Skocz do zawartości

Niska kompresja astra 1,7 cdti 2004r


Gość Mareq75

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Jaka powinna być prawidłowa kompresja dla tego silnika ? Byłem u mechanika sprawdzić i wyszło na każdym garze po 20 bar. Samochód nie bierze w ogóle oleju, ma moc i to bardzo dobrą a taka niska kompresja...Badanie zostało zrobione na zimnym silniku przez wykręcenie świec żarowych. Pojechałem dla pewności do innego mechanika żeby sprawdził mi kompresje choć na jednym cylindrze i wyszło 22bary na ciepłym silniku. Strasznie kiepsko to wygląda, ale czy auto nie powinno pobierać znacznych ilości oleju i toczyć się jak taczki ? Rok temu hamowałem autko i wyszło że ma 103KM, wykres bardzo ładny. Nic nie sugerowało takiego stanu silnika :( No chyba że te silniki tak mają ? Powodem dla którego sprawdziłem był lekki niebieskawy dymek po odpaleniu, czasem nierówna praca przez 2-3 sek. Problemów nawet w mrozy przy odpalaniu brak, pali od kopa. Świece sprawdzone. Przebieg 205 tyś km sprawdzony w serwisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie jest w stanie wypowiedzieć się coś na ten temat ? Nie chce mi się wierzyć że silnik po 200k nadaje się już tylko do remontu...może przyczyna jest mniej poważna i da się coś z tym jeszcze zrobić ? Jaki wpływ ma np. regulacja zaworów na kompresje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

26-30 bar

Mierzył kompresję z próbą olejową?To by wykluczyło pierścienie

Sprawdź luzy zaworowe

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresje sprawdza sie książkowo na rozgrzanym silniku.

Jesli nie masz luzu na zaworach to moga sie niedomykac.

Jesli jest rowno na wszystkich cylindrach to wskazuje na zużycie silnika, gladzi cyl albo pierscieni. Równe znaczy eksploatacyjne związane z czynnikami jak niżej.

Kluczowy do miarodajności pomiaru jest fakt rozgrzania silnika oraz nie dopuszczenia do wtrysku paliwa (rozrzedza olej).

Przebieg jest mniej istotny niz fakt częstego rozruchu, czeste palowanie na wysokich obrotach, słabej jakości olej lub rzadko wymieniany.

Rowny wynik <0,15Mpa roznicy.

Miescisz sie w normie, jak jest rowno i dobrze jezdzi bym nie panikowal.

Jak juz sie bawić to po całości i podpiąć cylinder na probe ciśnieniowa. Sprawdzisz którędy puszcza, dolot, wydech czy pierścienie :)

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności