Skocz do zawartości

Meriva A przespieszanie na trójce i czwórce?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam dziwne objawy wskazujące (z tego co wiem i tutaj wyczytałem) częściowo na sprzęgło choć nie jestem do końca pewien stąd wątek.

 

- zaciągnięty ręczny włączony 2 bieg, puszczam sprzęgło silnik gaśnie znaczy sprzęgło nie ślizga

- podczas agresywnego ruszania z postoju, 1 bieg, szybko i agresywnie 2 bieg nic się nie dzieje (tak samo przy spokojnym ruszaniu od 1 do 2 bieg)

- natomiast bieg 3 czy 4 między 2000 a 3000 obrotów gdy dodam mocno gaz, obroty rosną, prędkość też (ale czuję że to nie jest to i nie ciągnie jak trzeba) potem obroty silnika MALEJĄ bez zmniejszania gazu ale prędkość samochodu nie spada i w mojej ocenie zrównuje się z obrotami silnika. Najgorzej jest na 3 i wyprzedzaniu gdy redukuję z 4 na 3 aby wyprzedzić. Przy ruszaniu 1-2-3 bieg tak tego nie czuć ale też jakby niewielki poślizg był ?

- w samochodzie nic nie śmierdzi, nie czuć sprzęgła a problem występuje już jakiś czas. Od kilku dni mocno go na tej trójce morduję (albo coś sie rozleci albo nie) no i jak narazie nic się nie poddało.

 

Pytanie czy te objawy to sprzęgło. Czy może w ogóle coś innego powodować takie objawy.

 

 

 

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciężkie auto 1380 kg.90 Km nie buja go jak wyścigówy. Najlepiej ciągnie od 2500obr.Nie spodziewaj się rewelacji.Ja mam Z16XE i muszę go trochę na obrotach podciągnąć aby jechać dynamicznie

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, że to nie jest auto do targania asfaltu, jednak wiem jak jeździł wcześniej. Ewidentnie moc jest a przyspieszenia brak. Niestety tylko żona nim jeździ (ona nic nie czuje dopóki koła się kręcą ; )) a ja tylko od czasu do czasu więc nie wiem od kiedy taki efekt jest. Napewno wcześniej autko jeździło zupełnie inaczej.

 

Patrzyłem wstępnie na części jakbym już zabrał się za wymianę.Toż to już 210 tysięcy km a kto wie czy nie więcej.

 

Wiecie może czy można wymienić/kupić samo łożysko oporowe. Oferowane w sklepach są "operatory centralne sprzegła" czyli łożysko + podłączenie układu hydraulicznego i teraz nie wiem czy trzeba całość wymienić czy można tylko samo łożysko. Całość z tego co widzę to koszt większy niż tarcza i docisk - paranoja.

 

 

--edit

 

Temat nieaktualny.

 

To jednak sprzęgło. Wziąłem autko na spacer po górach i w końcu je dobiłem : SMILE :. Dobrze, że droga powrotna była z górki ponieważ inaczej o własnych siłach by nie wrócił.

Edytowane przez almurik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności