Skocz do zawartości

Gość marianoamigo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marianoamigo

Panowie i Panie, chcę się upewnić czy nadszedł czas na regeneracje turbiny. Taka jest wstepna diagnoza mechanika, u ktorego serwisuje auto, ale myślę że warto zaciągnąć opini u osób postronnych. A więc tak:

Przelatane mam ponad 220 tys.

 

Objawy:

1. Przy dynamicznym przyspieszaniu od 1500 obr/min pojawia sie głośny gwizd a od 2500 obr/min dochodzi do tego mechaniczny pogłos, cos jak szlifierka :niepewny:

2. Na zimnym silniku, gdy ruszam i odpuszcze gaz, mam efekt jakbym kotwice za okno wyrzucil, samochód staje prawie dęba, takie ma opory. Po rozgrzaniu silnika te objawy ustępują

3. Czasami po postoju, na zimnym silniku, po przekręceniu kluczyka w II położenie, przed właściwym zapłonem, zaczyna brzęczeć sygnał zapalonych świateł/zaciągniętego ręcznego i wskazówka na PRĘDKOŚCIOMIERZU pulsuje, czasami dochodząc do 80 km/h :szok: W cholerę dziwne. Po zapłonie wszystko wraca do normy.

 

Pozytywy:

1. Na razie nie ma spadku mocy, wycieku oleju ani dymu z rury

2. Nie występują żadne błędy ani świecenie kontrolek.

 

W zeszłym sezonie miałem czyszczone wszystkie rurki, doloty, egr itp z pozytywnym efektem (koniec z trybem awaryjnym powyżej 140km/h) wiec tam bym nie szukal awarii.

 

Turbinka?

I czy warto podjechać do specjalistów od turbo, da radę zdjagnozować BEZ wyciągania turbiny?

 

Dzięku z góry

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ocrmind

Ten problem ze wskazówka to prawdopodobnie awaria modułu CIM. Poczytaj. To drugie to niestety prawdopodobnie luzy na walku turbiny. Łopatki zaczynają akrobacje muszle. Zdjąć wąż i sprawdzić luz na walku.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość marianoamigo

Ten problem ze wskazówka to prawdopodobnie awaria modułu CIM. Poczytaj. To drugie to niestety prawdopodobnie luzy na walku turbiny. Łopatki zaczynają akrobacje muszle. Zdjąć wąż i sprawdzić luz na walku.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Dzieki za podpowiedz, zweryfikowalem na kompie, ale nie mam tych bledow co ludzie, wiec wymienilem czojnik ABS, na razie wszystko ok.

Sprawdził bym ile oleju jest w intercoolerze. Jeżeli sporo to wymieniał bym turbinę póki czas.

Zweryfikowalem w koncu u mechanika, pojawily sie wycieki oleju wiec turbo 100%, niedlugo wymieniam.

Edytowane przez marianoamigo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowym aucie jest olej w IC Tazke to nic nienormalnego. Kwestia tylko czy sie tam leje tego oleju duzo czy tylko jest poprostu tam wilgotno od tej oliwy. na dnie moze tam byc troszke oleju w IC ale nie moze byc go tam tyle ze wylejemy z niego szklanke oliwy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności