Skocz do zawartości

Dziwne stukanie na zimnym silniku, odcięcie zapłonu przy 4500rpm


Gość AceBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Opla Vectry B po faceliftingu, wersja na stu-lecie Opla. Silniczek 2.0 16v 136km. Mój problem polega na tym, iż bez różnicy czy jadę na benzynie czy na gazie mam tzw. 'odcinke' przy 4500 obrotach, dalej się nie wkręca. Wyczytałem parę rzeczy w internecie i z tego co ludzie się wypowiadali mogę wywnioskować, że mam padnięty czujnik położenia wałka rozrządu. Dodatkowo zauważyłem, że jak autko postoi noc i np. rano go odpalę na zimnym silniku występuje niepokojące stukanie czy klepanie - jak zwał tak zwał. Czy mogą to być popychacze hydrauliczne? Nagrałem filmik, na którym mniej więcej słychać to zjawisko. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje, pozdrawiam. smile.gif

Filmik z stukania: https://www.youtube.com/watch?v=s1Uy3SdE3J8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził układ wydechowy, następnie pomiar ciśnienia oleju.

Hydro mają podobny dźwięk ale podobnie słychać wydech.

Odczytać błędy a nie wymieniać czujnik - skoro robi odcinkę to coś musi generować błąd.


Najpierw diagnostyka, a dopiero później szukanie przyczyn mechanicznych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw sprawdził układ wydechowy, następnie pomiar ciśnienia oleju.

Hydro mają podobny dźwięk ale podobnie słychać wydech.

Odczytać błędy a nie wymieniać czujnik - skoro robi odcinkę to coś musi generować błąd.

Najpierw diagnostyka, a dopiero później szukanie przyczyn mechanicznych.

 

Rozumiem, w takim razie postaram się jak najszybciej podpiąć go pod kompa i sprawdzić to ciśnienie oleju. Zobaczymy, co tam zdiagnozujemy i dam znać. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju u mechanika manometrem.

Oraz od razu u mecha oblukanie kolektora wydechowego.

Jaki olej w motorku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju u mechanika manometrem.

Oraz od razu u mecha oblukanie kolektora wydechowego.

Jaki olej w motorku.

GM 15w40 Mineral - mechanik przy wymianie wcześniejszej świec oraz kabli stwierdził, że taki będzie najrozsądniejszy dla takiego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GM 15w40 Mineral - mechanik przy wymianie wcześniejszej świec oraz kabli stwierdził, że taki będzie najrozsądniejszy dla takiego silnika.

No to masz wytłumaczenie odezwania się hydropopychaczy..

Ten silnik powinien chodzić przynajmniej na 10w40, chyba powinieneś zmienić mechanika bo ten coś nie ogarnia tematu.

Teraz cię czeka czyszczenie popychaczy (przynajmniej) i płukanie motorka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz wytłumaczenie odezwania się hydropopychaczy..

Ten silnik powinien chodzić przynajmniej na 10w40, chyba powinieneś zmienić mechanika bo ten coś nie ogarnia tematu.

Teraz cię czeka czyszczenie popychaczy (przynajmniej) i płukanie motorka.

 

No to świetnie, cholerka. Ile taki zabieg, o którym wspomniałeś powyżej może kosztować? Tak czysto orientacyjnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o płukance układu smarującego silnika - nie jest drogie,robione we własnym zakresie, ale najpierw ogarnij inne przyczyny o których pisałem - a mechanik chyba słabo się zna na nowych motorkach i pewnie chętny do ich remontu.

Najpierw kolektor, potem pomiar ciśnienia oleju manometryczne.

Poczytaj używając wyszukiwarkę z forum - było opisywane i chyba nie raz.

A mulenie - odczytanie błędu nie na darmo tryb awaryjny się uruchamia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o płukance układu smarującego silnika - nie jest drogie,robione we własnym zakresie, ale najpierw ogarnij inne przyczyny o których pisałem - a mechanik chyba słabo się zna na nowych motorkach i pewnie chętny do ich remontu.

Najpierw kolektor, potem pomiar ciśnienia oleju manometryczne.

Poczytaj używając wyszukiwarkę z forum - było opisywane i chyba nie raz.

A mulenie - odczytanie błędu nie na darmo tryb awaryjny się uruchamia.

 

Dzięki, to już jest coś. Chociaż mnie naprowadziłeś na ewentualne przyczyny, a najlepszym rozwiązaniem jakie będzie to pojadę po prostu do innego mechanika. Jak wszystko posprawdzam to się znowu odezwę. : SMILE :

 

EDIT: Mechanicy są nieźle zawaleni robotą, ale udało mi się z jednym umówić na piątek. Przez telefon z ciekawości spytałem go jaki olej powinien być wlewany właśnie do tych eco-teców, odrazu nadmienił że conajmniej pół-syntetyk.

Edytowane przez AceBoy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności