Skocz do zawartości

Swiecąca sie kontrolka i Błąd P0400


Gość Deivids

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Deivids

Witam

Zapaliła mi się kontrolka już 2 razy , pierwszy raz jakieś 5 lat temu i po kilku dniach zgasła, teraz za 2 razem Jeszce nie nie jeździłem bo i nie wiem czy zgaśnie , po podłączeniu interfejsu op-com wyszły błędy .

C1550 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU) , w internecie co to jest za błąd wychodziło pompa wspomagania ale działa wspomaganie jak wcześniej może błąd komunikacji z interfejsem . (skasuje ten błąd)
B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
OP-COM - Okno odczytu CAN> 2007 (7)|Vectra-C / Signum|Silnik|Z 19 DTH
2 błędy
P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego (czyżby albo katalizator się zapchał , czy zawór EGR trzeba czyscic??? )
(5A) - Nie występuje
CO DALEJ ROBIĆ MAM ????? CZY WYKASOWAĆ BŁĘDY I ZOBACZYĆ CO DALEJ SIĘ BADZIE DZIAŁO ,CZY WYJĄC ZAWÓR EGR MOŻE SIĘ BLOKUJE. LUB PODJECHAĆ DO MACHANIA .
Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,11.7 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 % Pożądane jałowe,925 obr/min Prędkość silnika,0 obr/min Prędkość obrotowa wałka rozrządu,0 obr/min Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO Obliczany przepływ powietrza,0 kg/h Przepływomierz powietrza,2 kg/h Temperatura Otoczenia,11 °C Temperatura powietrza zasilanego,14 °C Temperatura powietrza zasilanego,3.59 V Temperatura cieczy chłodzącej,11 °C Temperatura cieczy chłodzącej,4.12 °C Poziom oleju,Normalne Ciśnienie oleju,Zmniejsz. cisn. Status poziomu oleju silnika,Okay B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),8 °C B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),0.8 V B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),12 °C B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.8 V Ciśnienie atmosferyczne,101 kPa Ciśnienie atmosferyczne,3.96 V żądanie ciśnienia ładowania,104 kPa Ciśniemnie ładowania,98 kPa Ciśniemnie ładowania,1.60 V Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,89 % Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 % Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 % Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania,5 % Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 % Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,33.42 MPa Common Rail ciśnienie paliwa,0.21 MPa Common Rail ciśnienie paliwa,0.49 V Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 % Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,0 % Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,0.00 a Temperatura paliwa,11 °C Temperatura paliwa,3.69 V Przełącznik informacyjny A/C,Nie zaprogr. Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Nie zaprogr. Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),495 kPa Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.8 V Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr. Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Prędkość pojazdu,0 km/h Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2 Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny Moment obrotowy silnika,185 Nm Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm Pozostały stan oleju,69 % Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Zał Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny Glówne taktowanie wtrysku,0.0 CA Ostateczna dawka paliwa,0.0 mm3/stk Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,44 % Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),170 km Regeneracja DPF,0 % Wartość przebiegu,100 876 km Sensor zbiornika paliwa,2.13 V Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Deivids

Witam

Wyjąłem zawór EGR i wykręciłem elektromagnes z niego i mam do was pytanie bo z materiałów które znalazłem wynika ze pomiędzy nimi''(zawór a elektromagnes na łączeniu)" powinna być metalowa podkładka , umie po rozkręceniu nie było sprawdzałem bo morze mi wypadła ale nic nie znalazłem czy w tym modelu może nie była montowana , nigdzie j jej niema w sklepach internetowych . NOWY ZAWÓR 460 ZŁ

OPEL VECTRA C 1.9 CDTI 150KM 2007

PIERBURG 55204250

B714

02620702550

7,00053,09

 

Zdjecia:

http://ifotos.pl/zobacz/DSC00427J_saeeehh.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC00430J_saeeehr.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC00431J_saeeehe.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC00432J_saeeehs.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC00433J_saeeeha.jpg

Edytowane przez Deivids

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Jak już piszesz to w jednym temacie bo robisz z forum śmietnik.

 

 

Ja żadnych podkładek nie miałem w kilku egz. Zresztą jakie ona by miała tam znaczenie? Chyba że ktoś zeszlifowal trzpień by ograniczyć spaliny na tyle że wywalalo błąd przepływu spalin.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Deivids

https://www.youtube.com/watch?v=vQUrUahfq00
Na filmiku jest ona pokazana , a u mię czyli 150 km nie występuje po prostu są różne wersie ERG, zależności od silnika ,w 120 KM trzeba demontować przepustnice a w 150 KM spaliny idą od razu do korektora .

Edytowane przez Deivids

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawór został wymieniony na nowy , luzy lekkie na trzpieniu , i szczelina na grzybku zawora ,zamontowałem PIERBURG 55204250 montowany na pierwszy montaż 410 zł,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość daniolo

Witam wszystkich.

Po 10 latach jazdy Vectra C 2004 Y20 DTH pierwszy raz naprawdę nie mogę sobie poradzić..  

JAdąc nagle odłączyło mi turbinę i zapaliła się kontrolka spalin..I już tak zostało..Check się nie pali. Jedyny błąd to;

błąd 0400-02 obwód recyrkulacji spalin-niskie napięcie

Wężyki podciśnienia wymienione, sprawne, ciśnienie z vaku -0,7bar. Egr podmieniany, bez rezultatu, elektrozawór turbiny działa(test OP-COMem)

Dane z OP_COM

Dane z bloku; żądana pozycja EGR 100

                       Stosunek impulsów EGR- pokazuje 5%, momentami wskakuje 95%

                       Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin---nieprawidłowy

Dane z testu; Żądana pozycja EGR---(brak, tylko trzy myślniki)

                       Stosunek impulsów EGR---to samo co powyżej..

Kasowanie nie pomaga, od razu wraca nawet na wyłączonym silniku. Jedynie gaśnie kontrolka spalin a zapala się check. Po ponownym odpaleniu check gaśnie a zapala się znowu kontrolka spalin...Dziwne , że po odpaleniu ECU nie zaciąga gruchy turbiny pomimo, że jest sprawna...Dziwne, że napięcie z przepływki na 5 pinie wynosi 1.7 v a powinno 2.0-2.2V(podmieniona przepływka, to samo)

Pomocy, bo przestaje ją powoli kochać...

PS. Może ma ktoś schemat instalacji, albo wie jak sprawdzić czy jest przejście miedzy sterownikiem silnika a zaworem EGR..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności