Skocz do zawartości

Uszczelka zmniejszająca przepływ Gazu wydechowego Do zaworu EGR


Gość Deivids

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Deivids

Witam :

Mam dla was wszystkich pytanie , jak wiadomo silnik Z19DTH jest silnikiem fiatowskim , i Fiat wymyślił taką uszczelkę zmniejszająca przepływ Gazu wydechowego do zaworu EGR:

 

http://archiwum.allegro.pl/oferta/8-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-16v-2-4-20v-jtdm-cdti-i4224435208.html

http://fiat-lancia-alfa.pl/uszczelka-elektrozaworu-kontroli-emisji-spalin-fiat-stilo-croma-nuovo-bravo-alfa-romeo-147-159-166.html

 

I przeprowadzał testy na temat tej uszczelki , skoro wprowadzili do sprzedaży to działa i ładnie wszystko powinno chodzić . SĄ TERAZ NA ALLEGRO TAKIE USZCZELKI NA WEJŚCIU I WYJŚCIOWY PODOBNO NIE DOSTAJE tak zawór Egr

Ma ktoś z was zamontowaną tą oryginalną uszczelkę na wyjściu z zawora EGR , jake są plusy minusy tych modyfikacji. czy nic się nie psuje, JAKĘ SĄ WASZE SPOSTRZEŻENIA NA TEMAT TEJ USZCZELKI .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość achpiotr

Uważam że nie ogranicza ona przepływu spalin ponieważ jeden z forumowiczów opisał testy i silnik wie ile ma spalin z racji odczytów z przepływki i lub lambdy i otwiera bardziej. Ale to nieważne.

 

Głównie jest ona po to by olej który jest rozchlapywaby z odomy po całym dolcie nie chlapał do egr'a, dzięki temu w egr'ze mamy tylko suchy nalot sadzy a nie breję z sadzy i oleju.

 

Zaglądałem po kilku tysiącach km do tej podkładki i po stronie od odlotu mamy breję a od egr'a sucha sądzą. Porostu jest to przesłona nie pozwalająca dostać się olejowi do zaworu a tym samym czpień nie zostanie zablokowany mazią.

 

Wg moich informacji i zebranych spostrzeżeń innych doszedłem do wniosku że jest to jedyna jej funkcja.

Edytowane przez achpiotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Deivids

 

achpiotr mówisz o uszczelce zmniejszającej przepływ gazu wydechowego na wejściu spalin do zaworu EGR (owalna) z tego co czytam , a jak się ma ta uszczelka na wyjściu z EGR do korektora ssącego , oryginalna uszczelka czerwona przeznaczona do silnika Fiata , .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Deivids
Mam pytanie , ta zwykła metalowa podkładka owalna ja się zakłada( Rant uszczelki ma być do dołu , a płaska strona do góry z wgłębieniem w strone zaworu EGR) ??? . nie pamiętam już a chce się upewnić , tydzień temu go demontowałem bo czekałem na nowy zawór.





Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Deivids

To po co ma wystający rant , odczuwalny wizualnie. i od rantu do zaworu EGR nie dolega dobrze .

Edytowane przez Deivids

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość achpiotr

To może sprecyzujmy o czym mowa.

W silniku Z19DTH mamy 2 uszczelki różniące się od siebie.
1. Między EGR a kolektor dolotowy - prostokątna czarna, lub fiatowska z otworami i uszczelką silikonową - w niej jest różnica jak montujesz ponieważ ma się to zgadzać z obrysem EGR i dodatkowo wystaje kawałeczek chyba dla wygody montażu żeby można było zań złapać. (tylko fiatowska) - czy da się ten kawałeczek od dołu czy góry też nei ma znaczenia, chociaż dałem od dołu bo nie wiem czy nie przeszkadzało by to potem w czymś.

2. Uszczelka z otworem okrągłym montowana między EGR a rurę do niego dochodzącą ze spalinami. Cokolwiek na niej by nie było montuje się jak chce. (czasem jest bardziej w jedną stronę wygięta ale można nacisnąć palcami to przeskoczy na 2gą). Podczas dociągania śrubami rozpłaszcza się całkowicie, a przetłoczenie ulega zgnieceniu i w ten sposób uszczelnia.

3. Uszczelka w silniku 120konnym między EGR a kolektor dolotowy identyczna z nr 2.

 

Używam tych samych uszczelek wielokrotnie ponieważ mam problemy z EGR toteż już po którymś razi nie doszukiwałem się problemów gdzie ich nie ma - czyli przestałem analizować ich wypukłości.

Edytowane przez achpiotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Jestem po założeniu tej uszczelki , zmniejszającej przepływ w zaworze EGR oryginalnej Fiatowskiej i mam pytanie czy jest ona wstanie pęknąć i silnik możne go zasac do środka I spowodować spustoszenie , po paru km i odmuleniu samochodu dziś wracając do domu z pracy 5 km jak auto się rozpędza słyszałem niepokojący warkot dobiegający jakby od prawej strony do tyłu jakby coś było w rurze wydechowej a nie jestem pewien , nie podoba misie to dziś jeszcze raz sie temu przysłucham , i zaczynam żałować że ja zainstalowałem , bo wcześniej nic nie było i nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności