Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Kierownica samoistnie skręca w lewo na postoju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Mario_net

Mario_net
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaKonin
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:14XER 87KM
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 maj 2016 - 19:50

Witam,

 

Na postoju po zapaleniu silnika koło kierownicy obraca się w lewo do oporu.

Jazda jest możliwa ale kierownica chce odbijać w lewo. Po odpięcu wspomagania jedzie prosto bez ścigania. Na postoju też ok.

Geometria sprawdzona - OK. Podejrzewam czujnik kata skrętu, lub sterownik wspomagania.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze ewentualnie mógłbym sprawdzić żeby dokładnie zdiagnozować problem?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5044 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 maj 2016 - 20:06

Myślę, że diagnoza, którą postawiono jest słuszna. Moim zdaniem nic innego.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   Mario_net

Mario_net
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaKonin
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:14XER 87KM
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 czerwiec 2016 - 12:08

Sterownik był źródłem problemów, naprawione, do zamknięcia.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   cactus

cactus
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Model:Nie Opel
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 23 czerwiec 2016 - 11:41

Wkręcili cię :) skalibrowali po prostu czujnik skrętu. Tyle z mojego doświadczenia...


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Mario_net

Mario_net
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • LokalizacjaKonin
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:14XER 87KM
  • Nadwozie:5D
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 wrzesień 2016 - 19:18

Wkręcili cię : SMILE : skalibrowali po prostu czujnik skrętu. Tyle z mojego doświadczenia...

Robiłem to w zaprzyjaźnionym warsztacie, a mechanik to mój kumpel. Za usługę wymiany + zgranie sterownia z komputerem zapłaciłem 170 zł wiec nie czuję się wkręcony. Części kupiłem i dostarczyłem sam.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   highlander.pl

highlander.pl
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Model:Opel Pozostałe
  • Inna marka:Corsa E
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 grudzień 2017 - 23:36

Witam! 

Cieszę się że znalazłem ten wątek. 

 

W mojej Corsie E wprawdzie kierownica na postoju stoi w miejscu ale, podczas przyspieszania samochód wybitnie ściąga w lewo a kierownica nie ustawia się w położeniu neutralnym - lecz jest lekko (dosłownie pół do jednego stopnia) przekręcona w lewo. 

 

Skutkuje to tym że podczas przyspieszania trzeba kierownicę "trzymać" i kontrować - jest wyczuwalny lekki opór. 

 

Byłem już z tym w dwóch serwisach (Tarnów - Auto Ring, i Kraków - Euromarket) ale wg obu z samochodem jest wszystko w porządku (geometria, ciśnienie w oponach i w ogóle cuda na kijku) a wg mnie (mam jeszcze Astrę B z 2000 która idzie jak po szynie) samochód wybitnie ma tendencję do jazdy w lewo - zwłaszcza przy przyspieszaniu. 

 

Jak definitywnie stwierdzić to przed serwisem aby przyjęli argumentację? 

 

pozdrawiam 

High 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   ArKos

ArKos

    Upierdlivus Vulgaris

  • Administrator
  • 5044 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Model:Opel Mokka
  • Inna marka:Astra GTC
  • Silnik:1,4T
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 20 grudzień 2017 - 09:50

1. pomiar geometrii z wydrukiem.

2. kalibracja czujnika kąta skrętu

 

Zakładam, że auto nie jest przeklepaną wiatą przystankową po zderzeniu z czołgiem?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 9813 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 grudzień 2017 - 09:51

Moim zdaniem inaczej jak podjechać do rzeczoznawcy w PZMOT i z jego ekspertyzą dopiero jechać do ASO.

Może wtedy zaczną auto dokładniej sprawdzać.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse