tak spływałaby na boki do otworów odpływowych z uwagi na wprofilowanie.

 

A tak na marginesie uszczelka i tak nie pasuje do szyb np. Nordglass ponieważ szyby zamienniki są cieńsze niż oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja najprostszą metodą na jaką wpadłem, dałem zwykłą gumową uszczelkę pod podszybie, (nie pamiętam czy do okien, czy do drzwi) takie to białe na test czy coś pomoże. Deszczów na razie takich wielkich to nie ma, ale jak już coś popada to nie widzę ani jednej kropelki na dywaniku, może to coś da, jak da to będzie trzeba jakoś lepiej zakamuflować i problem się rozwiążę. Zobaczymy jak postoi 2 tyg przy wiosennych deszczach, przy codziennym użytkowaniu jest różnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki ma związek dolna uszczelka szyby z przeciekaniem. Po demontażu podszybia nie kojarzę miejsc, którędy miałaby przedostawać się woda. Może poza filtrem kabinowym, ale na pewno nie trafiałaby do kabiny w miejscu dźwigni klapy.

Woda i tak spływałaby na boki do otworów odpływowych z uwagi na wprofilowanie.

 

A tak na marginesie uszczelka i tak nie pasuje do szyb np. Nordglass ponieważ szyby zamienniki są cieńsze niż oryginał.

bad dodałem ten wpis bo sam nie wierze nadal w to, że to działa. Może komuś to pomoże - napewno nie zaszkodzi. Przedemna jeszcze inwestycja w pochłaniacze wilgoci.

 

Odnośnie grubości szyby - faktycznie lata temu wymieniłem przednią na NordGlass i tam też zamówiłem na jesieni rantówkę tylko nie pamiętam bym wspominał im o tym, że mam NordGlassa.

Edytowane przez pankamyk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymieniana była na nordglass i oryginalna uszczelka luźno wchodzi (szyba nordglassu jest cieńsza jak już pisałem) - w zasadzie to uszczelka trzyma się dzięki plastikowemu podszybiu, bo z samej szyby by spadała. Wiosną może spróbuję zamiennie zastosować ten patent, o którym wyżej pisaliście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymieniana była na nordglass i oryginalna uszczelka luźno wchodzi (szyba nordglassu jest cieńsza jak już pisałem) - w zasadzie to uszczelka trzyma się dzięki plastikowemu podszybiu, bo z samej szyby by spadała. Wiosną może spróbuję zamiennie zastosować ten patent, o którym wyżej pisaliście.

Zapytaj o rantówkę w Nordglasie - być może ma ona węższy przekrój bo u mnie pasowała lekko na wcisk (na szybe Nordglass) plus klej fabryczny plus od siebie czarny silikon.

Edytowane przez pankamyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności