Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Calibra 2.0 8v Swap na 2.5 Vectra B

Calibra Vectra 2.5 V6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   DZIKuWDZ

DZIKuWDZ
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Calibra
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2016 - 20:35

Witam.W najbliższym czasie planuje zakup Calibry.Na początek chciałbym kupić podstawowe 2.0 115 z podtlenkie gazotu.Aczkolwiek kolega który zaraził mnie Oplem  ma na sprzedaż silnik 2,5 V6 z Vectry B.I stad się rodzi kilka pytań.Czy potrzebne jest duże kombinowanie w zwiazku ze swapem(chodzi mi o koszta)?Kolejną sprawą jest skrzynia biegów.Czy można ożenić skrzynie ze 115 z motorem 2.5?
PS.Czy silniki 2.5 są mocno awaryjne?
 



Użytkownik DZIKuWDZ edytował ten post 04 maj 2016 - 20:41

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   itom

itom
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Model:Opel Vectra B
  • Silnik:X25XEI
  • Nadwozie:Caravan
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2016 - 20:48

No chyba lepiej Ci wyjdzie zakup cali z falka, wszystko z pod maski bedziesz mial do przewalenia, jesli skrzynia zostanie a jeszcze zalezy jaka to nstp kombinowanie
Na forum cali napewno cos znajdziesz juz dopieszczonego ;-)
Silniki V nie sa awaryjne pod warunkiem ze sie o nie dba ;-)

Push by Xperia Z

  • 0

#3 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9168 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2016 - 21:09

A mi się wydaje że skoro Vektra by była jako dawca to przekładamy cały napęd z Viki do Celi + okablowanie i powinno być ok.

Wydaje mi się że to siostrzana konstrukcja, i podzespoły były wspólne.

Ale jeszcze chyba V 6 powinno mieć inne zawieszenie i hamulce niż przytaczana wersja 2.0 8V.

 

A jeżeli chodzi o koszty takiej roboty - to radzę stanąć na ziemi.

1 - Nadwozie na pewno do gruntownej odnowy (najczęściej już będzie mocno zmęczone) - dodatkowo potrzeba dołożyć wzmocnienia dla mocniejszej i cięższej wersji zespołu napędowego.

2 - Zawsze przy swapie wyjdzie coś nie przewidzianego.

3 - Dobrzy fachowcy trochę kosztują - wszystkiego w garażu nie zrobisz.


Chyba lepszą opcją jest dozbierać i kupić autko już zrobione i dopieszczone przez pasjonata modelu.



  • 0

#4 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 20770 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 04 maj 2016 - 22:04

niestety Rafal ale nie do konca
cali to blizniak vectry ale A
swap silnika z VB to kombinacja
dlatego robi sie go na gratach z VA lub CALI z v6
ogolnie taki swap przekroczy wartosc samej cali
lepiej poszukac ladnego lasta z V6 i ladnym wypasem
niz pchac sie w 2,o i rzezbic

  • 0

#5 OFFLINE   rafalgrzegorz

rafalgrzegorz

    Rafał

  • Moderator
  • 9168 postów
  • Lokalizacjaok. Kalwaria Zeb./ małopolska
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE, 104KW - 141KM
  • Nadwozie:VAN, "LUNA"
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2016 - 22:27

A fakt sorki nie doczytałem że motorek z VB.

To też i pisałem moje zdanie odnośnie zakupu Cali.



  • 0





Podobne tematy: Collapse

Uruchom; JavaScript!
Odśwież