Skocz do zawartości

1.6 8V Z16SE - telepie przy starcie


Gość Lufka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam brać forumową,

 

moja Astra ma drgawki przy odpalaniu na ciepłym, bardzo rzadko na zimnym. Wymieniono EGR i problemu nie było ok. 2 miesięcy, ale potem powrócił.

Komputer raz pokazuje, raz nie błędy (są to samokasujące się po X poprawnych próbach, więc to nie stałe błędy)

 

- P0115 Engine Coolant Temperature Circuit - czujnik wymieniony, bez zmian.

- P1403 - EGR - ale EGR jest nowy, taki sam jak stary (parametry) więc o co biega?

 

Podejrzewam u siebie UPG, ale kompresja jest dobra póki co, jedynie masło się robi nawet przy długich trasach.

 

Objawy problemu to ciężki start silnika - wchodzi głośno na obroty, jak by coś tam waliło. Po kilku sekundach się uspokaja, rzadko kiedy zgaśnie lub skoczą obroty powyżej 1500. Dodam tylko, że nie dzieje się to zawsze, jest to losowe zjawisko, może być, że stanie się 3x pod rząd, kiedy indziej ani razu w ciągu dnia.

Reduktor LPG wymieniony na nowy.

W trasie silnik pracuje bez zarzutu, spalanie bardzo dobre, jest cichy, nie walą zniszczone zawory. Jedynie rozruch bywa dziwny.

 

Inne pytanie - Astra szybciej się grzeje niż kiedyś. W trasie przy 100 km\h może być 90 stopni, ale jak stanę na 1 minutę to już się robi 98 stopni, gdzie kiedyś gorzej się grzał.

Wiatraki włączają się dopiero przy 98-99 stopni (kiedyś przy ok. 93).

To normalne temperatury czy jestem przeczulony bo kiedyś auto w lecie było "chłodne" tudzież co najwyżej "letnie"? Teraz jakikolwiek postój i od razu 98 stopni, nawet lekkie przyspieszenie na autostradzie (na V biegu) i temperatura rośnie...

Dla mnie to nienormalne, ale może wcześniejsze zachowanie było złe i teraz jest poprawne?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nowe to nie znaczy dobre.Te objawy wskazują na czujnik ,albo jeszcze może być problem z przewodami od czujnika..EGR nowy ale pewnie zamiennik?Nie piszesz o świecach i przewodach WN.

Temp. pracy najlepiej sprawdzić podpinając pod komputer i porównując czy są przekłamania.

Powodem tego telepania moze też być LPG.Odłącz go całkiem najlepiej na bezpieczniku LPG i zobaczysz czy ustąpią.

 

Masło to zły objaw.Może to być początek padającej UPG. Kiedy olej był wymieniany?Zrób płukankę oleju i zalej nowym..

Sprawdź jeszcze odmę czy nie jest zapchana masłem.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nowe to nie znaczy dobre.Te objawy wskazują na czujnik ,albo jeszcze może być problem z przewodami od czujnika..EGR nowy ale pewnie zamiennik?Nie piszesz o świecach i przewodach WN.

Za EGR dałem ok. 360 zł to chyba dość sporo - w takiej cenie to chyba "oryginał"? Co do świec i kabli WN to były wymieniane, a problem dalej występował.

 

 

Temp. pracy najlepiej sprawdzić podpinając pod komputer i porównując czy są przekłamania.

Tzn. jest typowy trick opla - wskazówka będzie się poruszać w okolicach 90 stopni, kiedy w realu płyn chłodzący ma 85-102 stopnie. Kiedy jest ok. 98 to wskazówka jest ok. 2mm na prawo. Tylko tyle mogę powiedzieć.

 

 

Powodem tego telepania moze też być LPG.Odłącz go całkiem najlepiej na bezpieczniku LPG i zobaczysz czy ustąpią.

To już wyższa szkoła - jak to się robi? Gazownik zasugerował, że może reduktor przyczynia się gdyż był stary - miał niecałe 100 000 km i de facto już należało go wymienić tak czy inaczej. Wymieniłem go, ale nie pomogło. Mogę jedynie podać, że objawy są na PB i LPG.

 

 

Masło to zły objaw.Może to być początek padającej UPG. Kiedy olej był wymieniany?Zrób płukankę oleju i zalej nowym..

Sprawdź jeszcze odmę czy nie jest zapchana masłem.

Olej wymieniałem 12 000 temu, nawet przy stawaniu w korku na jałowym pojawiała się kontrolka oleju. Było to tylko w przypadku gorącego, teraz wymieniłem i jest spokój więc olej był wymieniony 2 tyg temu.

Po trasie 1500 km było nowe masło i ubytek płynu, nie duży, ale jednak. Nowy majonez usuwam ręcznie z korka wlewu i okolicach wnętrza.

Co masz na myśli odmę?

 

Pzdr : SMILE :

Edytowane przez Lufka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz myślę o zaślepce tudzież emulatorze.

Niemniej dalej nie wiadomo dlaczego po wymianie EGR, wyskakuje wciąż błąd z nim związany.

Czy odpięcie wtyczki od EGR coś zepsuje? Pojeździłbym bez niego dla testów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej dalej nie wiadomo dlaczego po wymianie EGR, wyskakuje wciąż błąd z nim związany.

 

 

Bo to wcale nie musiała być wina EGR tylko przerwanych kabli lub złego kontaktu na wtyczce.

 

 

 

Olej wymieniałem 12 000 temu, nawet przy stawaniu w korku na jałowym pojawiała się kontrolka oleju

 

Rozumiem że kontrolka ciśnienia a nie poziomu?

 

 

 

To już wyższa szkoła - jak to się robi? Gazownik zasugerował, że może reduktor przyczynia się gdyż był stary

 

Szukasz bezpiecznika w okolicy sterownika LPG na grubym czerwonym kablu od aku do sterownika LPG.Wyjmujesz go i masz wyłączony sterownik LPG.Wtedy masz pewność że LPG nie zakłoca czasem pracy sterownika Pb.

 

Co do EGR to taki przykład : kolega do astry h kupił cewkę Beru.Na pudełku główny napis że to produkt niemiecki a na drugiej stronie pudełka kartka z kodem kreskowym na której napis Made In China.

 

A jeszcze jedno to podjedź do jakieś mechanika który umie programowo odłączyć EGR i spytaj o cenę.Może być że zrobi to taniej niż kupisz emulator.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zepsuje, wywali bład, nie wiem czy w tryb awaryjny przejdzie

Hmm w takim razie wgłębie się w temat bardziej, bo w awaryjnym nie mogę jeździć :P

 

Bo to wcale nie musiała być wina EGR tylko przerwanych kabli lub złego kontaktu na wtyczce.

Mechanik mi powiedział - o ile dobrze pamiętam - że stary zawór często się blokował, był brudny i jego czyszczenie mogłoby nie przynieść efektów więc lepiej nówkę. Wzystko działało cacy przez ok. 2 miesiąca i nagle bęc.

 

Rozumiem że kontrolka ciśnienia a nie poziomu?

Kontrolka dzbanka oleju z kropelką. W Astrze nie spotkałem się z innymi kontrolkami - ta chyba pełni funkcję ciśnienia i poziomu. Poziom oleju był normalny, widocznie albo olej się zestarzał (był z lekkim masłem), albo filtr oleju się zapchał czy coś.

 

Szukasz bezpiecznika w okolicy sterownika LPG na grubym czerwonym kablu od aku do sterownika LPG.Wyjmujesz go i masz wyłączony sterownik LPG.Wtedy masz pewność że LPG nie zakłoca czasem pracy sterownika Pb.

Poszukam, rozumiem, że ta operacje nie resetuje żadnych ustawień gazu itp?

 

Jako, że wywala mi tymczasowy bład EGR spradzę wtyczkę oraz odłączę ją dla testów.

 

Edytowane przez Lufka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wyłącza zasilanie tak jakbyś wypiął aku.

Nie wiem jak u ciebie ale kuolegi w Mery z tym silnikiem nie ma czujnika poziomu (konewka z wężykiem po nią) Dla tego pytam.

EGR mógł sie blokować ale to nie koniecznie musiał być jedyny powód problemu z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności