Skocz do zawartości

astra 1.7 cdti, niewłaściwa sprężarka klimatyzacji


Gość ackat

Rekomendowane odpowiedzi

Około miesiąca temu kupiłem Opla Astrę III (2004r., 1.7 cdti z klimatronikiem). Niestety nie działa w nim klimatyzacja. Oddałem auto do mechanika, który wymienił sprzęgło kompresora klimatyzacji, sprawdził szczelność klimatyzacji (tak stwierdził) i napełnił czynnikiem. Powiedział ze musi byc problem z kablami bo klimatyzacja "na krótko" działa. Pojechałem wiec do elektryka, który stwierdził ze jest założona niewłasciwa sprężarka klimatyzacji (ze sprzęgłem, ktore było niepotrzebnie wymienione; podobno powinna byc włozona sprężarka o zmiennej pojemnosci z zaworem) i przy włączaniu na krotko spalił się panel klimatyzacji. Mam więc problem. O ile numer panela klimatyzacji znam bo zakładam ze był założony właściwy (a moze się myle?) to ustalenie numeru kompresora jaki mam kupić to juz dla mnie całkowita zagadka. Proszę wiec o pomoc w ustaleniu jakie cześci powinienem kupic zeby klimatyzacja zaczęła działać i czy kupować nowe czy używane. Nie wiem również czy tak postawiona diagnoza jest właściwa. Dodam tylko ze od początku kiedy kupiłem samochod klimatyzacja nie działałą i po jej włączeniu na panelu nie było żadnej reakcji ze strony samochodu.

Nr VIN auta to: W0L0AHL4858014513

 

Proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jihn jesteś pewien? Bo Ty masz z17dtl i tam faktycznie były bezsprzegłowe, a autor mocniejsza wersję i z info z neta tam były z sprzegiełkiem.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam napisał, że "Pojechałem wiec do elektryka, który stwierdził ze jest założona niewłasciwa sprężarka klimatyzji ... podobno powinna byc włozona sprężarka o zmiennej pojemnosci z zaworem). Bez sprzęgła ma oznaczenie WC, ze sprzęgłem WJ. Najlepiej skontaktować się z ASO podać VIN i się zapytać.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około miesiąca temu kupiłem Opla Astrę III (2004r., 1.7 cdti z klimatronikiem). Niestety nie działa w nim klimatyzacja. Oddałem auto do mechanika, który wymienił sprzęgło kompresora klimatyzacji, sprawdził szczelność klimatyzacji (tak stwierdził) i napełnił czynnikiem. Powiedział ze musi byc problem z kablami bo klimatyzacja "na krótko" działa. Pojechałem wiec do elektryka, który stwierdził ze jest założona niewłasciwa sprężarka klimatyzacji (ze sprzęgłem, ktore było niepotrzebnie wymienione; podobno powinna byc włozona sprężarka o zmiennej pojemnosci z zaworem) i przy włączaniu na krotko spalił się panel klimatyzacji. Mam więc problem. O ile numer panela klimatyzacji znam bo zakładam ze był założony właściwy (a moze się myle?) to ustalenie numeru kompresora jaki mam kupić to juz dla mnie całkowita zagadka. Proszę wiec o pomoc w ustaleniu jakie cześci powinienem kupic zeby klimatyzacja zaczęła działać i czy kupować nowe czy używane. Nie wiem również czy tak postawiona diagnoza jest właściwa. Dodam tylko ze od początku kiedy kupiłem samochod klimatyzacja nie działałą i po jej włączeniu na panelu nie było żadnej reakcji ze strony samochodu.

Nr VIN auta to: W0L0AHL4858014513

 

Proszę o pomoc.

 

Dużo taniej wyjdzie przeróbka instalacji na sprzęgłową skoro sprężarka jest dobra :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do ASO i się okazuje, że faktycznie powinienem miec założoną sprężarkę ze sprzęgłem - z oznaczeniem WJ. no ale... taka właśnie sprężarka jest założona (ze zmienionym sprzęgiełkiem), na krótko działa ale włączyć faktycznie się nie da :P elektryk stwierdza ze powinna być bezsprzęgłowa... wobec tego moje pytanie - czy to jest możliwe zeby ktos wcześniej zamienił instalację ze sprzęgłowej na bezsprzęgłową?

szukając na allegro sprężarki z oznaczeniem WC znalazłem tylko taką >>> http://allegro.pl/astra-1-7-cdti-sprezarka-klimatyzacji-delphi-wc-i6107086512.html

czy ta sprężarka tak powinna wyglądać? czy jest kompletna? czy lepiej kupić nową (cena powala)?

przyznam ze (delikatnie mówiąc) niezbyt dobrze znam się na mechanice pojazdowej, stąd moje pytania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt sprawnej sprężarki bezsprzęgłowej DELPHI WC to przedział cenowy około 700-800PLN, Ta aukcja dotyczy regeneracji sprzęgła..., a nie sprężarki. Kompletna wygląda tak:

 

2014-02-15132244_zps45b87e0b.jpg

 

Po drugie zastanowiłbym się nad zmianą elektryka i zaczerpnął opinii innego:). Problem leży gdzieś indziej. Skoro fabrycznie była WJ i taka sama siedzi w aucie obecnie, to wątpie, że ktoś coś przerabiał...

 

Jak chcesz sam sprawdzić na szybko to weź multimetr i wepnij się w przewód (kostkę), którym idzie napięcie (sygnał) do sprężarki i załącz klimatyzacje z panelu w aucie. Jak na kablu będzie jakieś napięcie (impuls) to znak że prąd jest i coś nie gra ze kompresorem lub kostką (krzywy lub luźny PIN w kostce). Jak prądu brak to znaczy, że coś z panelem lub bezpiecznikami nie tak lub może ktoś grzebał w ECU i ustawił, że w aucie klimatyzacja nie występuje... Ogólnie multum możliwości ale po kolei trzeba dojść do źródła problemu : SMILE : niż kupować nową sprężarkę.

 

Sam też kiedyś walczyłem z klimatyzacją (raz działała raz nie) i żaden spec nie dał rady... na końcu okazało się, że w kostce gniazdo PINU miało za duży luz i raz kontaktowało a raz nie i wystarczyło śrubokrętem docisnąć i problem się rozwiązał.

Edytowane przez jihn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zadzwoniłem do ASO i uzyskałem informacje ze pierwotnie była włożona sprężarka o numerze 6854057 (wc) która następnie została zastąpiona w astrach modelem 6854133 (wj). Jeżeli wc zamieniano na wj to może łatwo da się zmienić w mojej astrze? Czy lepiej nie kombinować i szukać tej wc?

Jeszcze raz zadzwoniłem do ASO i uzyskałem informacje ze pierwotnie była włożona sprężarka o numerze 6854057 (wc) która następnie została zastąpiona w astrach modelemi 6854133 (wj). Jeżeli wc zamieniano na wj to może łatwo da się zmienić w mojej astrze? Czy lepiej nie kombinować i szukać tej wc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami tej pod maską.

Dlaczego idziesz w zaparte i chcesz wymieniać sprężarkę skoro masz sprawną i napełniony układ?

Kwestia przełożenia jednego kabelka i zaprogramowania 3 modułów, koszt około 200zł max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności