Skocz do zawartości

ASTR G 1.6 8V szarpanie


Gość piodur19

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

witam

dzisiejszy dzień przyniósł wiele informacji. A wiec podczas jazdy wyskoczył dzisiaj błąd silnika (check engine) podjechałem na komputer i jednoznacznie wyskoczył błąd EGR. Wiec temat z szarpaniem między 80-90km/h ustąpi po wymianie EGR (widocznie ten który podmieniałem wcześniej był też trafiony tak stwierdził mechanik) Ale mechanik mówił o tym drganiu silnika na zimnym że to nie będzie EGR tylko UPG tak jak pisał adam1954. Wykręciliśmy świece zapłonowe i możecie sami ocenić dlaczego ta pierwsza z lewej różni się od trzech pozostałych. Nie mieliśmy czasu badać kompresji silnika bo śpieszyłem się do pracy, ale mechanik twierdzi, że EGR rozwiąże szarpanie 80-90 km/h ale na pewno nie trzęsienie zaraz po odpaleniu. Sami oceńcie świece załonowe zdjęcie poniżej. Interesuje mnie ta pierwsza z lewej. Poza tym na pierwszej z lewej i ostatniej z prawej są tak jakby te podkładki trochę mokre od oleju. Pozostałe dwie świece w środku podkładki są suchutkie. Sam nie wiem co mam myśleć o tym.

85ce89ec57ddb565med.jpg

Edytowane przez piodur19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale błędów EGR jest kilka i mówią o innych usterkach. Na świece się patrzy w sumie na elektrody. Jest nieźle moim zdaniem.Ma być jasna sarenka.Gwint to tylko świadczy o jakichś małych zużyciach gwintu.Siedzenie świecy w głowicy jest suche?

A te czasy wtrysku sprawdziłeś jak pisałem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam dokładnie kodu błędu egr. Świece mają przejechane jakieś 500 km są właściwie nowe bo myślałem że to może przyczyna szarpania. Czasów wtrysków nie sprawdzałem. siedzenie świecy jest trochę zabrudzone tak jakby od oleju w 1 i 4 cylindrze 2 i 3 suchutko. To co mam nie kupować egr ?

Edytowane przez piodur19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem EGR najpierw go pomierz.Jeżeli to błąd o zatrcia(zabrudzenia) to pomoże przeczyszczenie.Jeżeli błąd elektryczny potencjometru EGR to wymiana.

Moim zdaniem na lewej świecy jest uboga mieszanka.Sprawdź te czasy wtrysków

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np.to co ci pisałem czasy wtrysku na LPG Ogólnie nie jest źle moim zdaniem.

Tu masz opisane :http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja-swiec-,3434.html

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to poruszane milion razy .Źle ustawione LPG rozjeżdża mapy Pb.Wtedy nawet na zimnym Pb nie pracuje prawidłowo.Czasy wtrysków benzyny podczas pracy silnika na LPG muszą być jak najbliższe czasom wtrysków po przełączeniu na Pb.Inaczej masz rozjeżdżanie benzyny.Przerabiałem to kilka razy i na swojej skórze i kolegów którym zmieniałem mnożnik.Jak go zmienić jest w internecie dobrze opisane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności