Skocz do zawartości

Turbina sie nie wlacza


Gość kubav12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem a mianowice moja corsa 1.3 cdti 90km nie dziala w niej turbo na liczniku swieci sie najpierw samochod z kluczem a pozniej kontrolka silnika. Bylem dzis u mechanika sprwdzic bledy komputerem i wykazalo niskie cisnienie turbiny czy cos i jakis blad zwiazany z sonda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki pojawiają się podczas jazdy około 1-2 minut i stałej prędkości około 120 km/h i obrotach 2800-3000 ?

Dwie z możliwości:

1. padł jeden z czujników ( małe prawdopodobieństwo)

2. turbina do regeneracji

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mnustwo mozliwosci. Zaleznei tez od tego z jakim silnikiem mamay do czynienia czy z turbina na WG czy na VNT. W tych silnikach dosc czesto zacieral sei zawor WG. Ale mozle byc problem z sama gruszka, wezykami co steruja praca tej gruszki, eleketrozaworkiem, pompka podcisnienia. MAP sensor tez oczeiwscie moze ulec awarii. Nawet rura od ritbo do kolektora moze miec nieszczelnosc albo sam intercooler moz emeic dziure i tez beda takie objawy i bledy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość kubav12

Z gory przepraszam ze tak pozno odpisuje ale z samochodem juz wszystko okej :D I juz wyjasniam co sie stalo. A mianowicie wylecial wezyk otwierajacy turbine czy cos w tym stylu juz nie pamietam :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Nie zakladajac nowego posta chcialbym poszukac rady dotyczacej mojego auta. Zaczynajac od poczatku oddalem do warsztatu samochod poniewaz okazalo sie ze auto pracuje na 3 cylindrach (strasznie trzaslo silnikiem). Diagnoza to uszkodzony jeden wtryskiwacz na 3 cylindrze. Jezdzac przed naprawa wtrysku poczulem tak jakby spadek mocy ale pomyslalem uszkodzony wtrysk to pewnie dlatego. Odebralem auto wszystko ladnie pieknie chodzi. Tylko mocy nie odzyskal. W warsztacie mi to oczywiscie sprawdzili i powiedzieli ze moze byc uszkodzona przeplywka (ktora juz podmienilem i nadal to samo) albo zawor podcisnienia turbiny lub tez sama turbina. Opisujac diagnoze braku mocy z warsztatu to ze turbina za pozno reaguje bo dopiero od jakis 2300 obr/min a wyzszym zakresie obrotow turbo przeladowywuje i nie wiem co mam zrobic za co sie pierwsze zabrac. Jezdzac jakies z 4 dni po naprawie slychac ze turbina zalacza sie od jakis 1800 obr/min ale samochodu brak przyspieszenia..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności