Skocz do zawartości

Dojazdówka do Antary


Gość Rafal_B

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem od kilku godzin posiadaczem Opla Antara (pierwszego samochodu tej marki) z 2012 r. 2.2 CDTI na kołach 235/55 R 18. Oryginalnie w aucie był zestaw do naprawy opon ale gdzieś przepadł. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Kiedyś w Grand Scenicu z 2004 r. też uzupełniłem brak zapasówki pełnowymiarowym kołem wraz z windą-zaczepem. Teraz chcę doposażyć auto w koło dojazdowe zapasowe. Z instrukcji wynika, że ma ono rozmiar T 155/90 R 16, a auta mogą występować na kołach (oponach) 215/70 R 165), 235/60 R 17, 235/65 R 17, 235/55 R 18, 235/50 R 19. I tu moje pytanie. Czy dojazdówka o rozmiarze opisanym w instrukcji może być stosowana przy użyciu wszystkich ww. rozmiarów opon a w szczególności 235/55 R 18? Czy w tym konkretnym rozmiarze opon jest przewidziany tylko zestaw do naprawy a ew. użycie dojazdówki w opisanym w instrukcji rozmiarze może spowodować problemy...?

 

Pozdrawiam

 

Rafal_B

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest jeden - dojazdówka będzie miała mniejszą średnicę od oryginalnego koła.. Montujemy ją zawsze na tył, nie jeździmy szybko i nie daleko..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za info. Przed zakupem przeliczyłem sobie różnice procentowe średnic pomiędzy dojazdówką (T 155/90 R 16) a poszczególnymi rozmiarami opon na jakich wg. instrukcji stawiane jest auto. Różnice te wahają się od 3,21% do 7,57% (!) - dość sporo. Dla moich 235/55 R 18 różnica ta wynosi 4,42%. W przypadku tzw. zamienników opon, różnica to zazwyczaj ok. 1-1,5%. Być może dość wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę. Prawidłowe ciśnienie w oponach instalowanych fabrycznie to 2,4 - 2,6 bar. Po zakupe dojazdówki przeprowadziłem tzw. "rozpoznanie walką" i da się jechać.

 

R. B.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wysokie ciśnienie w dojazdówce (4,2 bar) ma zniwelować tę różnicę.

Chyba żartujesz - cisnienie ma zniwelować różnicę w cm ?? Cisnienie jest wysokie, bo koło jest wąskie i musi przenieść ciężar 1/4 auta..

 

 

da się jechać.

Oczywiście, że się da.. Tylko dyfer ma co robić.. :tak::tak:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności