Skocz do zawartości

Luz w kierownicy. Nie krzyżak, ani nie maglownica.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Eastwood

Witam,

Wiem, że dużo jest tych wątków ale nie znalazłem opisu mojego problemu.

Mam luz w kierownicy (ok. 10 stopni). Sprawdziłem krzyżak i to nie to. Luz jest pomiędzy mocowaniem kierownicy a górnym krzyżakiem, czyli jakby w środku tej rury gdzie jest m.in. mechanizm wspomagania.

Czy tam też jest jakiś łącznik, czy inny element który można wymienić? Czy konieczna jest wymiana całego mechanizmu/kolumny?

Będę wdzieczny za pomoc.

 

Eastwood

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Eastwood

Mam regulowaną góra/dół. Próbowałem sprawdzać w różnych pozycjach i jest bez zmian.

Dosłownie ruszam kierownicą i ten element, który wychodzi z kolumny i łączy się z górnym krzyzakiem się nie rusza w tym małym zakresie luzu. Nic przy tym nie stuka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Eastwood

Po przeczytaniu wielu postów odnośnie luzów w układzie kierowniczym postanowiłem jeszcze raz sprawdzić czy to nie wina krzyżaka. Niestety wychodzi na to że nie.

Załączam zdjęcie poglądowe.

Ruszam delikatnie kierownicą (przy włączonym i wyłączonym silniku), czyli punkt 1 na obrazku i sprawdzam element nr 2, czyli wieloklin wychodzący z kolumny. Te element ani drgnie. Oczywiście jak mocniej zakręcę to się rusza. Wychodzi zatem na to, że luz faktycznie powstaje wewnątrz kolumny pomiędzy punktami 1 i 2.

 

Czy to może być wina wieloklinu gdzie montowana jest kierownica?

Czy możliwe jest, że luz powstaje wewnątrz kolumny? Wydaje mi się, że ten drążek (pomiędzy 1 i 2) jest jednolity, tzn jest w jednym kawałku i nie ma możliwości aby coś tam było luźne.

 

pozd, E

 

post-51917-0-37384600-1463084213_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Może ktoś napisać do czego jest ten kawałek blaszki umieszczony w plastikowej podstawie znajdujący się mniej więcej w połowie i skierowany w prawo ?

 

Wysłane z mojego SM-P900 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez karateka28

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie od Eastwood , nad moim postem. W sumie to są dwie blaszki. Mam wrażenie, że podczas jazdy w wyniku drgania wpadają w wibracje i brzęczą.

 

 

a769e28c639da3f6f1344a55b69497b1.jpg

 

 

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez karateka28

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam podpinam sie pod temat: umnie stuka na wyjsciu trzpienia z maglownicy pod krzyżak wyrazny luz po dotkieciu reką czy ktos was rozbierał taka maglownice co tam sie znajduje łożysko czy tulejka ????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to pojechałem do speca od układów kierowniczych. Bez sugerowania co to może być zostawiłem auto. Trwało to ponad tydzień. Spec zdiagnozował, że to kolumna kierownicy i jak stwierdził - pierwszy raz w życiu miał taki przypadek. Był luz na wałku, w kolumnie (tam jest taki mechanizm, który się składa podczas kolizji). W innych autach (pewnie starszych) zazwyczaj były krzyżaki, które miały umożliwić kolumnie złożenie się w pół podczas wypadku. Tutaj jest wałek z zębatkami, który wchodzi w "rurkę", wygląda powiedzmy jak amortyzator. No i te dwa elementy były luźne. Coś tam jeszcze było z zębatką łączącą się z silnikiem wspomagania. Niestety niezbyt dobrze mi to wytłumaczył.

Finalnie zamówił jakieś używki, poskładał w całość i jest sztywno jak cholera. Zero luzu. Przy okazji niestety doszła wymiana czujnika skrętu (na nowy), bo był problem z kalibracją. Gdyby nie to, to kosz niwelowania luzu zamknąłby się w 500 zł.

Jeszcze ustawienie zbieżności mnie czeka, bo drążki kierownicze wymienił i tuleje (nie wliczam tego do tych 500 zł) - nie pytajcie czemu gość od układów kierowniczych tego od razu nie robi.

Na razie efekt jest taki, że luzu zero, ale wspomaganie ciężej chodzi i jakby kierownica nie do końca wraca na swoją pozycję. Ciężko chodzi w tym pierwszym zakresie obracania. Trochę to wkurza przy szybszej jeździe i zmienianiu pasa, bo samochód sam nie szuka jazdy na wprost, tylko trzeba mu pomagać i nie da się tego zrobić trzymając kierownicę w dwóch palcach. Spec zalecił więc zbieżność i powiedział, że to na pewno pomoże. Na to liczę. Jak nie, to jestem z nim umówiony, że wrócę i będzie szukał co tam źle zrobił. Hmm, oby tak nie musiało być.

Ciekawostka jest taka, że ktoś już wcześniej majstrował przy tej kolumnie.

Konkluzja jest taka, że można te luzy względnie małym kosztem zrobić, bez wymiany kolumny na nie wiadomo jaką używkę (nowa ok. 4000 zł, używana 700 zł). Tylko trzeba się pogodzić z tym, że auto będzie stało w warsztacie trochę czasu, no i spec będzie miał smykałkę do tego.

Zobaczymy co będzie po ustawieniu zbieżności.

 

I jeszcze w uzupełnieniu tematu. Być może nie odbija ta kierownica, bo za bardzo maglownicę ścisnęli na regulacji. Spec mówił, że nie dotykał jej, ale wcześniej przez telefon inny mi mówił, że jest na niej mały luz. Być może jeden Spec dociągnął maglownicę a drugi o tym nic nie wiedział... ehhhhh.

Edytowane przez Eastwood

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności