Skocz do zawartości

Brak zapłonu na 1 cylindrze


Gość robi91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z swoim autem a mianowicie czasami traci zapłon na 1 cylindrze jest to całkowicie losowe obojętnie jakie są obroty, temperatura silnika itp. Po zdjęciu cewki zauważyłem że przy trzecim cylindrze jest pełno oleju całą świeca i fajka od cewki jest mokra. Chciałbym się dowiedzieć z czego może tam się dostawać olej? Po zdjęciu pokrywy zaworów nie widać żadnych oznak aby ona była winna.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze świece kiedy wymieniane?Olej na świecy to dwie przyczyny:

Świeca słabo dokręcona lub przepuszcza na porcelance i uszczelka od pokrywy zaworów jest uszkodzona przy tym cylindrze.

Jeżeli tylko wina świecy to pikuś ale jeżeli jeździłeś długo z taką świecą to możesz sie spodziewać uwalonej cewki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze świece kiedy wymieniane?Olej na świecy to dwie przyczyny:

Świeca słabo dokręcona lub przepuszcza na porcelance i uszczelka od pokrywy zaworów jest uszkodzona przy tym cylindrze.

Jeżeli tylko wina świecy to pikuś ale jeżeli jeździłeś długo z taką świecą to możesz sie spodziewać uwalonej cewki

 

Dzięki za szybką odpowiedz, świece wymieniłem na nowe kilka dni temu ale problem się powtórzył. Zdjąłem pokrywę zaworów i przy uszczelce były oznaki oleju ale dziwnie to wyglądało jakby olej próbował się z zewnątrz dostawać do środka. Mam nadzieję że cewka jeszcze jest dobra.

 

Dzięki jeszcze raz za odpowiedź, wymienię uszczelkę i dam znać czy to było to.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

świece wymieniłem na nowe kilka dni temu ale problem się powtórzył.

No to może być problem z cewką.Jeżeli będziesz wymieniał cewkę to pamiętaj że zamienniki nie są najlepsza opcją dla opla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko chciałem dodać by zwrócić też uwagę na to czy jest dobry styk świecy z cewką - czasem tam pojawia się korozja i dlatego może generować błąd wypadania zapłonu. Czyli warto też oblukać samą cewkę.

A druga uwaga - też i nowe świece mają wady fabryczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał masz racje o tym zapomniałem aby sprężynki sprawdził.No i zamiana świec miejscami też wchodzi w grę przed wymianą cewki.Nie wspomnę już o podmianie cewki z kimś dla sprawdzenia.

Ciekawe jeszcze jak długo było jeżdżone na starych świecach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jeździł na ori GM i miał problemy z nowymi świecami, syn w sumie też w AG - założył moje używane NGK i po problemie.

Więc kupił NGK.

Ale na forum czytałem że niektórzy na te świece narzekają, może z powodu ceny bo nie są drogie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności