Skocz do zawartości

VB 1.8 16v - Z18XE - sonda


Gość ja1987

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio pali mi się ciągle check P0170 - uboga mieszanka. Auto z LPG(regulacją w ostatnią sobotę).

Dziś op-com'em sprawdzałem sondy ta przed katalizatorem na postoju po przejechaniu 70km waha się pomiędzy 255 a 275mV, przy dodaniu gazu do 1.5k obrotów chyba wariuje pokazuje ponad 1000mV, gdzie maksymalny zakres to 1000mV.

Sonda wymieniona w ubiegłym roku(razem z przepływomierzem, który pokazywał 8-9kg/h teraz pokazuje 12-13kg/h ), raczej na jakiś zamiennik, czy dobrze obstawiam padniętą sondę, na postoju powinna również oscylować pomiędzy 200mV a 800mV ?

Do tego na postoju delikatnie podszarpuje, a w trakcie jazdy przy dodawaniu oraz puszczaniu gazu szarpie tak jakby się dusił, w trakcie próby przyspieszania brak reakcji, pedał gazu w podłogę a reakacji w sumie brak, jedzie ale bez odczuwalnego ciągu do przodu.

Do tego jakiś czas temu przez 3 dni pod rząd pokazał się błąd cewki na 4 cylindrze, po czym 4 dnia normalnie bez błędu.

Poza sondą podejrzewam jeszcze durny sterownik silnika, którego bystry inżynier położył na silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na ten temat mnóstwo informacji.Ale jeszcze raz:

Tak samo pracuje sonda na LPG i na Pb?Jeździłeś na Pb kilkaset km aby ułożyć mapy Pb?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki przepływomieży się nienadją wytrzymują gura rok testowałem w poprzednim aucie astra g 2.0 . Miałem tosamo tylko umnie wieczorem podniosłem maske i zauważyłem iskrzącom cewke po dokładnym obejżeniu w dzień była pęknięta i stąd wszystkie problemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam jeszcze durny sterownik silnika

 

 

Też możliwe.

Byłem wśród tych, którzy musieli wymieniać.

Sterownik silnika przykręcony w miejscu gdzie jest gorąco i wibruje... brawa dla konstruktora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sonda wymieniona w ubiegłym roku(razem z przepływomierzem

 

To jest podstawa

- przepływomierz - lepszy bylejaki oryginał od supertaniego zamiennika.

- lambda - poniżej NGK nie ma sensu schodzić . Wynalazki typu =Magneto Marelli = możesz wyrzucić na śmietnik razem z paragonem.

 

Znajomy miał podobne objawy ( wręcz gorsze ) i winna była "włoska" lamda.

Fakt ,że części do tych autek poszły w górę , bo NGK widziałem w cenie ok 330 zł ( i to był silnik XE - nie XE1 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem dziś 150km tylko na benzynie, check się nie zapalił, ale błędy nadal są P0170 oraz P0100, natomiast nie występują w sposób ciągły.

Na benzynie sonda działa w przedziale 98mV a 800mV, przepływ powietrza 12-15kg/h (być może szarpanie jest tym spowodowane, nierównomierne dawkowanie powietrza)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda ci w takim razie pracuje.Błędy skasowałeś?Mogły zostać jeszcze stare.

P0100 na początek sprawdź wtyczkę od przepływki.Ogólnie to sprawdź cały układ ssący czy nie ma lewego powietrza

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności