Skocz do zawartości

Niebieski dym spod maski


Gość eTEYZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poszukuję porady na temat wydobywającego się dymu spod maski

 

Na początku z samochodem było wszystko w porządku, ale wyświetlił się check engine, więc oddałem samochód do mechanika, niestety nie było to ASO, teraz tego żałuję, ale po kolei mechanik stwierdził, że są to klapy kolektora błąd P2075(obwód czujnika położenia), więc zostały naprawione klapy, ale zależało mi na czasie, więc ''wielki znawca samochodów'' uwinął się z tym w 2 dni, po czym wyjeżdzając na trasę z samochodu, głownie z silnika zaczął wydobywać się ciemnoniebieski dym, w kabinie auta zaczęło śmierdzieć spalenizną, najgorzej było jak załączyło się klime,to był dopiero armagedon bo gdy ją włączyłem to dymu zaczło się pojawiać jeszcze więcej niczym na zlocie fanów TDI, więc oddałem auto znów do wspaniałego mechanika, który powiedział tym razem, że jest to EGR, bo wyskakiwał błąd P0400(zakłocenia przepływu w układzie EGR[ recyrkulacja gazów wylotowych]), dowiedziałem się, że w aucie był zamiennik, a po wypięciu go samochód znów normalnie pracował, ale wiadomo, że świecił check silnika, więc przeprogramował coś tam w tym EGR-ze, wybrałem się nim już po tych naprawach na autostradę, wszytsko w nim działało, o dziwo klima również była sprawna, samochód postał 2 dni, dzisiaj jeżdżąc po mieście zauważyłem, że znów jak włącze klime smród się pojawia wraz z szanowym dymem, lecz dzieje się to dopiero gdy przekraczam 3 tyś obrotów , wq mnie silnik się przegrzewa, bo przy spokojnej i krótkiej jeździe czuć nagrzany silnik jak się otworzy maskę, jeszcze cały czas czuć ten śmierdzący dym, pewne jest to, że samochód wql nie dymi z rury wydechowej, jeszcze mankamentem jest to, że ciężko się go odpala, napięcie dochodzi do akumulatora, więc stawiam na rozrusznik, który w sumie może być przyczyną tego paskudnego dymienia tyko spod silnika Ostatecznie samochodem boje się gdzieś jechać, bez gasnicy się nim nigdzie nie ruszam od teraz :maruda: , mechanik skasował łącznie prawie 700 zł, a skutki jego pracy doprowadzają mnie do tego, że zaczną szybciej siwieć mi włosy :spoko:

Proszę was o poradę co dalej zrobić, jutro jadę znów do mojego wielkiego znawcy samochodów, zobaczymy co tym razem powie hmm może to jest wina DPF :szok: ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a


A spróbuj wyłączyć klimę czy będzie się wtedy dymiło?Może być że kompresor zaczyna nawalać i się z niego dymi.

jak wyłączam klime problem znika, ale na chwile, bo jak chce mu depnać ok 2,5/3 tyś obr to po pewnym czasie znów zaczyna dymić, na dodatek teraz klima nie chłodzi,

Edytowane przez eTEYZ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie gdy dymi zaglądnij pod maske i zobaczysz co się dzieje.

Rano jak go odpaliłem było wszystko ok, ale po przejechaniu 300 metrów zaczęła świecić mi sie kontrolka, wq mnie coś sie dzieje z DPF-em, bo miał tez wymieniana jakaś rurkę, która sie przepaliła, a szła do dpf, dlatego może sie tak szybko nagrzewa, bo chce sie przeczyścić,

W momencie gdy dymi zaglądnij pod maske i zobaczysz co się dzieje.

Rano jak go odpaliłem było wszystko ok, ale po przejechaniu 300 metrów zaczęła świecić mi sie kontrolka, wq mnie coś sie dzieje z DPF-em, bo miał tez wymieniana jakaś rurkę, która sie przepaliła, a szła do dpf, dlatego może sie tak szybko nagrzewa, bo chce sie przeczyścić,

post-52202-0-75080800-1464766284_thumb.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://dixi-car.pl/kontrolka.htmTutaj masz opisane kontrolkii.Ja myślę że tobie wyświetla błąd przegrzewania się świec żarowych

DPF jest inna kontrolka.

 

Dla pewności wyślij zdjecie tej kontrolki do Dixi Car albo zadzwoń do nich to ci powiedzą.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik drgań wydechu jest cały.

Przypadkiem nie wypala się dpf.

Sprawdź poziom oleju, niebieski dym jest oznaką spalania oleju.

Jeśli zacznie dymić to otwórz maską i zobacz skąd dym się wydobywa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem na internecie wyjaśnienie migającej kontrolki, tak jak przypuszczałem, jest to nieszczęśny DPF, jutro jadę do mechanika, który postara się go wyciąc, zobaczymy czy dalej będzie kopcić spod maski

post-52202-0-98698300-1464776352_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz pod kompa i sprawdź jego nasycenie, może wypalenie serwisowe pomoże. Samo wycięcie DPF nie pomoże, trzeba jeszcze przeprogramować ECU. Czy ten mechanik Ci to zrobi?

Poczytaj tematy o usuwaniu DPF-u, jest ich trochę na forum.

http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=10372

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności