Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Dojazdówka do Antary


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Rafal_B

Rafal_B
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.2 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 kwiecień 2016 - 22:42

Witam

 

Jestem od kilku godzin posiadaczem Opla Antara (pierwszego samochodu tej marki) z 2012 r. 2.2 CDTI na kołach 235/55 R 18. Oryginalnie w aucie był zestaw do naprawy opon ale gdzieś przepadł. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Kiedyś w Grand Scenicu z 2004 r. też uzupełniłem brak zapasówki pełnowymiarowym kołem wraz z windą-zaczepem. Teraz chcę doposażyć auto w koło dojazdowe zapasowe. Z instrukcji wynika, że ma ono rozmiar T 155/90 R 16, a auta mogą występować na kołach (oponach) 215/70 R 165), 235/60 R 17, 235/65 R 17, 235/55 R 18, 235/50 R 19. I tu moje pytanie. Czy dojazdówka o rozmiarze opisanym w instrukcji może być stosowana przy użyciu wszystkich ww. rozmiarów opon a w szczególności 235/55 R 18? Czy w tym konkretnym rozmiarze opon jest przewidziany tylko zestaw do naprawy a ew. użycie dojazdówki w opisanym w instrukcji rozmiarze może spowodować problemy...?

 

Pozdrawiam

 

Rafal_B



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3880 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 kwiecień 2016 - 18:14

Problem jest jeden - dojazdówka będzie miała mniejszą średnicę od oryginalnego koła.. Montujemy ją zawsze na tył, nie jeździmy szybko i nie daleko..


  • 0

#3 OFFLINE   Rafal_B

Rafal_B
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Model:Opel Antara
  • Silnik:2.2 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 25 kwiecień 2016 - 20:15

Dzięki za info. Przed zakupem przeliczyłem sobie różnice procentowe średnic pomiędzy dojazdówką (T 155/90 R 16) a poszczególnymi rozmiarami opon na jakich wg. instrukcji stawiane jest auto. Różnice te wahają się od 3,21% do 7,57% (!) - dość sporo. Dla moich 235/55 R 18 różnica ta wynosi 4,42%. W przypadku tzw. zamienników opon, różnica to zazwyczaj ok. 1-1,5%. Być może dość wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę. Prawidłowe ciśnienie w oponach instalowanych fabrycznie to 2,4 - 2,6 bar. Po zakupe dojazdówki przeprowadziłem tzw. "rozpoznanie walką" i da się jechać.

 

R. B.



  • 0

#4 OFFLINE   silvo44

silvo44

    instruktor

  • Moderator
  • 3880 postów
  • LokalizacjaOlkusz/młp
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z18XER
  • Nadwozie:HB
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 27 kwiecień 2016 - 17:04

wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę.

Chyba żartujesz -  cisnienie ma zniwelować różnicę w cm ?? Cisnienie jest wysokie, bo koło jest wąskie i musi przenieść ciężar 1/4 auta..

da się jechać.

Oczywiście, że się da.. Tylko dyfer ma co robić.. :tak:  :tak:  


  • 0





Podobne tematy: Collapse